יפה יששכר לאחר דחיית הערעור: "מצפה שהמדינה תוציא אותה מכאן"

אמה של נעמה יששכר, הכלואה ברוסיה כתשעה חודשים, סיפרה לחדשות 13 על הקושי להאמין לנבחרי הציבור: "רוצה לסמוך על רה"מ ושר החוץ - הם מדברים איתי מאז חודש אוגוסט. צריך לשחרר אותה"

זמן צפייה: 04:32

ישראלית בכלא הרוסי: יפה יששכר, אמה של נעמה, הכלואה ברוסיה בגין הכנסת סמים לרוסיה, סיפרה הערב (שבת) בריאיון לחדשות 13 על הקושי להאמין לנציגי המדינה בסיוע בשחרור הבת, שבשבוע שעבר דחה בית המשפט את ערעורה.

בהתייחס לשאלה למי היא מאמינה בימים אלה, אמרה יפה: "אני לא יודעת. אני רוצה להאמין לראש הממשלה, לראש המל"ל. גם לאלה שבקשר איתי מישראל, כמו שר החוץ ישראל כץ. אבל עובר יום ועוד יום, חודש ועוד חודש והילדה עוד שם. הם מדברים איתי כבר מהתקופה שלפני ראש השנה, מחודש אוגוסט. אנחנו כבר בחודש ינואר", והוסיפה: "מה הם צריכים? יש לנו 120 נציגים במדינה, החזירו את הילדה שלי הביתה. אני מחזיקה מעמד, ואני אופטימית כי אני צריכה שהיא תהיה גם אופטימית. צריך לשחרר אותה".

בהתייחס לדבריו של נתניהו, שאמר בכנס פעילים בחיפה ביום שלישי כי הוא ישיב לישראל את נעמה, אמרה: " כשהערעור שלה נדחה, רצנו החוצה מהבניין, כי אי אפשר היה להכיל את זה. כשהייתי בחוץ, ראש הממשלה התקשר אליי ואמר לי את אותו המשפט - 'תגידי לנעמה שאני אחזיר אותה הביתה". עוד המשיכה ואמרה: "כמובן שאין לי איך להגיד לה את זה. שלחתי לה מכתב היום. נתניהו לא יכול היה לומר לי איך ומתי היא תשוחרר, רק אמר לי למסור לה שתהיה סבלנית, כמה סבלנות אפשר? היא כבר כמעט תשעה חודשים בכלא".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

משרד החוץ העביר לפוטין מסמך בעניינה של נעמה יששכר

נעמה יששכר לשופטים: "לא קניתי את החשיש – ולא שמתי בתיק שלי"

עורך דינה של נעמה יששכר בדיון בערעורה: "מסמך ההודאה זויף"

יפה יששכר, אמה של נעמה
יפה יששכר, אמה של נעמה | צילום: החדשות 13

עוד התייחסה האם לביקורו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בישראל בחודש הבא ואמרה: "אני כולי תקווה שהוא יחון אותה לפני שהוא מגיע, הוא יכול לעשות זאת גם מחר. התקווה שלי היא שהוא יחון אותה ויאפשר לה לשוב הביתה. אני פונה אליו בתחינה שיחזיר אותה אלינו".

נוסף לכך, סיפרה יפה על המשפט ואמרה: "נעמה דיברה מאוד יפה במהלך המשפט, היא באמת מלכה. היא עמדה שם בתא זכוכית, בדרך כלל בכל המשפטים שהיו עד עכשיו היה לי מגע איתה. אפילו ישבתי לידה, נתנו לנו להתחבק ולדבר כמה דקות לפני עד שהעורך דין מתחיל. הפעם זה נמנע, הם אפילו לא רצו שיהיה בינינו קשר עין". כמו כן, סיפרה האם שהבת מבודדת חברתית ואמרה :"היא לא יכולה לנהל שיחה רגילה במשך תשעה חודשים, אין לה עם מי לדבר. היא דוברת רוסית, אבל איזה שיחה היא תנהל עם האסירות שם?"

האם התייחסה להמשך ההליך המשפטי של בתה ואמרה: "עורך דין רוצה לבקש חנינה, הוא אמר שנגיש לערכאה אחרת, וכן לבית הדין האירופי לזכויות אדם. אני כבר לא מאמינה פה לבתי המשפט, אז נראה לי שזה יהיה בזבוז זמן. זה חשוב לו ולנו לנקות את השם שלה כי זאת הדאגה שלה. חשוב לה להדגיש שהיא אדם עם עבר נקי, לא עשתה שום דבר. הם באו ושמו את הכתם הזה על העתיד שלה".