אחרי הביקורת: רשת איקאה דחתה את פתיחת החנויות ביממה

ענקית הריהוט השוודית הודיעה כי בשל התנגדות משרד הבריאות - היא מעכבת את פתיחת סניפיה, כדי "להסביר למשרד הבריאות את צדקת החברה". זאת לאחר שהודיעה אתמול כי תפתח היום את סניפיה באופן חלקי

זמן צפייה: 02:24

רשת החנויות איקאה הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא דוחה את הפתיחה החלקית של סניפיה, זאת בשל התנגדות משרד הבריאות למהלך. מהחברה נמסר כי עיכוב הפתיחה ביממה נובע: "מתוך רצון להסביר למשרד הבריאות בירושלים את צדקת החברה".

כזכור, איקאה הודיעה אתמול כי תפתח את סניפיה באופן חלקי החל מהיום, כך שיפעלו המחלקות המוכרות מוצרים חיוניים בלבד לתחזוקת הבית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"לישראל יש את התשתיות הטובות ביותר": שיחת פרידה מפרופ' גמזו

מגיל 21, ללא עישון בציבור: המלצות הוועדה ללגליזציה נחשפות

למרות סירוב המדינה: יאיר ואבנר נתניהו קיבלו רכב חדש

איקאה
איקאה | צילום: רויטרס

שחר תורג'מן, יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, מסר: "אנו מברכים את איקאה ישראל על פתיחת קניוני הענק שלה עם כל עשרות אלפי המטרים שלה במתחמים הסגורים. אנו מתנצלים בפני מיליוני לקוחותינו על החלטתה של ממשלת גנץ-ביבי-ליצמן שהגדירה את בגדי הילדים לחורף אינם חיוניים".

בהודעה המלאה אותה פרסמה רשת איקאה, הסבירה החברה כי "לאחר קבלת האישורים הנדרשים מאיקאה העולמית, ובמקביל לקבלת חוות דעת משפטית הקובעת כי עיקר פעילות חנויות איקאה הינו מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, תחזור איקאה החל ממחר לפעילות ותפעיל בשלב זה חלק מהמחלקות, זאת לאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות לתקופה".

כך, המחלקות שיפעלו בשלב זה הן מוצרי חשמל למטבח, נורות, מזון, מטבחים, כלי עבודה, ברזים, כיורים, אינסטלציה, מזרנים, אביזרים חיוניים לאמבט, מוצרי כביסה וגיהוץ, אביזרי חשמל, אביזרי סלולר, סוללות וכלי אוכל.

כזכור, ועדת החוקה התכנסה שלשום בכדי לדון בפתיחת המסחר במקומות נוספים מלבד חנויות הרחוב, שנפתחו בתחילת השבוע. הוועדה התכוונה לבטל את הסעיף שמונע ממרכזי הקניות הפתוחים, כדוגמת "ביג", לפתוח את שעריהם, אולם - ברגע האחרון הקואליציה החליפה את נציגיה בוועדה בחברי כנסת אחרים - ואלה הצביעו נגד המהלך. עד היום, טרם התקבלה כל החלטה בנושא.