נתניהו העביר מכתב לנעמה יששכר: "לא מפקירים אף אדם לגורלו"

רה"מ כתב לישראלית הנמצאת בכלא ברוסיה והסביר כי מדינת ישראל מחוייבת להשיבה בהקדם: "מוסרים לך את אהבתנו הגדולה". אמה סיפרה: "נעמה קראה את המכתב שוב ושוב. זה מהווה עבורה קרן אור"

זמן צפייה: 00:22

ישראלית בכלא הרוסי: ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מכתב לנעמה יששכר, הכלואה בכלא במוסקבה, כך פורסם היום (שני). בדבריו במכתב כתב נתניהו: "אזרחי המדינה חושבים עליך. איננו מפקירים אף אדם לגורלו, וכך גם במקרה שלך. מדינת ישראל ואני משקיעים מאמצים בלתי פוסקים להביא לשחרורך. אנו עומדים בקשר עם בני משפחתך, ובכל שיחה איתם אנו מדגישים את מחויבותנו להחזיר אותך הביתה בהקדם".

"אזרחי המדינה חושבים עליך, והם מגלים עניין עצום בכל בדל מידע על שלומך. אנו עומדים בקשר עם בני משפחתך, ובכל שיחה איתם אנו מדגישים את מחויבותנו להחזיר אותך הביתה בהקדם. כולנו מחזקים אותך בהתמודדות עם האתגר הקשה שנכפה עלייך, כולנו מוסרים לך את אהבתנו הגדולה, וכולנו מאוחדים בציפייה לראותך בקרוב בישראל", כתב ראש הממשלה והוסיף: "חזקי ואמצי, מלב אל לב. עמך תמיד – עד לשחרורך, וגם לאחר מכן".

המכתב הועבר לנעמה דרך אמה, יפה יששכר. היא שוחחה הערב עם ראש הממשלה והודתה לו. עוד אמרה יפה שבתה קיבלה את המכתב, הביעה התרגשות והערכה לדבריו של ראש הממשלה. "נעמה מאד התרגשה לקבל את המכתב וקראה את המכתב שוב ושוב מספר רב של פעמים. היא אמרה שהמכתב מנתניהו מהווה עבורה קרן אור בתקופה הזו. נעמה קיבלה אישור מהסוהרים להשאיר את המכתב בידיה, וכן הודתה באופן אישי לראש הממשלה במכתב משלה מהכלא הרוסי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר שהועברה לכלא מרוחק: נעמה יששכר חזרה לבית הסוהר במוסקבה

נעמה יששכר הועברה לכלא מרוחק ממוסקבה – מבלי ליידע את משפחתה

נתניהו שוחח עם פוטין: "ביקש פעם נוספת לשחרר את נעמה יששכר"

נעמה יששכר
נעמה יששכר בדיון בערעורה בביהמ''ש במוסקבה | צילום: חדשות 13

לאחר קבלת המכתב, אמרה יפה לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה , מזה חודשים רבים שנעמה לא העלתה חיוך על פניה, והיום אני יודעת שהיא חייכה ושמחה כשקיבלה את המכתב של רעייתך ושלך. אין לי ספק שהמכתב מחזק אותה בימים אלה ומעניק לה תקווה מחודשת. זאת, לאחר תקופה קשה שבה הערעור נדחה על ידי בית המשפט הרוסי ולאחר שהועברה לשלושה בתי כלא שונים בחודשיים האחרונים. אני מודה לך על המאמצים שאתה עושה למען חזרתה של בתי נעמה לישראל, ומבקשת בכל לשון של בקשה שנעמה תשוב לביתה עוד לפני הגעתו של נשיא רוסיה לישראל בעוד כעשרה ימים".

לפני כשבועיים, נעמה הוחזרה היום לבית הכלא Iksaha1, שבו הייתה מוחזקת. זאת, לאחר מאמצים של הקונסולית הישראלית במוסקבה, יפה אילובצקי. כך נמסר היום ממשרד החוץ. עוד נטען כי הרשויות במוסקבה אישרו להעביר לנעמה פריטים חיוניים כבר מחר.

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13
זאת, לאחר שיום קודם לכן נודע כי הצעירה הכלואה בכלא הרוסי הועברה בסוף השבוע האחרון לכלא הממוקם בפרברי מוסקבה. בני משפחתה ועורכי דינה של הצעירה לא עודכנו בדבר המעבר, ועורכת הדין גילתה זאת רק כאשר הגיעה לבקרה בכלא והבינה שהיא איננה. לאחר בירור ובסיוע קונוסליית ישראל, אותרה יששכר בכלא המרוחק. עורכת הדין מצות ההגנה נסעה לבקרה וגילתה כי נלקחו מיששכר ביגוד חם וספרים שנמסרו לה על ידי משפחתה. עוד נאסר עליה להכניס עוגה שקיבלה לכבוד החג.

לעורכת הדין נמסר כי יששכר תעבור לכלא אסירים אחר בשבוע הבא, ובשלב זה לא ניתן לומר למשפחה או לעורכי הדין באיזה כלא מדובר. עד אז אימה, יפה יששכר, לא תפגוש אותה. נעמה מסרה לאימה דרך עורכת הדין כי היא תשושה וכל מעבר כזה מתיש אותה. החשש של יפה יששכר לגבי מעבר לכלא בסיביר עדיין קיים כיוון שלא הובטחה להם שהות בכלא הממוקם במחוז מוסקבה.