מגיל 21, ללא עישון בציבור: המלצות הוועדה ללגליזציה נחשפות

פרסום ראשון: מההמלצות שמסתמן להן רוב בצוות המיוחד להסדרת תחום הקנאביס בישראל, עולה כי המכירה תתאפשר לישראלים ולתיירים, בחנויות ייעודיות ותוך הצגת תעודת זהות

זמן צפייה: 02:50

פרסום ראשון: ההמלצות שמסתמן להן רוב בוועדה המיוחדת שבחנה בחודשים האחרונים את הסדרת תחום הקנאביס בישראל הגיעו הערב (שלישי) לידי חדשות 13.

חברי הצוות ממליצים שהמכירה של קנאביס תהיה גם לישראלים וגם לתיירים, מגיל 21 ומעלה, בחנויות ייעודיות ובהצגת תעודת זהות. המדינה תוודא שהמחירים יהיו סבירים והגיוניים, כדי שלא לדחוף את הצרכנים לשוק השחור. המלצה נוספת היא לאסור איסור גורף על עישון קנאביס במקומות ציבוריים.

עוד כתבות בנושא >>

התובע של קולורדו לכנסת: לגליזציה – רק עם תוכנית מסודרת מראש

הצצה בלעדית למפעל המסקרן במדינה: חממת הקנאביס הרפואי

חוקי הקנאביס אושרו בקריאה טרומית; הח"כים החרדים נעדרו

קנאביס
קנאביס | צילום: רויטרס

הצוות גם מציע שגופים שונים שבהם צריך לעבור תחקיר ביטחוני  - כמו שירות המדינה או גופי ביטחון - ישקלו מחדש את הסוגייה בעקבות שינוי המדיניות, ובניגוד למה שקורה היום, עישון קנאביס לא ייחשב מכשלה לצורך קבלה לעבודה. באשר לגידול ביתי - ההמלצה היא לבחון זאת אבל רק בשלב מאוחר יותר.

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן | צילום: חדשות 13

הדוח מבוסס בין היתר על עבודת מטה שריכזה השרה אורלי לוי אבקסיס, שאחראית על הרשות למאבק באלימות, סמים ואלכוהול, באשר לרגולציה קפדנית, הקצאת משאבים לחינוך והסברה וכדי לגבש גם תוכנית הגנה לקטינים.

הוועדה הזאת הוקמה בסיכום בין כחול לבן לליכוד. כדי להגיע להסכמות רחבות ישבו בה כל הגורמים הרלוונטיים - בין היתר ממשרד הבריאות, ביטחון הפנים, החינוך, האוצר, והמשטרה וריכז אותה משרד המשפטים והשר אבי ניסנקורן - שיצטרך עכשיו להכריע סופית ולגבש הצעת חוק ממשלתית.