ה'-ו' ילמדו לפחות 3 ימים, עד 20 בקבוצה: מתווה החזרה ללימודים

משרד החינוך פרסם מתווה, לפיו כיתות א'-ב' ילמדו 5 ימים בשבוע, והמורים יוכלו ללמד עד 4 קבוצות. ברשויות המקומיות מזהירים: משרד החינוך לא נערך, לא תהיה הפרדה בצהרונים ביום ראשון

זמן צפייה: 02:35

משרד החינוך פרסם הבוקר (רביעי) את מתווה החזרה ללימודים שגובש על ידי שרי החינוך, ההשכלה הגבוהה, המדע, סגן שר הבריאות וגורמים נוספים, ויובא לאישור בפני קבינט הקורונה. לפי המתווה, כיתות א'-ב' ילמדו בכיתות מלאות, 5 ימים בשבוע, 5 שעות ביום. כיתות ג'-ד' יישארו ללא שינוי. הלמידה תתקיים בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, 5 ימים בשבוע, 5 שעות ביום. בכיתות ה'-ו' תתקיים הלמידה בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, לפחות 3 ימים בשבוע, לפחות 14 שעות שבועיות.

בכיתות י''א-י''ב תתקיים הלמידה בקבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע. צהרונים – תלמידי כיתות א'-ב' המשתתפים בצהרון, ישהו באותה כיתת אם שעמה שהו בשעות הלימודים, ללא מעבר בין קבוצות. פעילות בשטח פתוח - ניתן לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח. הן תתקיימנה כפוף לתקנות, לפיהן קבוצה תכלול 19 תלמידים לכל היותר.

עוד כתבות בנושא >>

קבינט הקורונה צפוי להתכנס – ולדחות את שלב ההקלות השלישי

שר החינוך: נשקול את הארכת הלימודים על חשבון החופש הגדול

פתרון למשבר הצהרונים: משרד האוצר יממן את הסבסוד

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: דוברות משרד החינוך

כמו כן, מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין ארבע קבוצות אורגניות קבועות לכל היותר. מורה לחינוך גופני יוכל ללמד יותר מ-4 קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים מתקיימים במרחב הפתוח או באולם ספורט ושבכל עת הוא עוטה מסכה, ושומר מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים. בכיתות ה'-ו' ילמדו התלמידים בקבוצות קבועות ללא תחלופה ומעבר של התלמידים בין הקבוצות. בכיתות י''א – י''ב יוכלו התלמידים לעבור בין 2 קבוצות לכל היותר (כיתה אורגנית, מגמות, הקבצות). הסעות - יתקיימו ללא שינוי. הן תמשכנה לפעול בהתאם לנוהל הסעות לתלמידים בתקופת קורונה. המורים השוהים בחדרי המורים או בעת שיקיימו מפגשים בבית הספר, יקפידו על כללי הבריאות הנדרשים. מומלץ לקבוע מקומות נוספים וקבועים במתחם בית הספר עבור המורים כדי למנוע התגודדות בחדר מורים, תוך עמידה בהנחיות הבריאות (ניתן להשתמש בין היתר בחדרי הספח, ספרייה, מעבדה, סטודיו ומרחב מוגן).

עם זאת, ארבעה ימים לחזרה המיועדת של כיתות ה'-ו' לבתי הספר ולחזרת תלמידי כיתות א'-ב' ללימודים בכיתות מלאות, ובכירים ברשויות המקומיות מתריעים כי המערכת לא תהיה ערוכה בזמן להפרדה בין כיתות הצהרונים.

בשבוע שעבר אושר עקרונית מתווה החזרה של כיתות ה'-ו', וי"א-י"ב בממשלה על מנת לאפשר למשרד החינוך להיערך מבעוד מועד. בנוסף הוחלט על תקציב מיוחד שיוקצה להפרדה מלאה בין כיתות הצהרונים שתלווה את המעבר של כיתות א'-ב' ללימודים בכיתות מלאות במקום בקפסולות, מעבר שיפנה מקום בבתי הספר לתלמידי כיתות ה'-ו'.

פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, ראש הממשלה בנימין נתניהו
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון, לע''מ

אולם, נראה שבמשרד לא עומדים בלוחות הזמנים. בכירים ברשויות המקומיות התריעו שנדרש שבוע לפחות לטובת גיוס אלפי מדריכים נוספים שיאפשרו את ההפרדה המבוקשת בין כיתות הצהרון ואילו במשרד החינוך עדיין לא פרסמו את הקול הקורא שיאפשר להתחיל את התהליך. במצב הזה נראה שגם אם הקול הקורא יפורסם היום, ההפרדה תיושם בשטח במקרה הטוב לקראת סוף השבוע הבא. ביום חמישי צפוי להתכנס קבינט הקורונה כדי לדון המועד חזרת התלמידים כשבמשרד הבריאות מתכוונים להתנגד לפתיחה כבר בראשון הקרוב.

במשרד החינוך דוחים את הטענות ומבהירים כי הם ערוכים מבעוד מועד בעיקר לאור העובדה שהעבודה נעשית בשיתוף ובתיאום הדוק עם השלטון המקומי ועם משרד האוצר. במסגרת התיאומים המוקדמים, נקבע מודל הפיצוי לרשויות המקומיות ומתווה ההפעלה של הצהרונים שיצא לרשויות כבר בשבוע שעבר.

כאמור, שרי קבינט הקורונה צפויים לדחות את שלב ההקלות השלישי, הכולל את פתיחת הקניונים, מרכזי הקניות הפתוחים והחזרה ללימודים בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב. עדיין לא נקבע מועד לישיבה, מה שמלמד שככל הנראה אין עדיין החלטה מגובשת בנושא, איך היא צפויה להתכנס בקרוב.