שר החינוך: נשקול את הארכת הלימודים על חשבון החופש הגדול

בריאיון לחדשות 13 הודה גלנט כי נחשף בתקשורת למתווה החדש לפתיחת מערכת החינוך שמגבש רה"מ, והביע אופטימיות זהירה באשר לשנת הלימודים הנוכחית: "זו לא שנה אבודה - נדע לסגור את הפער"

זמן צפייה: 08:16

שר החינוך יואב גלנט התראיין הערב (רביעי) לחדשות 13, וגילה כי ייתכן שחופשת חנוכה תקוצר וכי יכול להיות שיתקיימו לימודים בחופש הגדול. "קודם כל נלמד מה המצב - הרי אנחנו מתמודדים עם סיטואציה משתנה", אמר. "אני מסתכל לעבר החופש הגדול ושואל את עצמי אם נגיע לשם – האם נאריך את הלימודים? אנחנו עוד לא שם – אבל הכול בא בחשבון".

בינתיים, ועד שנגיע לחנוכה, מערכת החינוך צפויה להיפתח באופן חלקי כבר ביום ראשון הקרוב. אולם, בעוד משרד החינוך פרסם רק הבוקר את מתווה החזרה ללימודים שאושר בקבינט, הערב נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל בשעה זו מתווה אחר - ומעט שונה מזה שכבר פורסם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אהרן ברק: יש התקפה על ביהמ"ש – אך הוא לא צריך להיכנס לבונקר

גמזו: "נותנים אור ירוק לקבינט לצאת לדרך עם סבב ההקלות השני"

לראשונה בישראל: אותר דולפין שהותקף על ידי כריש • תיעוד

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

מעבר לבלבול שנוצר בקרב ההורים, המורים והתלמידים - כעת מתברר כי שר החינוך בעצמו, כך לטענתו, אינו מודע לתוכנית החדשה של נתניהו. "אני לא מכיר מתווה חדש - אני עובד לפי החלטת הקבינט. שלשום הובאה הצעה סופית של נתניהו עם שר הבריאות, שבה נאמר כי בכל קפסולה יהיו 18 תלמידים, ובמסגרת זו שר החינוך יגבש את התוכנית האופטימלית".

"ישבתי עם ראשי הערים, המנהלים והצוותים שלי - עד שלבסוף הגענו למתווה שפורסם. את הרעיון שאתם מציגים - לא שמעתי. אם משרד הבריאות וראש הממשלה יביאו מתווה יותר טוב - נדע לשנות ולעשות", הוסיף.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

לא משנה איזו תוכנית תתקבל לבסוף, גם זו של גלנט וגם של נתניהו לא מספקות את התשובה באשר לשאלה מתי כיתות ה' עד י"ב יחזרו לספסל הלימודים. על כך אמר השר: "כולנו עירניים לכך שחוסר לימודים זה דבר פוגע - אבל, אני חושב שזו לא שנה אבודה - אנחנו יודעים מה לעשות. נכון, איבדנו שבועיים אבל אנחנו עדיין בתהליכים שניתן לסגור את הפערים".