הקרב על ההקלות: נתניהו צפוי לדון עם השרים על עוצר לילי

בהמשך להצעת המל"ל לפיה יש להטיל סגר לילי בסביבות השעה 19:00, רה"מ יקיים בצהריים דיון בנושא בהשתתפות שרים ומומחים. לאחריו יתקיים דיון נוסף בנושא חזרתם של תלמידי ה'-ו' לבתי הספר

זמן צפייה: 01:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לקיים היום (רביעי) דיון בהשתתפותם של שרים ומומחים על עוצר לילי. כזכור, הצעה זו עלתה אמש על ידי המטה לביטחון לאומי, לפיה יוטל עוצר לילי מהשעה 19:00 או 20:00, כדי לסיים מוקדם את הפעילות העסקית ולמנוע התקהלויות אחרי שעות עבודה. בנוסף, לאחר הדיון על העוצר הלילי, יחלו שיחות על מערכת החינוך, במסגרתן תוכרע השאלה האם תלמדי כיתות ה'-ו' יחזרו ללימודים כבר בשבוע הבא, בהשתתפות שר החינוך יואב גלנט.

בתוך כך, בשל נתוני התחלואה, שרי קבינט הקורונה צפויים לדחות את שלב ההקלות השלישי, הכולל את פתיחת הקניונים, מרכזי הקניות הפתוחים והחזרה ללימודים בכיתות י"א-י"ב. כמו כן, עדיין לא נקבע מועד לישיבה בהרכב מלא, מה שמלמד שככל הנראה אין עדיין החלטה מגובשת בנושא, איך היא צפויה להתכנס היום או מחר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

החשד להתעללות בתינוק באשקלון: האם נעצרה ונלקחה לחקירה

אחרי הביקורת: רשת איקאה דחתה את פתיחת החנויות ביממה

ה'-ו' ילמדו לפחות 3 ימים, עד 20 בקבוצה: מתווה החזרה ללימודים

עוצר לילי
עוצר לילי | צילום: חדשות 13

בינתיים, מאחורי הקלעים מתנהלים כמה מאבקים. משרד הבריאות נאבק להרחיב את רשימת הערים האדומות שבהן לא ניתן יהיה לבצע הקלות כלל, על פי פרמטרים מחמירים יותר ממה שהיו עד כה. עם זאת, הצדדים מנסים להגיע להסכמה על פתיחת המלונות בים המלח ובאילת, שסביר להניח שתתקבל עוד במהלך היום.

משרד הבריאות פרסם את נתוני התחלואה, לפיהם אובחנו 663 בני אדם כחיוביים לקורונה, ובוצעו 41,457 בדיקות, כך שאחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.6%. מספר החולים במצב קשה עומד על 307, מתוכם 135 מונשמים.

בתוך כך, רשת החנויות איקאה הודיעה הבוקר כי היא דוחה את הפתיחה החלקית של סניפיה, זאת בשל התנגדות משרד הבריאות למהלך. מהחברה נמסר כי עיכוב הפתיחה ביממה נובע: "מתוך רצון להסביר למשרד הבריאות בירושלים את צדקת החברה".