אחותה של נעמה יששכר: "חייבים נס חנוכה, המשפחה שלנו מתפרקת"

בריאיון לחדשות 13, פנתה ליעד גולדברג לנתניהו וריבלין, וביקשה מהם לסייע בשחרור הצעירה. על הערעור שנדחה: "אחותי ניסתה להיות חזקה ולא להביע רגש, אבל ידעתי שהיא מרוסקת מבפנים"

זמן צפייה: 04:40

ישראלית בכלא הרוסי: ליעד גולדברג, אחותה של נעמה יששכר שהורשעה בהברחת סמים ברוסיה, סיפרה היום (שני) בריאיון לתוכנית "החדשות עם יעקב אילון" על החוויה הקשה שעברה יחד עם משפחתה בבית המשפט הרוסי, כאשר השופטים דחו את ערעורה של אחותה, וקבעו כי היא תרצה שבע שנות מאסר וחצי, כפי שנגזר עליה.

"אנחנו חייבים נס חנוכה כי המשפחה שלנו מתפרקת", פנתה גולדברג לראש הממשלה נתניהו. "מה שהיה בבית המשפט היה בדיחה גדולה, זה הראה לנו שדרך ערעור או הליך משפטי נעמה לא תצא. אני מאמינה שרק נתניהו יכול לשכנע אותם, ואני נאחזת במה שהוא הבטיח לנו שבוע שעבר", הוסיפה הצעירה.

לכתבות נוספות בנושא:

יפה יששכר לאחר דחיית הערעור: "מצפה שהמדינה תוציא אותה מכאן"

משרד החוץ העביר לפוטין מסמך בעניינה של נעמה יששכר

ביהמ"ש הרוסי דחה את ערעור נעמה יששכר: תרצה 7.5 שנות מאסר

ליעד גולדברג, אחותה של נעמה יששכר
ליעד גולדברג, אחותה של נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

גולדברג התייחסה גם לביקורו הצפוי של פוטין בישראל, שהוזמן על ידי הנשיא ריבלין, ופנתה גם אליו: "אם אתה הולך לארח אותו, אז במינימום שתארח גם את נעמה לצדו. אני מבקשת ממך נשיא המדינה שתעמוד מול פוטין ותבקש ממנו לחון את נעמה".

על הרגעים הקשים, שבהם הודיע בית המשפט כי ערעורה של נעמה נדחה, סיפרה גולדברג: "אני לא אשכח את הפנים שלה. היא ניסתה לעמוד ישרה וחזקה ולא להביע שום רגש, אבל אני מכירה את אחותי וידעתי שהיא התרסקה מבפנים".

נעמה יששכר ואחותה
נעמה יששכר ואחותה ליעד גולד | צילום: חדשות 13

"הסתכלתי על אמא שלי שניסתה לעקוף את השומרים כדי לחבק אותה, והם פשוט עצרו אותה, ממש החזיקו את אמא שלי, אך המשיכה לצעוק 'אבל אני אמא שלה, תנו לי לחבק אותה'", המשיכה גולדברג. "נעמה פשוט אמרה, בלי לדבר, 'אמא, הכול יהיה בסדר, תירגעי, הכול יהיה בסדר". אני זוכרת את הפנים של נעמה ואמא שלי ברגע שנאמר שהערעור לא התקבל, ואני לא ישנה בלילה, זה כואב ברמות", הוסיפה הצעירה.

שר החוץ ישראל כץ התייחס הערב לפרשה בתוכנית "לפני החדשות" עם אודי סגל: "אני וראש הממשלה פעלנו למען נעמה עוד לפני שניתן גזר הדין. גם היום יש פעילות, אנו פועלים גם להקל על תנאי המאסר שלה וגם לשחרר אותה. היא נקלעה למאבק בין מעצמות ואנו עומדים לצידה".
[brightcove_iframe video_id='programs-before-the-news-20191223-1942' autoplay='0' credit='לפני החדשות' desc='שר החוץ ישראל כץ מתייחס לפרשה' kid='1_yf8tood7' duration='56'']

ביום חמישי, בכירים במשרד החוץ אמרו לחדשות 13 כי במהלך השיחות עם המשלחת הרוסית שהתקיימו באותו יום, העבירה ישראל מסמך שכולל את כל הטיעונים בזכות שחרורה של נעמה יששכר ומתן חנינה. למסמך צורפו גם מכתבו של ראש הממשלה נתניהו ומכתבו של הנשיא ריבלין ובהם בקשת החנינה. אנשי משרד החוץ ביקשו שהמסמכים יועברו לנשיא פוטין.

כאמור, מוקדם יותר באותו יום דחה בית המשפט ברוסיה את ערעורה של יששכר, שנידונה לשבע שנות מאסר וחצי בגין הברחת סמים, והיא תמשיך לרצות את העונש שהוטל עליה.