לאחר שהועברה לכלא מרוחק: נעמה יששכר חזרה לבית הסוהר במוסקבה

אחר מאמצים של הקונסולית הישראלית, הצעירה שהורשעה ברוסיה בהברחת סמים שבה לבית הכלא בו שהתה עד לפני כמה ימים. כמו כן, הרשויות המקומיות אישרו להעביר לה פריטים חיוניים

זמן צפייה: 05:09

נעמה יששכר הוחזרה היום (רביעי) לבית הכלא Iksaha1, בו הייתה מוחזקת עד לפני מספר ימים. זאת, לאחר מאמצים של הקונסולית הישראלית במוסקבה, יפה אילובצקי. כך נמסר היום ממשרד החוץ. עוד נטען כי הרשויות במוסקבה אישרו להעביר לנעמה פריטים חיוניים כבר מחר.

כאמור, אתמול נודע כי הצעירה הכלואה בכלא הרוסי הועברה בסוף השבוע האחרון לכלא הממוקם בפרברי מוסקבה. בני משפחתה ועורכי דינה של הצעירה לא עודכנו בדבר המעבר, ועורכת הדין גילתה זאת רק כאשר הגיעה לבקרה בכלא והבינה שהיא איננה. לאחר בירור ובסיוע קונוסליית ישראל, אותרה יששכר בכלא המרוחק. עורכת הדין מצות ההגנה נסעה לבקרה וגילתה כי נלקחו מיששכר ביגוד חם וספרים שנמסרו לה על ידי משפחתה. עוד נאסר עליה להכניס עוגה שקיבלה לכבוד החג.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו שוחח עם פוטין: "ביקש פעם נוספת לשחרר את נעמה יששכר"

יפה יששכר: "נעמה רוצה להגיש ערעור לערכאה גבוהה יותר"

אחותה של נעמה יששכר: "חייבים נס חנוכה, המשפחה שלנו מתפרקת"

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

לעורכת הדין נמסר כי יששכר תעבור לכלא אסירים אחר בשבוע הבא, ובשלב זה לא ניתן לומר למשפחה או לעורכי הדין באיזה כלא מדובר. עד אז אימה, יפה יששכר, לא תפגוש אותה. נעמה מסרה לאימה דרך עורכת הדין כי היא תשושה וכל מעבר כזה מתיש אותה. החשש של יפה יששכר לגבי מעבר לכלא בסיביר עדיין קיים כיוון שלא הובטחה להם שהות בכלא הממוקם במחוז מוסקבה.

בשבוע שעבר שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וביקש ממנו לפעול לשחרורה של יששכר. נוסף על כך, דנו השניים באיראן ובמצב בסוריה ואף שיגרו איחולים הדדיים לרגל חג החנוכה והנובי גוד - כך על פי הודעת לשכת נתניהו.

מנגד, בהודעת הקרמלין על השיחה בין השניים לא היה אזכור מפורש לסוגיית נעמה יששכר. "ביוזמת הצד הישראלי ניהל פוטין שיחת טלפון עם נתניהו. השניים דנו בנושאים שעל סדר היום האזורי, כמו גם כמה סוגיות של יחסים דו-צדדיים במסגרת ביקורו של נשיא רוסיה בישראל שנקבע לינואר 2020. השניים החליפו ברכות על השנה החדשה וחג המולד, וחנוכה שנחגג בישראל", מסר הקרמלין.