משרד החינוך: פחות מ-50% מהמורים הוכשרו ללימוד מרחוק

מדוח העוסק בלקחים מתקופת הסגר הראשון בסוגיית ההוראה מרחוק, עולה כי מורים רבים מתקשים לסייע לתלמידים חלשים באופן לימוד זה – וכך גדלים הפערים. 37% מהמורים סברו שעמדו בתוכנית הלימודים

זמן צפייה: 02:03

משרד החינוך פרסם היום (רביעי) דוח שעוסק בלקחים מתקופת הסגר הראשון בסוגיית ההוראה והלמידה מרחוק. מהדוח, שנערך באמצעות סקר עליו ענו 978 מורים, עולה כי פחות מ-50% מהמורים מדווחים שבשנתיים האחרונות הם עברו פיתוח מקצועי בנושא של הוראה ולמידה מרחוק באמצעים דיגיטליים, וכ-80% מהמורים מעוניינים בהכשרה כזו.

מלבד הנושא של ההוראה והלמידה מרחוק, נושא שמורים רבים הביעו בו קושי היה מתן מענה לתלמידים מתקשים במתכונת של למידה מרחוק. בעוד שככלל תלמידים חזקים עצמאיים יותר, הרי שתלמידים מתקשים הרבה פעמים נשארים מאחור. בפרט, בלטו מורים בבתי ספר יסודיים דוברי ערבית כמי שמתקשים במיוחד וכזקוקים לסיוע מיוחד, כדי לקיים מתכונת לימודים תקינה בעת הוראה מרחוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

844 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול – 2.2% מהבדיקות חיוביות

לפיד: "נתניהו נבח על ימינה והם נבהלו – ברור שהם יילכו איתו"

ארגון הבריאות העולמי: מספר המתים מקורונה באירופה עלה ב-40%

למידה מרחוק
למידה מרחוק | צילום: רויטרס

כמו כן, רק 37% מהמורים סברו שבתקופת הסגר התלמידים הצליחו לעמוד בתוכנית הלימודים ולרכוש את הידע והמיומנות הנדרשים. מעבר לכך, קושי נוסף שעלה בהקשר זה הוא במישור החברתי בקרב התלמידים. מורים חשו שהחיים החברתיים של תלמידים נפגעו בתקופת הסגר, והתקשו להציע מענה במישור זה.

מנגד, מרבית המורים דיווחו כי שבביתם קיימים הציוד והתשתית לשם ביצוע הוראה מרחוק, אך מן העבר השני, שיעורי המורים המדווחים כי בבית ספר קיימים התנאים המתאימים לביצוע הוראה מרחוק הם נמוכים בהרבה. נוסף על כך, החסם המרכזי בעיני המורים להצלחת הלמידה מרחוק הוא העומס עליהם עצמם, שכן הם נאלצו להתגבר על מכשולים טכניים ואחרים, ולבסוף לספוג ביקורת על כך "שאינם עובדים מספיק".

סוגיה נוספות שנתפסה כחסמים על ידי מורים רבים הייתה מחסור בתנאים סביבתיים מתאימים בבית התלמידים - מחסור בשקט, פרטיות, סיוע של המשפחה, וכן מחסור בציוד תקשוב אצל תלמידים. הסוגיה בלטה בעיקר בבתי ספר דוברי ערבית.