פתרון למשבר הצהרונים: משרד האוצר יממן את הסבסוד

שר האוצר כ"ץ והחשב הכללי רוני חזקיהו סיכמו כי יינתן מימון להפעלת הצהרונים בשנת הלימודים הקרובה, בדומה לשנה שעברה. "יש חשיבות לסייע להורים כדי להקל עליהם ולאפשר להם לצאת לעבודה"

זמן צפייה: 00:42

משרד האוצר הודיע היום (שלישי) כי הושג פתרון למשבר הצהרונים. על פי הסיכום של שר האוצר ישראל כ"ץ סיכם והחשב הכללי, רוני חזקיהו, המשרד יממן את הסבסוד שניתן להורים בשנת הלימודים הקרובה, בדומה לאשתקד.

"אני רואה חשיבות רבה בסיוע להורים לילדים בצהרונים, כדי להקל עליהם ולאפשר להם לצאת לעבודה, כחלק מתהליך החזרת המשק הישראלי לצמיחה ותעסוקה", אמר השר כ״ץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל ואוקראינה בהודעה משותפת: הימנעו מביקור באומן בראש השנה

טראמפ: "העברנו את שגרירות ארה"ב לירושלים בשביל האוונגליסטים"

מישל אובמה: "זה גדול על טראמפ; אם לא נעשה שינוי המצב יחמיר"

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

כזכור, זה אינו המשבר הראשון סביב נושא הצהרונים. בחודש מאי משרדי האוצר, החינוך והשלטון המקומי הגיעו לסיכום על מתווה הפעלה לצהרונים לגילי 8-3, לאחר שבמשך זמן רב לא הושגו הסכמות להפעלתם. בעקבות כך, המסגרות המופעלות על ידי הרשויות המקומיות החלו לפעול, בהתאם להיערכות של כל רשות.

הצהרונים פעלו מתום יום הלימודים, בהתאם להרכב הקבוצתי שבו מתקיימת הלמידה במסגרת יום הלימודים, ובאותו מתווה הפעלה שבהם פעלו עד כה. ההורים שילמו רק בגין הימים בהם ישהו הילדים במסגרת.

שלושת הצדדים החליטו במשותף כי במסגרת המתכונת החדשה יועבר שיפוי תקציבי בגין הקטנת הקבוצות, תוך מתן מענה למסגרות של צהרונים גם בגני הילדים בעשירונים 10-6.