למרות סירוב המדינה: יאיר ואבנר נתניהו קיבלו רכב חדש

במשרד רה"מ דרשו לשדרג את רכביהם של השניים בטענה שההפגנות בבלפור מסכנות את ביטחונם. אולם, כעת נודע כי בשב"כ כלל לא קבעו שיש צורך בשדרוג הרכבים. העלות: מאות אלפי שקלים • פרסום ראשון

זמן צפייה: 03:10

פרסום ראשון: במשרד ראש הממשלה דרשו למגן את רכביהם של יאיר ואבנר נתניהו, בטענה שההפגנות מול המעון בבלפור מסכנות את ביטחונם. המדינה סירבה, אבל קב"ט המשרד לא ויתר והצליח להשיג לבניו של ראש הממשלה רכבים חדשים - שדרוג המוערך במאות אלפי שקלים.

תחילה הסיפור לפני כמה שבועות. אז, פנה קב"ט משרד ראש הממשלה אלון חליוה למינהל הרכב בבקשה לשדרג את כלי הרכב המשמשים את ילדי נתניהו, זאת, לטענתו מטעמי ביטחון. נזכיר, ועדת שרים מיוחדת קבעה בעבר כי השניים זכאים לאבטחה ולשירותי הסעה, ומשכך העניקה לכל אחד מהם מכונית מסוג "יונדאי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל הפיל רחפן של חזבאללה שחדר לישראל בגבול לבנון

נתניהו: "מקיים קשר חם עם ביידן ופוגש את מנהיגי שתי המפלגות"

הבכיר שנעצר בחשד לשוחד: ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: רויטרס

במכתב ששלח חליוה, הוא דרש כי הרכבים החדשים יהיו בעלי מנוע 2000 עם מיגון ואביזרים, בהם פנס כחול, מערכת כריזה ומערכת איתוראן. הקב"ט הסביר כי השניים מאויימים בשל ההפגנות הנערכות בבלפור מדי שבוע.

אולם, שמבדיקה שערכנו עולה כי כי הדרישה הזו מגיעה על אף שלא הייתה כל חוות דעת של השב"כ על הצורך ברכבים כאלו. מה גם, השב"כ כלל אינו אחראי על אבטחתם של הילדים, אלא משרד ראש הממשלה. בסופו של דבר, הצדדים החליטו כי יאיר ואבנר יקבלו רכב "סקודה", שדרוג של כ-100 אלף שקלים עבור כל רכב - מה שאכן קרה לפני כמה שבועות.

אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו

לדברי גורמים בכירים במשרד ראש הממשלה, זוהי לא הפעם הראשונה שבה קצין הביטחון מיישם את גחמות משפחת נתניהו ותולה אותן בצורך ביטחוני. הגורמים הביאו כדוגמה את המטוס הפרטי שהיה אמור להטיס את בני המשפחה לוושינגטון, שדרוג הבית הפרטי בקיסריה ועוד חוות דעת שונות שניתנו על ידו כצורך ביטחוני.

הגורמים טענו עוד כי אין כל סיבה שיהיו שלושה רכבים של המדינה המוצמדים לבני משפחת נתניהו, וכי בני המשפחה לא משלמים מס של עשרות אלפי שקלים בשנה על הרכב - אלא המדינה היא זו שצריכה לשאת בעלות המס הגבוהה.

יאיר ואבנר נתניהו
יאיר ואבנר נתניהו | צילום: קובי גדעון לע''מ

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הטענות משוללות כל יסוד. מעולם לא נדרשו רכבים ממוגנים ולא נעשתה פנייה לשדרוג הרכב. מדובר בהחלפת כלי רכב שנעשתה כדי לעמוד בתו התקן הנדרש של אישים מאובטחים המתחייב לפי דרישות גורמי הביטחון. לראש הממשלה או למי ממשפחתו, אין שום קשר או מעורבות כלשהי בשיקולי האבטחה או בהקצאת כלי הרכב".

ממשרד האוצר, שאחראי על מינהל הרכב, נמסר בתגובה: "הנחיות לגבי הצמדת רכבים ברמות מיגון שונות מתקבלות על ידי גורמי הביטחון הרלוונטיים. לעניין הרכבים שהוקצו למשרד ראש הממשלה בעבור הסעת בני משפחת ראש הממשלה מתוך מאגר הרכבים הקיים - ההקצאה נעשתה על פי הצרכים שהוצגו ומתוקף זכאותם של בני משפחת ראש הממשלה לשירותי הסעה על פי דין".