צימרים בשלב הבא, חתונות - בסוף דצמבר: מתווה משרד הבריאות

לפי התוכנית חדשה ליציאה מהסגר, תחילה ייפתחו הצימרים וליגות מקצועיות בספורט, ב-15.11 - בתי העסק, ובסוף נובמבר - מסעדות וחדרי כושר. ועדת החינוך ביטלה את התקנות המאפשרות לימודים בחוץ

זמן צפייה: 06:13

משרד הבריאות הציג היום (רביעי) מתווה חדש ליציאה מהסגר, הכולל שישה שלבים. לפי התוכנית החדשה שגובשה, בשלב הקרוב ייפתחו צימרים וליגות מקצועיות בספורט. במקביל, ועדת החינוך ביטלה את התקנות שמתירות לימודים בחוץ, וחבריה דרשו לאפשר 19 תלמידים בכיתה. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לתוכנית, ואמר כי "אני דן עם שר החינוך ועם אנשי השלטון המקומי על שיפור מתווה החינוך, אנחנו בודקים אפשרויות שונות".

השלב הבא יהיה ב-15 בנובמבר, אז ייפתח כל המסחר, כיתות י"א-י"ב להכנה לבגרויות, מוזיאונים ספריות וכדומה. בסוף נובמבר ייפתחו מסעדות, בתי קפה וחדרי כושר. באמצע דצמבר ייפתח עולם  התרבות, ובסוף דצמבר - יתאפשרו חתונות ואירועי ספורט עם קהל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד החינוך: פחות מ-50% מהמורים הוכשרו ללימוד מרחוק

844 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול – 2.2% מהבדיקות חיוביות

ארגון הבריאות העולמי: מספר המתים מקורונה באירופה עלה ב-40%

קניון ביג באשדוד
קניון ביג באשדוד | צילום: חדשות 13

בתוך כך, היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי לאחר הלחץ מצד החרדים, מסתמן כי במשרד הבריאות ישנו את סכומי הקנסות לאולמות אירועים, מוסדות חינוך ועסקים שייפתחו בניגוד להנחיות. סכום הכסף יהיה אחיד לכולם ויעמוד על 20 אלף שקלים.

כאמור, ועדת החינוך לא אישרה את התקנות המאפשרות למידה בשטח פתוח, וקראה לממשלה לתקן את נוסח התקנות שיאפשר פעילות חינוכית בקפסולות של עד 20 תלמידים, ובמרחק של 50 מטרים בין קבוצה לקבוצה. זאת במקום קבוצה של 15 תלמידים ובמרחק של 100 מטרים כפי שניסח משרד הבריאות.

יו"ר הוועדה ח"כ רם שפע: "התקנות שהגישה הממשלה לא הגיוניות. אף גורם מקצועי לא הצליח להסביר את הגבלת הקפסולות ל-15 תלמידים. גם משרד החינוך לא הצליח להסביר זאת בישיבה הבוקר. ניסוח מחודש של התקנות יאפשר לתלמידים יותר שעות לימודים ויציל את שנת הלימודים".

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע החליט קבינט הקורונה כי בתי הספר ישובו לפעילות בכיתות הנמוכות - א' ו-ב' יחזרו ללימודים בחצאי שבוע, כך שחצי מהתלמידים ילמדו ביים ראשון עד שלישי, והחצי שני בימים רביעי עד שישי. הצהרונים לכיתות א'-ב' ייפתחו גם הם החל מיום ראשון במתכונת, לפיה ילדים מקפסולות שונות יוכלו להתערבב. כיתות ג'-ד' ישובו ללימודים בקפסולות כפי שהוסכם.

המספרות ומכוני היופי ישובו לפעילות גם כן ביום ראשון. ההחלטה על פתיחת חנויות הרחוב והצימרים נדחתה לדיון הקבינט שייערך מחר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, בדומה לרוב השרים הצביעו בעד ההקלות עליהן סוכם. שר האוצר ישראל כ"ץ הצביע נגד מפני שהתוכנית לא כללה את חנויות הרחוב. שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יולי אדלשטיין התנגדו גם הם.

"זה מורכב מדי", אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין. "אנחנו צריכים לקבל החלטה ואם עומדים במדדים - עוברים לשלב הבא". לדבריו, אם יכריזו על פתיחת חנויות הרחוב, "הנתונים יעלו ונצטרך לסגור אותם - והציבור לא יקבל את זה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר האוצר ישראל כ''ץ
שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: רויטרס

השר הוסיף כי לתחושתו, אנחנו "בשלב מוקדם של התוכנית - ואם נקבל פתיחת מסחר וצימרים, אני לא אדע לתמוך בזה. זה לא בהצעה של משרד הבריאות ואנחנו משחקים באש. אם נפתח את המסחר, זה פתח להרבה מאוד צרות ולעצירת השלבים.

אז, שר האוצר ישראל כ"ץ יצא נגד אדלשטיין, ותקף: "ההתנגדות של משרד הבריאות צפויה. גם שר הבריאות יכול להגמיש עמדות כמו שכולנו עושים. למה לקיים דיון אם בסוף למשרד הבריאות יש וטו?". בסיום דבריו, איים השר כי "אם לא ייפתחו חנויות הרחוב - אצביע נגד השלב הקרוב במתווה היציאה".