"פיתחת את 'לווייתן' בדיוק בזמן": הברכה החריגה של השר שטייניץ

מנכ"ל "נובל אנרג'י" הוא איש העסקים היחיד שקיבל משר האנרגיה ברכה ב-2020, שנה בה החברה הייתה בתחרות מול חברת החשמל. זאת, בזמן שהוא משמש בתפקידו, נתון למרותו של השר - ונמצא תחת פיקוחו

זמן צפייה: 02:17

לפני כשנה, שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד) צילם סרטון שבו בירך את מנכ"ל חברת "נובל אנרג'י", דיוויד סטובר, עבור הישגיו בתחום האנרגיה בישראל. אלא, שמדובר באירוע חריג ביותר מכיוון שסטובר עדיין כיהן בתפקיד המנכ"ל, והוא נמצא תחת מרותו ופיקוחו של השר ומשרדו. בנוסף, אף בכיר בעולם העסקים הישראלי לא קיבל באותה שנה ברכה אישית מהשר, בין אם כתובה או מצולמת.

לקראת אירוע ההכרזה על דיוויד סטובר כאזרח כבוד של העיר יוסטון שבטקסס, שטייניץ שלח לו ברכה מצולמת שבה אמר: "זוהי הזדמנות פז עבורי להביע את ברכתי והערכתי להנהגתך ולהישגיה של 'נובל אנרג'י' בזירת האנרגיה הישראלית. הצלחת לפתח את מאגר 'לווייתן' בדיוק בזמן, והדבר ראוי להערכה רבה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ שוקל להציע לאחד מראשי "גוש השינוי" להיות ראשון ברוטציה

צה"ל העביר מסר לחמאס: "לא נסבול טפטופי ירי במהלך הרמדאן"

הממשלה צפויה לאשר הקלות: התקהלות בשטח פתוח – עד 500 בני אדם

יובל שטייניץ
יובל שטייניץ | צילום: רויטרס

ההקשר שבו נשלח הסרטון מטעם השר מעורר מספר תהיות, נוכח העובדה כי חברת נובל אנרג'י לא "עשתה טובה" לישראל, משום שהמאגר "לווייתן" הוא הרווחי ביותר אותו פיתחה ענקית האנרגיה, כאשר מחירי הגז הישראלי, בחלק מן הזמן, היו גבוהים פי שניים עד שלושה ממחירם במדינות אחרות בעולם, כולל ארצות הברית.

כמו כן, כאמור שטייניץ משמש כמפקח על החברה, ואם מתפתחת בעיה כלשהי עליו לחקור את העניין ואף לקנוס, אם יהיה צורך בכך. זאת ועוד, בשנת 2020, בעת שצולם הסרטון המדובר, נובל אנרג'י נכנסה לעימות חזיתי עם חברת החשמל על רקע התחרות במשק האנרגיה הישראלי לרווחת הצרכנים.

אסדות גז
אסדות גז | צילום: חדשוות 10

מלשכת שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ נמסר: "חברת נובל אנרג'י הינה חברת האנרגיה הבינלאומית הרצינית הראשונה שהגיעה למדינת ישראל, הצליחה לחשוף מאגרי גז משמעותיים, והשקיעה מיליארדי דולרים בפיתוח שדות הגז הטבעי. בעקבות היוזמה של השר יובל שטייניץ בהקמת ועדת ששנסקי והמאבק שניהל, היא משלמת ותשלם בעתיד מיליארדי דולרים במסים לרווחתם של כלל אזרחי ישראל. לאחר שדיוויד סטובר הכריז על פרישתו מניהול החברה, פנו עיריית יוסטון והקונסוליה הישראלית ביוסטון לשר שטייניץ וביקשו שיצרף את ברכתו לאירוע המדובר, והוא נענה לכך ברצון".