רה"מ שוקל להציע לאחד מראשי "גוש השינוי" להיות ראשון ברוטציה

לאחר שנכשל בניסיונותיו להעביר את חוק הבחירה הישירה, נתניהו בוחן אפשרות שתאפשר לו לשמר כוח כראש ממשלה חליפי • חלוקת התיקים המסתמנת: גנץ שר הביטחון, סער במשרד המשפטים

זמן צפייה: 03:14

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להציע לאחד מראשי "גוש השינוי", בהם יו"ר כחול לבן בני גנץ, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, להיות ראשון ברוטציה - כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13, זאת לאחר שנכשל בניסיונותיו להעביר את חוק הבחירה הישירה.

כמו כן, נתניהו שוקל לתת את הבכורה ברוטציה גם ליו"ר הכנסת יריב לוין, אלא שצעד זה עלול לעורר מחלוקת רבה בתוך המפלגה. האפשרות להעניק רוטציה לפוליטיקאי אחר נשקלת על ידי נתניהו עקב רצונו לשמר את כוחו כראש ממשלה חלופי, וגם כדי למנוע הקמת ממשלה בגוש הנגדי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה צפויה לאשר הקלות: התקהלות בשטח פתוח – עד 500 בני אדם

צה"ל העביר מסר לחמאס: "לא נסבול טפטופי ירי במהלך הרמדאן"

בג"ץ: נתניהו יקיים דיון על מינוי שר משפטים עד יום שלישי

ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: קובי גדעון, לע''מ.

בתוך כך, הערב נרשמו הסכמות נוספות בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט, לפיהם מסתמן כי לפיד נתן את הסכמתו להגדיל את סך השרים בממשלה למעל 20. עם זאת, מספר זה אינו מספיק לבנט וסער שרוצים יותר, ולכן עדיין ישנם פערים ב"גוש השינוי". זאת ועוד, בנט ויתר על הקול הכפול שלו בממשלה, אך הוא עדיין דורש שיהיה לו קול כפול בקבינט המדיני בטחוני.

לפי חלוקת התיקים המסתמנת: תיק הביטחון יישאר בידיו של יו"ר כחול לבן גנץ, יו"ר תקווה חדשה סער יהיה שר המשפטים, דבר המקובל הן על מפלגות הימין והן השמאל. בנוסף, יו"ר העבודה מרב מיכאלי שלמפלגתה שבעה מנדטים, מסתמן כי תקבל את התיק לביטחון הפנים. יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, דורש לקבל לידיו את תיק החינוך, דבר שלא מקובל על סער ובנט.