בכיר בעבודה: פרץ יציג השבוע מצטרפים מוכרים ומשמעותיים לרשימה

יו"ר המפלגה אמר הבוקר כי הוא מקיים מגעים עם ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין. הורוביץ על החלטתו של פרץ לא להתאחד עם מרצ: "יריקה בפרצוף של מצביעי העבודה"

 עמיר פרץ בכנס שדרות
עמיר פרץ בכנס שדרות | צילום: טל הרי

ישראל בוחרת: בכיר במפלגת העבודה אמר היום (ראשון) כי במהלך השבוע יציג ראש המפלגה, עמיר פרץ, מצטרפים חדשים לרשימה, המהווים דמויות מוכרות ומשמעותיות בחברה הישראלית. פרץ עצמו נשאל על הנושא בריאיון שקיים הבוקר בגל"צ, והכחיש כי הוא מקיים מגעים להצטרפות עם ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין. "את המשא ומתן שאני עושה עם אנשים כל כך טובים אני עושה בצורה מכובדת ושקטה", אמר. "כשיהיה לי מה להגיד, אגיד".

פרץ התייחס בריאיון גם לפגישה שקיים עם יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, והבהיר כי לא יתרחש איחוד בגוש השמאל. "אין שום סיכוי לחבור לאהוד ברק או למרצ", אמר. "חיבור כזה מקים את החומות שמונעות מאוכלוסיות נוספות להתחבר אלינו".

בתוך כך, הורוביץ ממשיך לתקוף את החלטתו של פרץ לצרף לעבודה את אורלי לוי-אבקסיס. "העבודה חתכה חזק ימינה. הם הרימו ידיים ועשו בחירה אומללה ללכת לכיוון נתניהו", אמר בריאיון לרשת ב'. "פרץ אמר מפורשות שאם נתניהו יזוכה הם ישבו איתו בממשלה. מה זה אומר, שהם בסדר עם ראש ממשלה שרודף ומסית את ארגוני החברה האזרחית ורואה באזרחי ישראל הערבים אויבים?"

עוד בחדשות 13:

פרץ על החבירה ללוי: "מנהיגים צריכים לקבל החלטות אמיצות"

פרץ: "לא נשב עם נתניהו תחת כתב חשדות וכתב אישום"

"אישה פורצת דרך": עמיר פרץ מצרף את אורלי לוי-אבקסיס לעבודה

עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס במסיבת עיתונאים
עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 3

"מפלגת העבודה ירקה בפרצוף של בוחריה", המשיך הורוביץ להטיח ביקורת לחבריו לגוש השמאל. "בדבר אחד פרץ צודק - שאנשי השמאל צריכים להצביע למרצ. מיום חמישי אני מקבל פניות מפעילים של מפלגת העבודה שזועמים על פרץ ורוצים לבוא למרצ"

גם ראש הממשלה לשעבר ויו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, הגיב לאמירת פרץ כי יישב בממשלת נתניהו אם יזוכה מהאישומים נגדו. "לא יושבים עם נתניהו! לא רק בגלל השחיתות", כתב ברק בחשבון הטוויטר שלו. "בגלל הדרום הבוער, בגלל בתי החולים, בגלל הכהאניסטים, בגלל מחירי הדיור, בגלל הפקקים בגלל ההסתה.  לא רק בגלל השחיתות. לא מצטרפים לנתניהו. מחליפים אותו".

אהוד ברק במסיבת עיתונאים
אהוד ברק במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

אתמול התייחס פרץ לאיחוד עם  לוי-אבקסיס, והצהיר כי "מנהיגים צריכים לקבל החלטות אמיצות", אמר בריאיון ל"מטה המרכזי" עם אילה חסון. "התחייבתי שאני הולך לנסות ולעשות מאמץ להביא מנדטים מהימין - בחרתי במהלך אמיץ שנותן סיכוי אמיתי להחליף את נתניהו".

"לא נשב עם נתניהו כל עוד יש כתב חשדות נגדו", הדגיש פרץ. "ניסו לעוות את דבריה של לוי-אבקסיס, אבל היא אמרה במפורש – נמתין להכרעת היועמ"ש".

פרץ התייחס לחיבור עם לוי-אבקסיס על בסיס המצע החברתי, והדגיש כי הבסיס לחיבור ביניהם לא נובע משיח עדתי. "מעולם לא הסכמתי שהדיונים בישראל סביב המצב החברתי יהיו עדתיים. אנחנו בעד מאבק מעמדי, לא מאבק עדתי". עוד הוסיף כי לצד המאבק החברתי - "לעולם לא אקפל את הדגל המדיני". לדבריו, "זה המפתח לתיקון החברתי החשוב ביותר. ניתן גיבוי לכל תהליך שלום".

עמיר פרץ וניצן הורוביץ
עמיר פרץ וניצן הורוביץ | צילום: חדשות 13

על חיבור אפשרי עם יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, אמר פרץ: "ברק הגיע כדי לעשות שינוי. אם הוא מגיע למצב שצריך לשריין אותו - הוא צריך לשקול מחדש אם המטרה שלשמה הגיע אכן קיימת".

מוקדם יותר אתמול תקף פרץ את ראש הממשלה במפגש עם ראשי רשויות מקומיות ופעילים חברתיים במגזר הבדואי בצפון. "נתניהו זנח את הפריפריה והפקיר את מגזר המיעוטים בישראל", אמר. "מי שלא מוכן לתת שוויון למיעוטים בחברה מאבד את התוקף המוסרי להוביל את המדינה".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, תקף את פרץ ואמר כי ראש העבודה ריסק את האפשרות לאיחודים בגוש השמאל. "במקום איחוד גדול הוא בחר בשיריון קטן, כדי לפנות ימינה לכיוון ממשלת נתניהו", אמר באירוע שבתרבות ברעננה. "מתנגדי נתניהו, שמרו נפשכם מפרץ ואורלי לוי, הם הראשונים שיערקו לממשלת נתניהו. קול לעבודה הוא קול לנתניהו".