קבינט הקורונה צפוי להתכנס - ולדחות את שלב ההקלות השלישי

טרם נקבע מועד ישיבה, מה שמלמד על כך שטרם התגבשה החלטה, אך המשך פתיחת המסחר והחינוך צפוי להתעכב. עוד ידונו השרים בעוצר לילי החל משעות הערב. משרד הבריאות: אתמול אובחנו 663 בני אדם

זמן צפייה: 02:44

בשל נתוני התחלואה, שרי קבינט הקורונה צפויים לדחות את שלב ההקלות השלישי, הכולל את פתיחת הקניונים, מרכזי הקניות הפתוחים והחזרה ללימודים בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב. עדיין לא נקבע מועד לישיבה, מה שמלמד שככל הנראה אין עדיין החלטה מגובשת בנושא, איך היא צפויה להתכנס היום (רביעי) או מחר.

בינתיים, מאחורי הקלעים מתנהלים כמה מאבקים. משרד הבריאות נאבק להרחיב את רשימת הערים האדומות שבהן לא ניתן יהיה לבצע הקלות כלל, על פי פרמטרים מחמירים יותר ממה שהיו עד כה.

בעל חנות במחנה יהודה בירושלים בודק חום ללקוח
בעל חנות במחנה יהודה בירושלים בודק חום ללקוח | צילום: רויטרס

במטה לביטחון לאומי העלו הצעה לפיה יוטל עוצר לילי מהשעה 19:00 או 20:00, כדי לסיים מוקדם את הפעילות העסקית ולמנוע התקהלויות אחרי שעות עבודה. במשרד האוצר מתעקשים על פתיחה רחבה של המשק ומערכת החינוך, אך רוב שרי הקבינט וראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגדים לכך.

עם זאת, הצדדים מנסים להגיע להסכמה על פתיחת המלונות בים המלח ובאילת, שסביר להניח שתתקבל עוד במהלך היום.

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

משרד הבריאות פרסם את נתוני התחלואה, לפיהם אובחנו 663 בני אדם כחיוביים לקורונה, ובוצעו 41,300 בדיקות, כך שאחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.6%. מספר החולים במצב קשה עומד על 304, מתוכם 126 מונשמים.

בתוך כך, רשת החנויות איקאה הודיעה כי היא דוחה את הפתיחה החלקית של סניפיה, זאת בשל התנגדות משרד הבריאות למהלך. מהחברה נמסר כי עיכוב הפתיחה ביממה נובע: "מתוך רצון להסביר למשרד הבריאות בירושלים את צדקת החברה".

כזכור, איקאה הודיעה אתמול כי תפתח את סניפיה באופן חלקי החל מהיום, כך שיפעלו המחלקות המוכרות מוצרים חיוניים בלבד לתחזוקת הבית.