אושר סופית מיזוג סלקום-גולן טלקום: "שוק הסלולר יישאר תחרותי"

הממונה על התחרות אישרה את המהלך, תוך שהיא מנמקת את החלטתה בכך שהתחרות בשוק הוטעמה בשנים האחרונות. "כמות המעברים בין החברות השונות גבוהה ועומדת על כשני מיליון בשנה"

זמן צפייה: 02:25

הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, אישרה היום (רביעי) את המיזוג בשוק הסלולר בין סלקום לגולן טלקום. בכך, אושר המהלך באופן סופי. זאת, לטענת הלפרין משום ששוק הסלולר יישאר תחרותי גם לאחר המיזוג.

"שוק הסלולר הוא אחד השווקים התחרותיים ביותר שיש בישראל", כתבה הלפרין. "בחינת המיזוג העלתה כי התחרות בשוק הוטמעה והוא מאופיין בחסמי מעבר והתרחבות נמוכים, וכמות המעברים בין החברות השונות גבוהה ועומדת על כשני מיליון מעברים בשנה".

שלט חברת התקשורת סלקום
שלט חברת התקשורת סלקום | צילום: חדשות 13

ביום שני, כזכור, משרד האוצר הודיע למשרד התקשורת ולממונה על ההגבלים כי החליט שלא להתנגד למיזוג. על פי ההערכות, השפעות משבר הקורונה על המגזר העסקי גרמו להגמשה בעמדת האוצר לגבי המהלך.

"לא מצאנו כי המיזוג, לרבות השפעותיו על רמת התחרות, רמת המחירים והיקף ההשקעות בשוק, מייצר חשש לפגיעה המצדיקה התנגדות לבקשה שהובאה בפני גורמי הממשלה", נכתב בעמדת האוצר. "זאת, בשל ריבוי ומגוון שחקנים בשוק הסלולר, לצד העובדה שמרבית השחקנים מתחרים אחד בשני בענפים נוספים".

כזכור, בחודש פברואר נודע כי החברה שטלטלה את שוק הסלולר ומשכה את המחירים למטה, גולן טלקום, צפויה להימכר לשחקנית הגדולה והוותיקה, סלקום. מהלך זה הוא דרמטי, אבל ממש לא מפתיע. שוק התקשורת הפך למרובה שחקנים, גדולים וקטנים. המחירים הגיעו לתחתית של התחתית, החברות הגדולות כבר בקושי עומדות בזה ומאות עובדים ועובדות בדרך הביתה.

במיזוג תרוויח סלקום כמעט מיליון לקוחות של החברה הקטנה יותר, ולמעשה תהפוך לזו ששולטת ב-35% מהשוק. בהתייחס למחיר, הסביר ערן יעקובי, מנכ"ל "רוסאריו ייעוץ ומחקר": "שככל שמספר השחקנים בשוק מצטמצם, יש צפי לעליית מחירים. עוד הוסיף ואמר: "תהיה זחילה של כמה שקלים למעלה בשלב ראשון, אבל גם החברות יתחילו להרוויח כסף ולהשקיע מחדש בתשתיות, אז המצב של כולם יהיה יותר טוב".