"הנשמה או מלחמה": מעצרים במחאת עובדי תעשיית התרבות בירושלים

לאחר שחסמו בבוקר את כביש 1, מאות עובדי התעשיה מפגינים סמוך למשרד ראש הממשלה נגד הקפאת ההקלות, חלקם נשכב על הכביש וסירב להתפנות. "ראשונים להיסגר - אחורנים לקום"

זמן צפייה: 00:28

מאות עובדי תעשיית התרבות והאירועים מפגינים היום (רביעי) סמוך למשרד ראש הממשלה בירושלים. כמה מהם נעצרו. המפגינים מוחים על הקפאת ההקלות בתחומם ברקע העלייה בתחלואה. חלקם נשכב על הכביש וסירב להתפנות. המוחים מניפים שלטין שעליהם נכתב בין היתר "הנשמה או מלחמה", "ראשונים להיסגר - אחורנים לקום" ועוד.

מוקדם יותר, מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים פתח את יום המחאות הרביעי ברציפות. שיירה של יותר מ-60 משאיות של חברות תאורה וסאונד שיבשו את התנועה בדרך לירושלים בסמוך לשער הגיא וגרמו לעומסי תנועה כבדים.

[brightcove_iframe video_id='

מחאת מטה המאבק להצלת עולם התרבות
מחאת מטה המאבק להצלת עולם התרבות

' autoplay='0' credit='ועד הפעולה של מחאת תעשית התרבות והאירועים' desc='מחאת עובדי תעשיית התרבות והאירועים בירושלים ' kid='' duration='0'']

מחאת תעשיית התרבות והאירועים בירושלים
מחאת תעשיית התרבות והאירועים בירושלים | צילום: ועד הפעולה של מחאת תעשיית התרבות והאירועים

כמאה מחברי מטה המאבק השוהים באוהל מחאה חסמו את המעברים לירושלים. לטענת המטה, המחאות מגיעות בשל "הזנחת התעשייה שקרסה בחודשים האחרונים ע"י המדינה שממשיכה להתעלם ממצבם הקשה של 200 אלף עובדי התעשייה".

כזכור, ביום שני החליט קבינט הקורונה, בעקבות העלייה במקרי ההדבקה בנגיף, כי יישום ההקלות בהנחיות משרד הבריאות יוקפא לשבוע, ועל כן תנועת הרכבות לא תחודש. כמו כן, גם אירועי התרבות לא יחזרו לפעילות כפי שהיו צריכים בשבוע הבא. לכן, תעשיית הבידור עלולה לספוג מכה קשה, עקב מספר הביטולים הצפוי. עם זאת, מסתמן כי יאושרו אירועים עד 250 איש. שר האוצר ישראל כץ יצא בתחילת הדיון.

מחאת מטה המאבק להצלת עולם התרבות
מחאת מטה המאבק להצלת עולם התרבות

פתיחת מוסדות התרבות ובתי הקולנוע למופעים ולהצגות לקהל של עד 500 איש ובהיקף של עד 75% מתפוסת האולם, שתוכננה ליום ראשון ה-14 ביוני, תידחה בשבוע, ל-21 ביוני. בתחילת שבוע הבא יתכנס הקבינט שוב להערכת מצב מחודשת. ההחלטה התקבלה בעקבות העלייה החדה בהיקף התחלואה בנגיף במהלך השבועות האחרונים.