סגן שר החוץ הרוסי: "סבור שאין עסקת חליפין לשחרור נעמה יששכר"

יבגני איבנוב, האחראי על התחום הקונסולרי במשרד, התייחס בריאיון לאתר רוסי לכוונת פרקליטי הצעירה הישראלית לפנות לוועדה האירופית לזכויות אדם: "זו זכותם, איננו יכולים לתת שום עצה"

זמן צפייה: 00:32

סגן שר החוץ הרוסי, יבגני איבנוב, התייחס למשבר הדיפלומטי סביב נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שהורשעה בהברחת סמים ונידונה לשבע שנים וחצי מאסר, ואמר כי "עד כמה שידוע לי, רוסיה לא מתכננת עסקת חליפין". הדברים התפרסמו הערב (שלישי) בסוכנות הידיעות המרכזית של הממשלה הרוסית, טאס"ס.

איבנוב התייחס גם לכוונת פרקליטיה של יששכר לפנות לוועדה האירופית לזכויות אדם נגד החלטת בית המשפט ברוסיה, ואמר כי "זו ההחלטה של עורכי דינה. כאן איננו יכולים לתת שום עצה, זו זכותם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

יפה יששכר לריבלין: "אל תקבל את פוטין שמחזיק בבתי כקלף מיקוח"

לאחר שהועברה לכלא מרוחק: נעמה יששכר חזרה לבית הסוהר במוסקבה

נתניהו שוחח עם פוטין: "ביקש פעם נוספת לשחרר את נעמה יששכר"

נעמה יששכר בתא זכוכית בדיון בערעור שהגישה
נעמה יששכר בתא זכוכית בדיון בערעור שהגישה | צילום: חדשות 13

לפני עשרה ימים, אמה של נעמה, יפה יישכר, פנתה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, וקראה לו לא להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במשכנו בסוף החודש. "אל תקבל את המנהיג שמחזיק בבתי כקלף מיקוח פוליטי לסחיטה", כתבה האם במכתבה לנשיא. לדבריה, היא מתכוונת לחסום בגופה את כניסת המשלחת הרוסית, שבראשה עומד פוטין, למשכן נשיאי ישראל. במכתב כתבה ישככר: "לא יעלה על הדעת שאתה, נשיא המדינה, תקבל במשכן הנשיאים, בכבוד מלכים, את נשיא רוסיה שמחזיק את בתי נעמה".

הנשיא ריבלין נפגש עם נשיא רוסיה פוטין
הנשיא ריבלין נפגש עם נשיא רוסיה פוטין | צילום: רויטרס

"ציפיתי ממך כנשיא גאה של מדינת ישראל ואזרחיה, שתודיע באופן ברור למשלחת הרוסית שאין לך כל כוונה לארח בהוד והדר במשכן נשיאי ישראל את האיש שעומד מאחורי כליאתה לצורכי מיקוח מדיני ופוליטי", המשיכה האם. "כל בקשתי היא שלא תורה לאנשי האבטחה שלך, בני גילה של נעמה, שכל אחד ואחת מהם היה יכול להיות בכלא הרוסי במקום נעמה, למנוע ממני את חובתי כאם וכאזרחית מדינת ישראל הרואה בארוחת הערב המלכותית במשכן הנשיא, בנוכחות נשיא רוסיה, כהשפלה אישית ולאומית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר אתמול מכתב לנעמה, שבו כתב: "אזרחי המדינה חושבים עליך. איננו מפקירים אף אדם לגורלו, וכך גם במקרה שלך. מדינת ישראל ואני משקיעים מאמצים בלתי פוסקים להביא לשחרורך. אנו עומדים בקשר עם בני משפחתך, ובכל שיחה איתם אנו מדגישים את מחויבותנו להחזיר אותך הביתה בהקדם".

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

"אזרחי המדינה חושבים עליך, והם מגלים עניין עצום בכל בדל מידע על שלומך. אנו עומדים בקשר עם בני משפחתך, ובכל שיחה איתם אנו מדגישים את מחויבותנו להחזיר אותך הביתה בהקדם. כולנו מחזקים אותך בהתמודדות עם האתגר הקשה שנכפה עלייך, כולנו מוסרים לך את אהבתנו הגדולה, וכולנו מאוחדים בציפייה לראותך בקרוב בישראל", כתב ראש הממשלה והוסיף: "חזקי ואמצי, מלב אל לב. עמך תמיד – עד לשחרורך, וגם לאחר מכן".

המכתב הועבר לנעמה דרך אמה, יפה יששכר. היא שוחחה הערב עם ראש הממשלה והודתה לו. עוד אמרה יפה שבתה קיבלה את המכתב, הביעה התרגשות והערכה לדבריו של ראש הממשלה. "נעמה מאד התרגשה לקבל את המכתב וקראה את המכתב שוב ושוב מספר רב של פעמים. היא אמרה שהמכתב מנתניהו מהווה עבורה קרן אור בתקופה הזו. נעמה קיבלה אישור מהסוהרים להשאיר את המכתב בידיה, וכן הודתה באופן אישי לראש הממשלה במכתב משלה מהכלא הרוסי".