בנט: נכנסים לעידן של סגרים בלתי נגמרים - ודוהרים לסגר שלישי

יו"ר ימינה יצא נגד החלטת קבינט הקורונה לאשר את פתיחת חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב, וטען: "לממשלה אין אסטרטגיה או היגיון"; על הבחירות בארה"ב: "הקשר בין העמים לא תלוי בזהות הנשיא"

זמן צפייה: 09:05

"לממשלה אין אסטרטגיה או היגיון, ובגלל פחדנות - היא לא מממשת את תוכנית הרמזור" - כך אמר הערב (רביעי) יו"ר ימינה נפתלי בנט בריאיון לחדשות 13, שעה קלה לאחר שקבינט הקורונה אישר את פתיחת חנויות הרחוב החל מיום ראשון הקרוב, בכל הארץ - למעט ערים אדומות "מהבהבות".

לטענתו, השיטה לפיה החנויות ייפתחו וייסגרו בכל פעם שתהיה עלייה בתחלואה היא שגויה, וכי לא זו הייתה הכוונה של מתווה הרמזור. "התוכנית אומרת שבעיר שבה מתנהלים טוב ואין תחלואה אפשר לפתוח את הכול, ואילו בערים אדומות צריכים לסגור - ולא לאפשר מעבר מעיר אדומה לירוקה. מה שהחליטו היום זה מטומטם וזה לא יעבוד - אנחנו דוהרים לסגר שלישי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה אישר: חנויות הרחוב ייפתחו ביום ראשון

הרמטכ"ל: יש להעניק אות מערכה ללוחמים ברצועת הביטחון בלבנון

ספירת הקולות בעיצומה: אלו המדינות שיכריעו את גורל הבחירות

545bie
נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

בנט תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר שהוא "לא מפסיק להתעסק בספינים, ומוכר שהסגר זה הצלחה. אנחנו נכנסים לעידן של סגרים בלתי נגמרים - אז למה לא לאמץ את מה שכן צריך?". יו"ר ימינה טען כי אפשר להשתלט על הקורונה על ידי ניהול נכון, וגם "לא לפחד מאף אחד ולקבוע חוקים הגיוניים ואכיפה שוויונית".

בשלב זה, התייחס לסרטון אותו הוציא נתניהו, שבו ביקש להוכיח את בנט על טעותו, והראה כי עוד מדינות - כמו גרמניה וצרפת, נכנסות לסגר שני. "זה נורא שנתניהו מתעסק בסרטונים מגוחכים במקום לטפל בעניין", אמר בנט. "יש קבוצה של מדינות שלא הגיעו לסגר שני, ויש קבוצה של מדינות שלא התנהלו טוב - כולל ישראל, שהיא הכי גרועה מכולם עם רמת האבטלה הגבוהה בעולם".

שוק הכרמל בתל אביב ריק מאנשים
שוק הכרמל בתל אביב ריק מאנשים | צילום: רויטרס

בהמשך, התייחס גם לסערת הבחירות בארה"ב, וביקש להרגיע את מי שחושש שהיחסים בין ישראל לארה"ב ייפגעו אם ביידן יהיה הנשיא הבא. "הקשר האסטרטגי והעוצמה בין העמים לא תלויים בזהות הנשיא - וגם לא בזהות ראש הממשלה כאן. זהו קשר של ערכים ואינטרסים".

"חייתי הרבה שנים בארה"ב", סיפר, "ושם ראיתי את ההערכה העצומה של העם האמריקני לעם הישראלי". עם זאת, ביקש להדגיש כי טראמפ הוא "מחולל השלום מול האמירויות", כך שבכל מקרה, "אנחנו חייבים לו תודה, הוא עשה שורת פעולות שתרמו לעם ישראל".