מתווה שר החינוך: א'-ד' ילמדו לפחות 4 ימים, גמישות למנהלים

גלנט הציג תוכנית שתהיה בתוקף למשך שבועיים, בכפוף להחלטות הקבינט. כיתות ה'-ו' ימשיכו בלמידה מרחוק ושאר כיתות היסודי יגיעו לפחות 4 פעמים בשבוע. מנהלי המוסדות יוכלו להחליט על יום נוסף

זמן צפייה: 01:11

שר החינוך יואב גלנט הודיע היום (רביעי) על תוכנית "יוצאים קדימה" ללמידה בשגרת קורונה. לפי התוכנית כיתות א'-ד' ילמדו לפחות ארבעה ימים בשבוע במוסדות החינוך, כאשר למנהלי בתי הספר תינתן הסמכות להחליט על יום לימודים נוספים. כיתות ה'-ו' ימשיכו לפי שעה בלמידה מרחוק. מדובר בתוכנית זמנית שתהיה תקפה למשך שבועיים, בכפוף להחלטות הקבינט.

המתווה גובש בהתאם להחלטות קבינט הקורונה, לפיהן לא יוקצה תקציב נוסף למערכת החינוך, לפי דרישת משרד הבריאות הלימודים יתקיימו בחצאי כיתות - 18 תלמידים בכיתה. עוד הוחלט בקבינט כי שר החינוך יגבש מתכונת אופטימלית להפעלת מערכת החינוך בתנאים אלו לשבועיים הקרובים.

גלנט התייחס למתווה: "התוכנית המקורית שלנו הינה להחזיר את תלמידי בתי הספר היסודיים לחמישה ימי למידה בבתי הספר. לנוכח מגבלות התקציב והתנאים הבריאותיים שהוגדרו בידי משרד הבריאות – קיבלתי החלטה שכיתות א'-ד' יגיעו לבתי הספר לארבעה ימים בשבוע לפחות, ויהיו מוסדות שבהם יגיעו ליותר מכך. אני בוטח ומאמין במנהלים ובמורים המצוינים שלנו, שיחד עם ראשי הרשויות יפעילו את מוסדות החינוך בצורה המיטבית".

עוד בחדשות 13:

אחוזי ההדבקה נמוכים בקרב ילדים – מספר הגנים שנסגרו הוכפל

משרד החינוך: פחות מ-50% מהמורים הוכשרו ללימוד מרחוק

צימרים בשלב הבא, חתונות – בסוף דצמבר: מתווה משרד הבריאות

התלמידים חזרו לבתי הספר
התלמידים חזרו לבתי הספר

בתחילת השבוע אישר קבינט הקורונה כי הלימודים בכיתות ג'-ד' יחודשו ביום ראשון הבא במתכונת מלאה, תוך שמירה על קפסולות, ואילו כיתות א'-ב' ישובו ללמוד במתכונת של חצאי שבוע. במהלך הדיון התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגיית פתיחת מערכת החינוך, והצהיר כי "אין לנו יכולת לממן קפסולות בכיתות א'-ב'".

על פי הגבלות משרד הבריאות, בבגנים ובכיתות א'-ד' יחוייבו כל המורים והתלמידים בעטיית מסכות. גודל הקבוצה כאמור לא יעלה על 18 תלמידים בכיתה, למעט חריגים שיאושרו על ידי בכירי מערכת החינוך, ובצהרונים יהיו עד 28 תלמידים משלוש קבוצות שונות. לא יחול שינוי במתווה ההסעות.

החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון
החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון

אתמול פרסם משרד החינוך את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה במערכת החינוך בקרב ילדי הגנים, תלמידי החינוך המיוחד ותלמידי בתי הספר, זאת, שלושה ימים לאחר פתיחת הגנים ופחות משבוע לפני שתלמידי הכיתות הנמוכות ישובו לספסל הלימודים במוסדות. בסך הכול, 1,716 תלמידים נושאים כיום את נגיף הקורונה. לשם השוואה, ביום ראשון המספר עמד על 2,191.

מהנתונים עלה כי מתוך כ-592 ילדי הגנים - 255 מהם אובחנו חיוביים לנגיף. בתחילת השבוע, מניין הנדבקים היה גבוה יותר, והגיע ל-332. בתוך כך, מספר הגנים שנסגרו בשל הימצאות אחד מהילדים או אנשי הצוות כנשא קורונה הכפיל את עצמו ביומיים, ולמרות שביום ראשון הוא עמד על 56, כעת יש ברחבי הארץ 112 גנים סגורים.

ובינתיים בבתי הספר היסודיים, מתוך כמיליון ו-60 אלף תלמידים, 707 נמצאו חיוביים לקורונה - ירידה של כמאתיים חולים מאז יום ראשון. גם בחינוך העל יסודי נרשמה ירידה דומה, שם - בתחילת השבוע היו 915 נשאים ואילו היום המספר ירד ל-754. בחינוך המיוחד שיעור התחלואה עומד על 44 תלמידים, שזה 0.34% מכלל החולים בארץ, בעוד שחלקם באוכלוסייה הכללית הוא 1.33%.