פרץ: "לא נשב עם נתניהו תחת כתב חשדות וכתב אישום"

יו"ר מפלגת העבודה תקף את רה"מ במפגש עם ראשי רשויות ופעילים בדואים ואמר כי "הוא זנח את הפריפריה והפקיר את מגזר המיעוטים". יו"ר מרצ: "מתנגדי נתניהו, שמרו נפשכם מפרץ ואורלי לוי"

זמן צפייה: 01:23

ישראל בוחרת: יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ תקף היום (שבת) את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו זנח את הפריפריה והפקיר את מגזר המיעוטים בישראל", אמר במפגש עם ראשי רשויות מקומיות ופעילים חברתיים במגזר הבדואי בצפון. "מי שלא מוכן לתת שוויון למיעוטים בחברה מאבד את התוקף המוסרי להוביל את המדינה".

עוד התיייחס פרץ גם לסוגייה שמעסיקה ביותר את גוש המרכז-שמאל בבחירות – כניסה לממשלתו הבאה של נתניהו. "אנחנו לא נשב עם נתניהו תחת כתב חשדות וכתב אישום", אמר. "לא נכנס לממשלה עם חוק הלאום, חוקי חסינות וגזענות".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, תקף את פרץ ואמר כי ראש העבודה ריסק את האפשרות לאיחודים בגוש השמאל. "במקום איחוד גדול הוא בחר בשיריון קטן, כדי לפנות ימינה לכיוון ממשלת נתניהו", אמר באירוע שבתרבות ברעננה. "מתנגדי נתניהו, שמרו נפשכם מפרץ ואורלי לוי, הם הראשונים שיערקו לממשלת נתניהו. קול לעבודה הוא קול לנתניהו".

ניצן הורוביץ לאחר הזכייה בראשות מרצ
ניצן הורוביץ לאחר הזכייה בראשות מרצ | צילום: החדשות 13

הורוביץ פנה למאוכזבי העבודה וקרא להם להצביע למרצ. "עכשיו יש רק מפלגה אחת משמאל לכחול-לבן והיא מרצ", אמר. "אנחנו היחידים שמתחייבים לא לשבת עם נתניהו בשום מחיר".

חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) התייחס אף הוא לבחירות המתקרבות באירוע ברעננה, ותקף את חבריו לגוש: "עוצמה יהודית הפכו לברי שיח לגטימיים עבור איחוד מפלגות הימין, איילת שקד והליכוד", אמר והוסיף: "אף ימני ליברלי מהשדרות האידיאולוגית של תנועת ז'בוטינסקי, לא יצביע בעבור החיבורים האלה. הם יצביעו לישראל ביתנו".

אבידר אף תקף את מדיניות החוץ של נתניהו, וקשריו עם העולם הערבי. "הפרטנרים שלו הם קאטר שתומכת בארגונים קיצוניים איסלמים והפכה לפנקס הצ'קים הפתוח שמשלם לחמאס. בנוסף, יש גם את עומאן ששנואה במפרץ בשל קשריה ההדוקים עם אירן. יש כעס גדול על נתניהו באיחוד האמירויות ובסעודיה ואנחנו נשלם את מחיר".

אלי אבידר
אלי אבידר | צילום: החדשות 13

בניגוד לעמדתה בבחירות שעברו, אתמול אמרה לחדשות 13 אורלי לוי-אבקסיס כי היא מתנגדת לישיבה בממשלת נתניהו. "אי אפשר לשבת עם ראש ממשלה כשיש נגדו כתב אישום. הוא ייאלץ לבלות שעות רבות בבית המשפט, ומדינת ישראל זקוקה לראש ממשלה במשרה מלאה". עוד הוסיפה כי "אינני פוסלת את הליכוד - אני חושבת שהמפלגה קצת התבלבלה, איבדה את דרכה".

לוי-אבקסיס סיפרה על ההחלטה לחבור למפלגת העבודה: "בדקתי גם הצעה שהגיעה מכחול לבן. כמי שנושאת את האג'נדה החברתית, הבן אדם שאני באמת מאמינה לו כשהוא מדבר חברתית במערכת הפוליטית – זה עמיר פרץ". על טענותיו של אהוד ברק, שהצהיר כי החיבור בין השניים פותח דלת לחבירה עם נתניהו, אמרה: "כולנו יודעים מאיזה מקום הוא אומר את זה - ממקום של איפה אני ואיך זה משפיע על הסיכויים שלי לעבור את אחוז החסימה. כשאני מסתכלת על האנשים אני רואה אנשים, לא מספרים".

על יחסיו של יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק עם עבריין המין המורשע ג'פרי אפסטין טענה לוי-אבקסיס כי "זה נראה לא טוב. דעתי אינה נוחה, זה עושה לי רע בבטן. כבר ב-2008 אפסטין הורשע בשידול לזנות, בספסור בנערות. היה וימצא וברק אכן ידע על הדברים האלו, כמו שרוב האנשים ידעו, אני חושבת שמן הראוי שתדרשו ממנו את התשובות".