שב"כ: נתפס החשוד שהרג את לוחם גולני עמית בן יגאל

נזמי אבו בכר, תושב יעבד בן 49, נעצר והודה בחקירתו שהשליך את האבן מגג ביתו שהביאה למותו של לוחם גולני בזמן פעולה מבצעית. אביו של עמית לחדשות 13: "30 יום חיכיתי לטלפון המיוחל"

זמן צפייה: 05:59

כחודש לאחר התקרית - שב"כ התיר היום (ראשון) לפרסום שנעצר החשוד שהרג את הלוחם עמית בן יגאל בזמן פעילות מבצעית בצפון השומרון. בתום פעילות מודיעינית נזמי אבו בכר, בן 49 מכפר יעבד, נעצר ונחקר בשב"כ.

אבו בכר, שנעצר כשעתיים אחרי התקרית, הודה בחקירתו כי השליך את האבן מגג ביתו בליל האירוע בו נהרג בן יגאל, כשלצידו שני צעירים נוספים. תוצרי החקירה מועברים לידי התביעה הצבאית לטובת הגשת כתב אישום.

אביו של עמית, ברוך, התייחס ללכידת המחבל ואמר בריאיון לחדשות 13: "30 יום לא עצמתי עין כמו שצריך, 30 יום חיכיתי לטלפן המיוחל וביקשתי, חוסו עלינו, אנחנו רוצים את הטלפון הזה בכל שעה".

נזמי אבו בכר, שהרג את לוחם גולני עמית בן יגאל | צילום: דו''צ

לכתבות נוספות בנושא >> 

עם קעקוע זהה לזה שעשה: חבריו של עמית בן יגאל מנציחים אותו

אמו של החלל ביקרה את הוריו של עמית בן יגאל: "אנחנו משפחה"

"אח לנשק ולוחם גדול": מטח המרגמות לזכר עמית בן יגאל • צפו

"חודש אני לא ישן בגלל הטלפון הזה", הוא סיפר. "היום כשבאה הבשורה הזאת, זה כמו שהוציאו לי 200 טון של מטען מהלב, כי אני כל כך למטה. אמרתי לקב"ה תודה שחסת עליי ועל נאוה קצת, כהורים שחוו את החוויה הכל כך קשה הזו. אמרתי תודה רבה לשב"כ ולצבא שבאו להודיע לנו. רציתי להגיד להם יותר מתודה".

אמו של עמית, נאווה, התייחס אף היא וסיפרה על הרגע בו קיבלו את הבשורה: "כשברוך נכנס לחצר וצעק 'נאווה, תפסו אותו', לא הבנתי מה הוא אומר, כל הגוף שלי התחיל לרעוד. חשבתי כאילו עמית חזר אליי, כאילו מישהו הביא לי אותו בחזרה".

עמית בן יגאל
החייל עמית בן יגאל שנהרג בפעילות מבצעית
פעילות לוחמי צה''ל למציאת המחבל שהרג את הלוחם עמית בן יגאל
פעילות לוחמי צה''ל למציאת המחבל שהרג את הלוחם עמית בן יגאל | צילום: דובר צה''ל

"זה בדיוק השבת של ה-30 יום, כתבתי לו מכתב על הסיכום של כל מה שעברנו ב-30 יום האלה", המשיכה. "סוג של התעלפות כזו, ובכי מעמקי נשמתי. לא האמנתי שזה מה שזה יעשה לי. היום כששמעתי שלא רק שתפסו אותו, תפסו כ"כ הרבה אנשים, אני גאה בילד שלי והוא גיבור שלי ומלך העולם בשבילי וזה רומם אותי. אני עמוסה בעצב ובכאב רב, אבל משהו בגוף שלי קרה שאני לגמרי הרגשתי את עמית אני לגמרי מבינה שהוא חלק מהדבר הזה".

מפקד החטיבה המרחבית מנשה, אלוף-משנה יאיר פלאי, סיפר על המבצע ללכידתו: "בחטיבה נערך בשבועות האחרונים מבצע ממושך וממוקד בכל שעות היום והלילה, במטרה לסגור מעגל על המחבל שחשוד בהריגת סמל-ראשון עמית בן יגאל. מבצע זה נערך בשיתוף פעולה של כוחות הביטחון, בהובלת סיירת גולני".

נזמי אבו בכר, המחבל החשוד בהריגת הלוחם עמית בן יגאל
נזמי אבו בכר, המחבל החשוד בהריגת הלוחם עמית בן יגאל | צילום: דוברות שב''כ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למעצרו ושיבח את כוחות הביטחון "על שתפסו את הרוצח השפל של עמית בן יגאל ז"ל". עוד הוסיף כי הוא נתן הנחייה להרוס את ביתו, ואמר: "מי שמנסה לפגוע בנו - ידנו משגת אותו, במוקדם או במאוחר. בשנים האחרונות אתם רואים שזה במוקדם".

פעילות לוחמי צה''ל למציאת המחבל שהרגד את הלוחם עמית בן יגאל
פעילות לוחמי צה''ל למציאת המחבל שהרגד את הלוחם עמית בן יגאל | צילום: דובר צה''ל

‏שר הביטחון בני גנץ הגיב לאירוע ואמר: "כוחותינו שמו את ידם על המחבל השפל שהרג את לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל ז"ל. ‏אני מקווה שתפיסת המחבל הארור, תנחם את הוריו של עמית, אותם פגשתי לפני שבוע, ולו במעט. ‏מי שיפגע באזרחי ישראל וחיילי צה"׳ל - ישלם על כך מחיר כבד. נגיע לכל אחד ובכל מקום".

פעילות לוחמי צה''ל למציאת המחבל שהרגד את הלוחם עמית בן יגאל
פעילות לוחמי צה''ל למציאת המחבל שהרגד את הלוחם עמית בן יגאל | צילום: דובר צה''ל