צה"ל העביר מסר לחמאס: "לא נסבול טפטופי ירי במהלך הרמדאן"

בצה"ל נערכים לחידוש ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. ארגון הטרור שלח מסר למצרים לפיו יפעל לעצירת הירי. "אם העימותים בירושלים יימשכו - לא נוכל לעצור את שיגור הרקטות"

זמן צפייה: 07:52

צה"ל נמצא הערב (ראשון) בהיערכות לחידוש ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. סוללות כיפות ברזל פרוסות במרחב, וכוחות צה"ל ערוכים בקרקע. בד בבד, צה"ל העביר מסר לחמאס, לפיו לא יסבול "טפטופי ירי" במהלך חודש הרמדאן. במקביל, שר הביטחון בני גנץ דורש מראש הממשלה נתניהו לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות האירועים בדרום.

בתוך כך, ארגון הטרור העביר מסר למצרים, לפיו הוא יפעל לעצירת הירי על ידי ארגונים שונים ברצועה, אך הוא לא מתחייב שהירי ייפסק לחלוטין. לפי המסר שהעביר חמאס, אם העימותים בירושלים יימשכו, הוא לא יוכל לעצור את ירי הרקטות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הממשלה צפויה לאשר הקלות: התקהלות בשטח פתוח – עד 500 בני אדם

בג"ץ: נתניהו יקיים דיון על מינוי שר משפטים עד יום שלישי

"צורר – דינו מוות": גבר מואשם בהסתה לאלימות כלפי נתניהו

תקיפת צה''ל ברצועה בתגובה לירי הרקטה לעבר אשקלון
תקיפת צה''ל ברצועה בתגובה לירי הרקטה לעבר אשקלון

בינתיים, בצה"ל הוחלט שלא להגיב על הירי, בשל מסרי חמאס לפיהם הוא לא רוצה בהסלמה. עם זאת, ביטול ביקורו של הרמטכ"ל בארצות הברית, מצביע על כך שהוא סבור שהאירוע לא הסתיים, ובשך כל הורה על היערכות להסלמה אפשרית.

הבוקר, הרמטכ"ל אביב כוכבי נועד עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, ועדכן אותם כי המתיחות קשורה באופן ישיר למהומות בירושלים. כידוע, מזה כמה ימים שבעיר הבירה מתקיימים עימותים בין צעירים יהודים לערבים, כאשר כל ערב כזה נגמר עם מספר עצורים ופצועים.

לדבריו, ישראל התלבטה אם להגיב לירי הרקטות הלילה, אלא שבסופו של דבר החליטה שלא - בין היתר משום שהכוונה היא להוריד את גובה הלהבות. בהמשך, הרמטכ"ל ציין כי צה"ל נערך לתגובה רחבה למקרה שהירי יימשך.

עוד אמר כוכבי בשיחה עם ראשי הרשויות כי "אני רוצה להביע בפניכם את הערכתי הרבה על המנהיגות והחוסן שמפגינים ראשי המועצות והתושבים. אנחנו מתמודדים בימים האחרונים עם אירועי אלימות בזירה הפלסטינית במספר גזרות ופועלים להחזרת היציבות והשקט ליישובי הדרום. במקביל, אנחנו נערכים באופן מלא לאפשרות של הסלמה או הרחבת המערכה ועוסקים בהכנות הנדרשות לכך".