נתניהו שוחח עם פוטין: "ביקש פעם נוספת לשחרר את נעמה יששכר"

לשכת רה"מ מסרה כי הוא ביקש מנשיא רוסיה להביא לשחרור הישראלית הכלואה במדינה. בקרמלין לא הזכירו את הנושא במפורש ומסרו כי השניים עסקו, בין היתר, גם בסוגיות של "יחסים דו-צדדיים"

זמן צפייה: 06:00

ישראלית בכלא הרוסי: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (חמישי) בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וביקש ממנו לפעול לשחרורה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית הכלואה במדינה בגין הברחת סמים. נוסף על כך, דנו השניים באיראן ובמצב בסוריה ואף שיגרו איחולים הדדיים לרגל חג החנוכה והנובי גוד - כך על פי הודעת לשכת נתניהו.

מנגד, בהודעת הקרמלין על השיחה בין השניים לא היה אזכור מפורש לסוגיית נעמה יששכר. "ביוזמת הצד הישראלי ניהל פוטין שיחת טלפון עם נתניהו. השניים דנו בנושאים שעל סדר היום האזורי, כמו גם כמה סוגיות של יחסים דו-צדדיים במסגרת ביקורו של נשיא רוסיה בישראל שנקבע לינואר 2020. השניים החליפו ברכות על השנה החדשה וחג המולד, וחנוכה שנחגג בישראל", מסר הקרמלין.

בד בבד, הרב של בית חב"ד במוסקבה הדליק עם נעמה נרות חנוכה בכלא שבו היא נמצאת. לאחר מכן הדליק הרב נרות גם עם אמה יפה, מחוץ לכלא. לאחר מכן, הודתה יפה יששכר לנתניהו וביקשה ממנו: "אנא עשה ככל יכולתך לשכנע את ידידך פוטין לאפשר לנעמה להדליק נר כאדם חופשי במדינת ישראל יחד עם אזרחי ישראל ועמך כראש הממשלה של מדינת ישראל והעם היהודי, וזאת בטרם שתעבור בימים הקרובים לכלא מרוחק מאד ברוסיה שיקשה עליי לבקר אותה".

עוד בחדשות 13:

אחותה של נעמה יששכר: "חייבים נס חנוכה, המשפחה שלנו מתפרקת"

יפה יששכר לאחר דחיית הערעור: "מצפה שהמדינה תוציא אותה מכאן"

פוטין ונתניהו
פוטין ונתניהו | צילום: חדשות 13

ביום שלישי, כזכור, יפה יששכר, אמה של נעמה, פגשה את בתה בבית הכלא - לראשונה מאז נדחה הערעור בעניינה. "הפגישה הייתה טעונה, נעמה מאוד מוטרדת", כתבה יפה בפייסבוק. "היא רוצה להרגיש ערעור לבית משפט גבוה יותר, היא לא מוכנה להאמין שזהו גזר דינה - ובצדק".

"עשרה ימים לאחר גזר הדין, היא אמורה לקבל תוקף של אסירה בכלא רגיל וזה יכול להיות בכל מקום ברוסיה", סיפרה האם. "היא מצפה להגיע הביתה והיא מרגישה שזה רק מתרחק בזמן שהיא נשאבת עמוק יותר אל תוך תרחיש הבלהות הזה".

"היא אמרה שהיא גאה בעצמה שהכול יצא לה מהפה בלי לגמגם בכלל", המשיכה יפה. "שהיא באמת התאמנה הרבה והיה לה חשוב להשמיע את קולה בבירור, למרות שהכל שם בסוף התגלה כהצגה אחת גדולה".
נעמה יששכר בתא זכוכית בדיון בערעור שהגישה
נעמה יששכר בתא זכוכית בדיון בערעור שהגישה | צילום: חדשות 13

עוד הוסיפה כי "נעמה סיפרה לי שבזמן שהייתה בתוך תא הזכוכית ועיניה הצטלבו עם כל מי שהיה באולם - כתבים זרים, עיתונאים ישראלים - היא הרגישה את האהבה שלהם. הם חייכו אליה בעיניים חמות ומאירות וזה סיפק לה נחמה קטנה לרגעים הקשים של אחרי המשפט".

בשבוע שעבר, כאמור, דחה בית המשפט ברוסיה את ערעורה של נעמה יששכר, והיא תמשיך לרצות את 7.5 שנות המאסר שהוטלו עליה.

נעמה יששכר
נעמה יששכר בדיון בערעורה בביהמ''ש במוסקבה | צילום: חדשות 13

לאחר ההכרעה, שוחח נתניהו עם יפה יששכר והבטיח לה: "חרף האכזבה מהחלטת בית המשפט - אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה". יששכר אמרה לו: "מה זה 'זמן'? תגיד לי משהו, תן לי תקווה".

ממשפחת יששכר נמסר בתגובה לדחיית הערעור: "אנו מצטערים וכועסים. כולם ראו את הפארסה שהתנהלה כשנעמה מבודדת בתא זכוכית. נעמה לא צריכה לשאת על הכתפיים שלה את כל האינטרסים והמחלוקות בין ישראל לרוסיה. אנו מבקשים מראש הממשלה , תממש את התחייבותך. אל תאפשר מצב שבו פוטין נוחת בישראל לטקס ממלכתי בלי שנעמה שבה הביתה".