הממשלה צפויה לאשר הקלות: התקהלות בשטח פתוח - עד 500 בני אדם

אדלשטיין יעלה לאישור הממשלה הקלות נוספות, שייכנסו לתוקף החל מיום חמישי הבא, לפיהן יבוטלו מגבלות התפוסה במקומות הפועלים בהתאם לתו הירוק ובתחבורה הציבורית • כל ההקלות

זמן צפייה: 03:08

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב (ראשון) כי יביא בקרוב לאישור הממשלה הקלות נוספות בנוגע למגבלות הקורונה, שייכנסו לתוקף מיום חמישי הבא, 6.5, בכפוף לכך שמצב התחלואה יישאר נמוך. בנוסף, שר התרבות חילי טרופר סיכם עם שר הבריאות כי תהיה תפוסה מלאה של קהל במגרשי הספורט ובאולמות התרבות.

בין היתר, יציע אדלשטיין לבטל את מגבלות התפוסה במקומות הפועלים בהתאם לתו הירוק, ולהתיר התקהלויות של עד 500 בני אדם בשטח פתוח, ועד 50 במבנה סגור. על פי ההצעה, מגבלת התפוסה בתחבורה הציבורית תבוטל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בג"ץ קבע: נתניהו יקיים דיון על מינוי שר משפטים עד יום שלישי

"צורר – דינו מוות": גבר מואשם בהסתה לאלימות כלפי נתניהו

סמוטריץ': "יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף את נתניהו"

כמו כן, יציע כי אטרקציות במבנה, בריכות שחייה וחדרי כושר יפעלו בהתאם לתו סגול ולא רק לפי תו ירוק, וכי מגבלת התפוסה בתו הסגול תהיה אדם לכל 7 מ"ר. ילדים יוכלו להיכנס לפעילויות במתווה התו הירוק, כפוף לבדיקות. חובת עטיית מסכות בשטח סגור לא תבוטל.

"בזכות החיסונים התחלואה בישראל הגיעה לשפל שכמותו לא היה מאז תחילת הקורונה, וזאת כאשר רוב מוחלט של המשק פתוח", אמר שר הבריאות אדלשטיין. "במצב כזה ניתן להרחיב עוד את ההקלות על הציבור. הדאגה העיקרית שלנו היא מכניסת וריאנטים דרך נתב"ג ולכן שם לא נאפשר הקלות בשלב זה".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

‏ברקע הירידה בתחלואה, בתחילת חודש מאי יקוצצו 25% מכוח האדם במפקדת אלון. במערכת הבריאות קוראים להחזיר את האחריות לחקירות האפידמיולוגיית לאחיות בריאות הציבור במשרד הבריאות.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן היום כי אתמול אובחנו 38 נדבקים חדשים בישראל. זאת, כאשר בוצעו יותר מ-8,700 בדיקות, מהן 0.5% היו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים ל-838,006, מהם 1,805 נשאים פעילים.

עוד עולה מהנתונים כי ישנם 153 חולים במצב קשה, מהם 91 מונשמים. מניין המתים עלה ל-6,350. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך, כאשר עד כה חוסנו יותר מ-5.3 מיליון אזרחים במנה הראשונה, ו-5 מיליון בזריקה השנייה.