בקשה בסביבת נתניהו: אבטחה למשפחת רה"מ - שנתיים אחרי הכהונה

קצין הביטחון של משרד רה"מ פנה לוועדה המסדירה את אבטחת הבכירים, וביקש כי בני המשפחות של נתניהו וגנץ יאובטחו למשך 24 חודשים מרגע סיום כהונתם. גורמי הביטחון התנגדו • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:47

משרד ראש הממשלה ביקש לאשר אבטחה צמודה לבני המשפחות של ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ - גם שנתיים לאחר סיום כהונתם. כך פורסם לראשונה הערב (ראשון) בחדשות 13.

ב-14 במאי פנה קצין הביטחון של משרד רה"מ אלון חליווה לוועדת צ'חנובר שמסדירה את אבטחת הבכירים, וביקש את הבקשה - שגרמה לגורמי הביטחון להרים גבה. כדי לאזן את הבקשה, חליווה ביקש את אותו הדבר גם עבור גנץ.

עוד בחדשות 13:

"נתניהו וגנץ סיכמו: פורום מצומצם לדיונים מדיניים רגישים"

תוארך תקופת הזכאות לדמי אבטלה, יבוטלו מכסים על שורת מוצרים

אחרי כחודש: נתפס החשוד שהרג את הלוחם עמית בן יגאל

Wwoxus
משפחת נתניהו

"ילדיו של רה"מ יקבלו מענה אבטחתי לרבות אבטחה צמודה בארץ ובחו"ל", לשון הבקשה. "רמת האבטחה של משפחת רה"מ לשעבר (רעיה וילדים) תישמר למשך 24 חודשים מרגע סיום כהונתו. בתום 24 חודשים יתוקף הצורך במענה אבטחתי על ידי ועדת השרים אחת ל-12 חודשים ובהתאם להמלצת גורמי המקצוע".

גורמי הביטחון נדהמו מהבקשה, שב"כ התנגד ואמר שאין צורך בכך - והסוגיה ירדה מסדר היום. שב"כ, לשכת רה"מ ולשכת גנץ לא מסרו תגובה לידיעה.

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
יתאמו מסרים. נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

כזכור, לפני ימים אחדים התעוררה ביקורת על סוגיית רכבי היוקרה של גנץ. יו"ר כחול לבן טען כי לא ביקש לעצמו את שתי המכוניות, אך מדובר בתולדה של ההסכם הקואליציוני, לפיו ראש ממשלה חליפי יזכה לתנאי אבטחה זהים לזה של ראש הממשלה בפועל. בשל כך, טענתו אינה מדויקת.

לחדשות 13 נודע כי השב"כ הוא ככל הנראה לא זה שדרש את שני רכבי ה"אאודי" היוקרתיים עבור אבטחת גנץ. דברי נציג השב"כ בוועדה הממשלתית לפני הבחירות, לפיהם רמת האיום על יו"ר כחול לבן מזכירה את האיום על רבין – אינה רלוונטית כעת.