החל מהיום: השימוש באמצעי האיכון של השב"כ למאבק בקורונה יופסק

עקב ההחלטה של קבינט הקורונה, בתום מליאת הכנסת תיכנס לתוקפה הקפאת השימוש באיכון טלפונים לאיתור חולים, כמו גם החוק שמתיר לעקוב אחר נדבקים. "הסתייעות ביכולות שב"כ - חריגות ביותר"

זמן צפייה: 01:16

ועדת המשנה למודיעין הודיעה כי השימוש באיכוני טלפונים מטעם השב"כ למאבק בנגיף הקורונה יופסק היום (רביעי). עם תום דיון מליאת הכנסת תיכנס לתוקפת הקפאת האמצעים. כמו כן, יוקפא גם החוק שמתיר לארגון הביטחון לעקוב אחר נדבקים.

יו"ר הוועדה, צבי האוזר, מסר כי "המאבק בנגיף הוא ארוך וחריג אך גם הסתייעות ביכולות שירות הביטחון הכללי הינן חריגות ביותר. ראינו לנכון לקיים דיון פתוח בנושא מהותי זה שעיקרו איזון בין הזכות לפרטיות לזכות הבסיסית לחיים. ועדת המשנה לשירותים חשאיים ראתה לאורך כל הדיון שנמשך כשלושה חודשים את הצורך בבחינת חלופות אפקטיביות לשימוש בכלי השב"כ".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אושר סופית מיזוג סלקום-גולן טלקום: "שוק הסלולר יישאר תחרותי"

"הנשמה או מלחמה": מעצרים במחאת עובדי תעשיית התרבות בירושלים

אשכנזי לשר החוץ הגרמני: אין מפות לסיפוח – אין כרגע כל החלטה

אכיפת המשטרה בצל משבר הקורונה
אכיפת המשטרה בצל משבר הקורונה | צילום: דוברות המשטרה

"העובדה שהממשלה החליטה שלא להתקדם בשלב זה עם הליך חקיקה שיסדיר שימוש בכלי השב"כ מוכיחה כי התעקשות הועדה על חלופות נפלה על אזניים קשובות", המשיך האוזר. "תקוותי שהממשלה תפעל באמצעים אחרים לתת מענה אפקטיבי לשמירת שלום הציבור בנושא הקורונה ותפנה להמשך הליך חקיקה רק במקרה בו יהיה קיים צורך ממשי ולא יינתן מענה משמעותי בכלים אזרחיים אחרים".

מוקדם יותר השבוע החליטו השרים בתום ישיבת "קבינט הקורונה" לעצור את השימוש באיכון טלפונים לאיתור חולים, וכן להקפיא את החוק המתיר לשב"כ לעקוב אחר נדבקים. "הייתה תחושת אי נוחות כללית מהחוק הזה", אמר אחד השרים.

שרים שהשתתפו בישיבה סיפרו כי ראש השב"כ נדב ארגמן הסתייג מהמשך השימוש באיכון הטלפוני, וטען כי למרות העלייה בתחלואה - בשבועות האחרונים, ממילא לא נעשה איכון לאיתור חולים. ארגמן הציע להקפיא את החקיקה בנושא, להכין את התשתיות לחוק שיסדיר זאת והדגיש כי יש לשים דגש על פיתוח יכולות טכנולוגיות אזרחיות במקום. רוב השרים קיבלו את עמדתו.