ספירת הקולות בעיצומה: אלו המדינות שיכריעו את גורל הבחירות

מתוך 7 מדינות שעדיין אין בהן מנצח ודאי, 6 נחשבות מדינות מפתח. במישיגן מתנהל קרב צמוד מאוד - אך קמפיין טראמפ דרש לעצור את הספירה. בפנסילבניה טראמפ מוביל, אך 25% מהקולות טרם נספרו

זמן צפייה: 01:40

לאחר שהקלפיות נסגרו והחלה ספירת הקולות, מפת האלקטורים המתעדכנת היום (רביעי) מראה כי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן מוביל עם 253, בעוד שלנשיא המכהן דונלד טראמפ יש 213. נכון לעכשיו, ישנן שבע מדינות בהן ספירת הקולות עדיין לא הסתיימה, כאשר שש מהן מהוות מדינות מפתח שביכולתן להכריע מי מהמועמדים ייכנס לבית הלבן בתור נשיא.

שש המדינות שנשארו הן: אלסקה, נבדה, אריזונה, ג'ורג'יה, צפון קרוליינה ופנסילבניה. במדינת המפתח פנסילבניה, שלה מספר האלקטורים (20) הגבוה ביותר מבין המדינות שנשארו, טראמפ מוביל בפער של כ-6% על יריבו הפוליטי ג'ו ביידן, לאחר שנספרו 83% מהקולות. קמפיין טראמפ דורש לעצור את הספירה במדינה זו. גם במדינת ג'ורג'יה, שלה 16 אלקטורים, המועמד המוביל לזכיית קולות הבוחרים הוא הנשיא המכהן טראמפ עם יתרון של כ-2% לאחר שנספרו 93% מהקולות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סוכל פיגוע ירי סמוך לשכם – פלסטיני חמוש באקדח נוטרל

מערכת סוערת בערי החוף: הצפות, חסימות – ונתוני גשם חריגים

טראמפ הכריז: "ניצחנו את הבחירות בגדול – התוצאות הן הונאה"

ארה''ב בוחרת נשיא
ארה''ב בוחרת נשיא | צילום: רויטרס

בצפון קרוליינה, שלה 15 אלקטורים, טראמפ מוביל על ביידן בכ-2% לאחר שנספרו 95% מהקולות. במדינה הדרומית אריזונה, שלה 11 אלקטורים, ביידן מוביל עם יתרון של 3.4% על פני טראמפ לאחר ספירת 86% מהקולות. מדינה נוספת שנחשבת למדינת מפתח היא נבדה, זאת למרות שיש לה מספר נמוך יחסית של אלקטורים (שישה). בנבדה המועמד הדמוקרטי ביידן מוביל על טראמפ בפער של פחות מאחוז לאחר ספירת 86% מהקולות. במדינת אלסקה, בעלת מספר אלקטורים הנמוך (3), המועמד הרפובליקני טראמפ מוביל על ביידן בפער של כמעט 30% לאחר שנספרו 47% מהקולות.

למיין, המחולקת למחוזות, ישנם 4 אלקטורים - שלושה מהם כבר הוענקו לביידן. טרם ידוע מה תהיה הכרעת האלקטור הרביעי, של מחוז הקונגרס השני של מיין.

ספירת הקולות בפילדלפיה, פנסילבניה
ספירת הקולות בפילדלפיה, פנסילבניה | צילום: רויטרס

כזכור, עד כה טראמפ ניצח במדינות אוהיו, וירג'יניה המערבית, איידהו, מונטנה, דקוטה הצפונית, וויומינג, יוטה, דקוטה הדרומית, נברסקה, קנזס, טקסס, אוקלהומה, לואיזינה, ארקנסו, מיזורי, איווה, אינדיאנה, קנטאקי, טנסי, מיסיסיפי, אלבמה, פלורידה, קרוליינה הדרומית. מנגד, ביידן ניצח במדינות מישיגן, ויסקונסין, וושינגטון, אורגון, קליפורניה, קולורדו, ניו מקסיקו, מינסוטה, אילינוי, ורמונט, ניו יורק, ניו ג'רזי, דלאוור, מרילנד, ורג'יניה, מחוז קולומביה, הוואי, ו-3 מתוך ארבעת האלקטורים של מיין.

מוקדם יותר, היום נשאו המועמדים לנשיאות נאומים, בהם התייחסו להישגיהם בבחירות עד כה. ביידן טען כי "ייקח זמן לספור את הקולות" ואמר כי בסופו של דבר המחנה שלו ינצח. בעוד שטראמפ לעומתו הכריז על ניצחון עוד בטרם נסתיימה ספירת הקולות בכל מדינות המפתח: "כפי שאני רואה את זה – אנחנו כבר ניצחנו", ואף תקף את תוצאות הבחירות באומרו כי הן "תרמית נגד העם האמריקני" והוסיף כי "זו בושה למדינה שלנו".