הצצה בלעדית למפעל המסקרן במדינה: חממת הקנאביס הרפואי

ברקע הכוונה להפוך את השימוש בצמח לחוקי, בתיעוד נדיר מתוך המעבדה, שממונה עליה מפקד חיל האוויר לשעבר, ניתן לראות את התהליך המיוחד, שבו הצמח שמוגדר בחוק "סם מסוכן", הופך למוצר רפואי

זמן צפייה: 11:17

בין הכוונה להפוך שימוש בקנאביס לחוקי לבין פריחתן של אין ספור חברות בתחום, שכל אחת מהן מנסה להביא לאיזה פריצת דרך רפואית כלכלית מהצמח, כתב חדשות 13 הביא הצצה נדירה לחממה שבה מגדלים את הקנאביס הרפואי - לראות את התהליך המיוחד שפיתחו שבו חומר הגלם, הצמח שמוגדר בחוק "סם מסוכן", הופך למוצר רפואי שפועל בגוף כמשכך כאבים טבעי.

הכניסה למעבדה אפופה מסתורין - בפנים יש כספת, חיישני תנועה, מצלמות וכל מה שצריך כדי למנוע מאנשים לא רצויים מלהיכנס פנימה. התחושה היא של היי-טק, אבל בעצם זו משתלה או חדר לידה, תלוי את מי שואלים. הגידול מתבצע כולו בחדרים סגורים, כל פרט מתוכנן ומדויק - לחות, טמפרטורה ואורך יום קבועים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: החשוד ברצח אשתו נמלט בתחתונים – בתם רצה לבקש עזרה

דיווח: הפיצוץ במתקן הגרעין בנתנז – נגרם מתקיפת סייבר ישראלית

1,107 נדבקים אובחנו אתמול; הגבלת ההתקהלויות נכנסה לתוקף

מעבדת קנאביס רפואי
מעבדת קנאביס רפואי | צילום: חדשות 13

יושב ראש החברה הוא מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במילואים עידו נחושתן, שפיקד על החיל במבצע "עופרת יצוקה" והיה מופקד על ההכנות לתקיפת מתקני הגרעין של איראן ועל התקיפות הראשונות של שיירות נשק בסודן, לפי פרסומים זרים. האזרח נחושתן נכנס לרשימה ארוכה של גנרלים בדימוס כמו אהוד ברק, איתן בן-אליהו, ניצן אלון והמפכ"ל לשעבר, יוחנן דנינו, שקפצו על עגלת הקנביס.

העתיד של החברה מופקד בידי מדענית מבטיחה מאום אל-פחם. כשהציעו לד"ר הדיל עונאללה סעד להיות סמנכ"ל פיתוח בחברת קנאביס, היא בעיקר חששה מה לומר לשלושת ילדיה. "הקונוטציה שלילית, זה מוגדר כסם מסוכן, זה עבירה פלילית, איך זה ישליך על הילדים שלי, מה זה אומר על הבית שלנו, שהאישה מתעסקת בזה וזה לא נפוץ, אין הרבה במגזר הערבי שמתעסקים בזה בתור עיסוק", סיפרה.

אחרי שלוש שנות עבודה והשקעה של עשרות מיליוני שקלים המוצרים שלהם מתחילים עכשיו לצאת לשוק. בנוסף, יום אחרי הביקור שלנו הם קיבלו בשורה משמחת, שר הכלכלה אישר להתחיל לייצא מוצרי קנאביס, ועדיין רק ימים יגידו אם מדובר בבועה שתתנפץ או בפוטנציאל מדהים של היי-טק, חקלאות ורפואה. בינתיים נראה שהחנונים של הקנביס התמכרו לחומר, אפילו בלי לקחת שאיפה אחת לריאות.