גמזו: "נותנים אור ירוק לקבינט לצאת לדרך עם סבב ההקלות השני"

פרויקטור הקורונה הודיע כי לאור נתוני התחלואה הנמוכים, ישראל תוכל לעבור בקרוב לשלב השני במתווה היציאה מהסגר. עוד הוסיף: החלטנו לקצר בידודים ל-10 ימים כפוף לשתי בדיקות שליליות

זמן צפייה: 02:55

פרויקטור הקורונה הפרופסור רוני גמזו הודיע היום (רביעי) כי בשל נתוני התחלואה הנמוכים, הנעים על ממוצע יומי של כ-800 בני אדם, משרד הבריאות הניף "אור ירוק לקבינט לצאת לדרך עם סבב ההקלות השני". כך, אם השרים יאשרו, בקרוב תעבור ישראל לשלב השני במתווה היציאה מהסגר. בישיבה הבאה, ידונו השרים גם בקיצור הבידודים לעשרה ימים, כפוף לשתי בדיקות שליליות.

גמזו הסביר כי בניהול משבר הקורונה יש להסתכל על מגמות ולזהות טרנדים, והרחיב כי בשבוע שעבר, למשל, נצפתה תנודה באופן ספציפי במגזר הערבי. "שמנו לב שיש ירידה בכמות הבדיקות - והרי הצפנו אותם במתחמי 'היבדק-וסע' ופתחנו לכולם את הבדיקות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתווה שר החינוך: א'-ד' ילמדו לפחות 4 ימים, גמישות למנהלים

שבוע לבחירות: מצבו של ביידן בסקרים – לעומת הילרי לפני 4 שנים

צימרים בשלב הבא, חתונות – בסוף דצמבר: מתווה משרד הבריאות

פרופסור רוני גמזו
פרופסור רוני גמזו | צילום: לע''מ

"החברה הערבית נמצאת עם מקדם הדבקה של קרוב ל-1. חייבים למנוע שוב התקהלויות ואני פונה לכל החברה הערבית - לכו להיבדק", אמר. "יש ערים כתומות בחברה הזו, כך שנבקש הגבלות כדי למנוע אובדן שליטה". החל מיום ראשון יחל משרד הבריאות במבצע "מגן הבית", שבו יינתן דגש על בדיקות, חקירות ואכיפה. "בסופו של דבר נעזור ליישובים הערביים".

בהמשך, טען כי "מספר המאומתים בכל יום הוא לא המספר האמיתי, בפועל - יש לנו כמה אלפים. יש תחלואה חבויה במדינת ישראל ואנחנו חייבים לאתר אותה כדי לקטוע אותה". לדבריו, ירידה בכמות הבדיקות מביאה לעלייה בשיעור הבדיקות החיוביות, זאת משום ש"מי שבא להיבדק הם בעיקר האנשים שמפתחים סימפטומים".

מחלקת הקורונה בבית החולים רמב''ם שבחיפה
מחלקת הקורונה בבית החולים רמב''ם שבחיפה | צילום: חדשות 13

הפרויקטור דיבר גם על פתיחת מערכת החינוך הצפויה בשבוע הבא, ואמר: "לילדים יש חלק בתהליך ההפצה והתגברות המגפה, ולכן כשפותחים מערכת חינוך - צריכים להקטין את הסכנה ולפצל קבוצות, להקטין את הכיתות הנמוכות, לחייב עטיית מסכות - חייבים לשמור על הבטיחות".

בהמשך, התייחס למינויו של מחליפו בתפקיד הפרויקטור, פרופסור נחמן אש, ואמר: "נדרש פרויקטור שיעבוד בשיתוף מלא עם משרד הבריאות, ואני אעשה הכול כדי להעביר את המקל בחפיפה מסודרת. אני שמח על מינוי זה", הוסיף.  "נבנתה כאן מערכת לתפארת, זו מכונה משומנת ואין לי ספק שנחמן יידע להפעיל את זה יחד עם חזי המנכ"ל".