שקד: "בלי איחוד - מחנה הימין יפסיד; החלטות יתקבלו ביום א'"

יו"ר הימין החדש, שמקיימת מגעים עם איחוד מפלגות הימין, הדגישה בעמוד הפייסבוק שלה כי יש להזדרז על מנת להגיע להסכמות: "הזמן אוזל - אם נתבצר בדרישות שלא תואמות את המציאות, כולנו נפסיד"

זמן צפייה: 03:15

יו"ר הימין החדש, איילת שקד, ממשיכה להאיץ בחבריה בציונות הדתית לפעול לאיחוד בין המפלגות. בפוסט שפרסמה הערב (שישי) בפייסבוק, כתבה: "עד רגע זה אנחנו עסוקים בניסיונות לאחד את גוש הימין ולרוץ ביחד, ככוח אחד חזק. אם נתבצר בדרישות שאינן תואמות את המציאות כולנו נפסיד. מחנה הימין יפסיד. הזמן אזל, צריך לקבל החלטות ביום ראשון".

"יש עדיין פערים וחילוקי דעות אולם הם לא גדולים", הוסיפה יו"ר הימין החדש. "אני מצפה מחברי יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ויו"ר איחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', לעשות כל מאמץ כמו שאני עושה בחודש האחרון על מנת לחבר את כל הציונות הדתית על שלל גווניה ואת הימין החילוני האידיאולוגי".

אתמול קראה שקד לבית היהודי להסכים לדרישותיה לאיחוד של שתי המפלגות, והודיעה על כוונתה להקים גוש ימני שיאחד את כל המפלגות שמימין לליכוד. "אחדות בימין זה צו השעה, הציבור לא יסלח למי שלא יאפשר את זה", אמרה. "התפשרנו כבר על דרישת הריצ'רץ'. "הכדור נמצא אצל איחוד מפלגות הימין. העניין דחוף. אם האיחוד יתאפשר, בכוונתי להקין גוש ימין עם כל מפלגות הימין. מעין מפלגה רפובליקנית גדולה עם מגוון רחב של דעות מימין לליכוד".

Israeli Justice Minister Ayelet Shaked Takes Part In A Jewish Home Party Meeting In The Knesset, Israeli Parliament, In Jerusalem
איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

"נפתלי בנט מנהל בשם המפלגה את המשא ומתן, הוא עושה כל מאמץ בתיאום מלא איתי להביא לאיחוד" המשיכה. "הסכמנו אפילו לרדת מהריצ'רץ' למרות שאנחנו גבוהים מהם בסקרים".

"אני חושבת שאיחוד זה הדבר הנכון", סיכמה. "נתניהו בכל מערכת בחירות עושה קמפיין גוועלד כדי להביא מצביעים לליכוד כדי לא לאבד קולות. אני קוראת להקים מפלגה אחת גדולה מימין לליכוד. אני קוראת לזה 'הימין המאוחד'".

פרץ אמר מאוחר יותר לערוץ 7: "יש לנו משימה גדולה לבנות את גוש מפלגות הימין. נפגשתי עם שקד ובנט ואנו דנים בסוגיות. אני מאמין שזה יקרה. אני מבקש מכל צד לבוא עם רצון טוב, צניעות, ואחריות לאומית".

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה לתקשורת
איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה לתקשורת | צילום: רויטרס

איתמר בן גביר מעוצמה יהודית מסר: "התקשרתי לפני מספר דקות לרב רפי פרץ, והודעתי לו כי אני לא אגיע לפגישה עימו היום בשל ההדלפה החמורה שלה לתקשורת. אני מבין שמנסים להפוך אותי לקלף מיקוח מול בנט ושקד, אבל אני מבהיר חד משמעית: אני לא קלף מיקוח של אף אחד. בבית היהודי התכוונו להציע לי את המקומות הרביעי והשמיני - אנחנו דוחים את ההצעה. הדרישות שלנו נשארות כפי שהן: המקומות השלישי, השישי התשיעי והשנים עשר".

מוקדם יותר השבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 כי אנשי התקשורת שמעון ריקלין וינון מגל מקיימים מגעים להצטרף למפלגת הימין החדש. השניים מגישים מאז דצמבר האחרון תוכנית בערוץ 20 בשם "ריקלין&מגל". כזכור, מגל כיהן בכנסת ה-20 מטעם מפלגת הבית היהודי, אך התפטר ב-2016 לאחר שצפו נגדו תלונות בגין הטרדה מינית בעת עבודתו כעורך אתר "וואלה" - תלונות שנסגרו ללא הגשת כתב אישום. אם הצטרפותם של אנשי התקשורת תצא לפועל, הם צפויים להיות משובצים בראש הרשימה - אחרי שקד ובנט.

ריקלין ומגל סירבו להתייחס לפרסום, וממפלגת הימין החדש נמסר: "איננו מתייחסים לשמות שאיתם אנחנו מנהלים משא ומתן, הרשימה הסופית תפורסם ב-1 באוגוסט".