רגב על פיטורי מנכ"לית משרד התחבורה: די להיות יפי נפש ולצקצק

השרה שתיכנס למשרד הגיבה לסערה שנוצרה בעקבות פיטוריה של קרן טרנר. "ידוע שכל שר המגיע למשרד חדש ממנה מנכ"ל - ביקשתי לוודא שכל זכויותיה יישמרו". טרנר: "חופשת הלידה אינה העניין"

זמן צפייה: 00:26

שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב פרסמה היום (שישי) פוסט שבו ביקשה "לשים סוף לספינים ולמסכת השקרים", זאת לאחר שפורסם כי עוד לפני שנכנסה למשרד, רגב פיטרה את המנכ"לית קרן טרנר, שנמצאת בימים אלה בחופשת לידה.

"דבר ידוע הוא שכל שר המגיע למשרד חדש ממנה את מנכ"לו שהוא איש אמונו, על מנת לקדם את תפיסת עולמו של השר הנכנס", כתבה רגב. "אמש שוחחתי עם קרן שיחה אישית וטובה, והודעתי לה על כוונתי למנות מנכ"ל חדש במשרד כמקובל, על מנת שלא תשמע זאת דרך התקשורת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עד 720 מיליון שקלים ב-4 שנים: כך תיראה הממשלה היקרה אי פעם

כמו במסעדה: כך מכינים אוכל כמו שפים – גם אם לא יודעים לבשל

רפי פרץ מצטרף לממשלה: יהיה השר לי-ם, מורשת ומיזמים לאומיים

"בטרם שיחתי עימה פניתי לנציב שירות המדינה וביקשתי לוודא שכל זכויותיה תישמרנה - וכך יהיה". השרה הוסיפה כי "טרנר עשתה ועושה עבודה מקצועית וטובה במשרד התחבורה, ואני מברכת אותה ומעריכה אותה על כך".

לבסוף, פנתה "לכל יפי הנפש והמצקצקים", לדבריה, ואמרה: "אולי ראוי גם הפעם פשוט לומר את האמת וקצת להרגיע, בוודאי לפני כניסת שבת".

דבריה של רגב הגיעו ברקע ביקורת רבה שנשמעה על המהלך. יו"ר נעמת חגית פאר הצהירה: "מצער מאוד שהדבר הראשון שעושה רגב עוד בטרם נכנסה לתפקידה הוא לפטר את המנכ"לית הנמצאת בתקופת לידה והורות. מעבר לכך שזה מעשה לא פמיניסטי בעליל, זהו גם מעשה לא חוקי. נשמח בנעמת לעבור עם השרה על חוקי המגדר וחוקי יחסי עבודה".

בתגובה לסערה שהתעוררה בעקבות פיטוריה, כתבה טרנר בחשבון הטוויטר שלה: "הדיון בהגנה על זכויות נשים הוא חשוב ביותר, אבל במקרה הספציפי הזה חופשת הלידה אינה העניין. מנכ"ל משרד זו משרת אמון. לא הוחלפתי במנכ"ל אחר בשל חופשת הלידה ולא הייתי רוצה להישאר מנכ"לית המשרד רק בשל ההגנה החשובה בחוק על יולדות. בהצלחה גדולה למנכ"ל החדש. נעשה הכל על מנת שהמעבר יהיה מקצועי, חלק ומהיר".

Miriic
שרת התרבות מירי רגב

כאמור, אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לרגב כי היא תהיה שרת התחבורה והתשתיות, ותכהן כשרת החוץ בחצייה השני של הממשלה, כשגנץ יעמוד בראשה. את התפקיד היא קיבלה לאחר שבשבוע שעבר נודע כי בסביבתה של השרה שיגרו מסר לא ישיר לנתניהו, לפיו או שתמונה לשרה לביטחון הפנים - או שתהיה חברת כנסת מן המניין.