עד 720 מיליון שקלים ב-4 שנים: כך תיראה הממשלה היקרה אי פעם

כששיעור האבטלה בישראל שובר שיאים, נתניהו וגנץ דווקא יוצרים הרבה מקומות עבודה - לעצמם ולמקורבים שלהם. נהגים, לשכות, משרדים חדשים ומעון רשמי שני - הממשלה ה-35 תהיה היקרה בהיסטוריה

זמן צפייה: 02:43

כששיעור האבטלה בישראל שובר שיאים, נתניהו וגנץ דווקא יוצרים הרבה מקומות עבודה - לעצמם ולחברים שלהם. 52 שרים וסגנים, שלושה משרדים חדשים ועוד מעון רשמי - כך תיראה הממשלה ה-35, שתהיה היקרה אי-פעם.

יותר מ-30 שרים פלוס לשכה, נהג ורכב שרד עומדים לעלות כל אחד לציבור 5 מיליון שקלים בשנה - אם הקדנציה תימשך ארבע שנים, ההוצאה הישירה בלבד תגיע ל-720 מיליון שקל. לזה מוסיפים גם מספר שיא של סגני שרים - בעלות של 3 מיליון שקלים בשנה על חשבוננו - ומקבלים לאורך כל הכהונה עוד קרוב ל-200 מיליון.

גם במונחים של נתניהו עצמו, מדובר בשיא - או בשפל - חדש: ממשלתו הראשונה בשנת 96' מנתה 18 שרים בלבד. ב-2009 אמנם זינק המספר ל-30, אבל בשתי הממשלות שבאו אחר כך הסתדרנו מצוין עם 21 עד 22 שרים. בכלל, במדינות שהאוכלוסייה בהן דומה לגודלה של ישראל, כמו אוסטריה ושבדיה למשל, שולחן הממשלה קצר בהרבה מאשר אצלנו. אז מילא שממשלת נתניהו וגנץ תתנפח לגדלים חסרי תקדים - אבל איך, אם בכלל, תעבוד חלוקת התפקידים בין חבריה?

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טיפול בקורונה ופיוס לאומי: אלה קווי היסוד של הממשלה ה-35

השר רפי פרץ עוזב את ימינה – צפוי להצטרף לממשלה

בנט: "נתניהו בחר להיפטר מאיתנו – אופוזיציה, מתחילים"

נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות
נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות

התיק המומצא של אורלי לוי - "שרה לקידום קהילתי" - יעביר אליה סמכויות מהמשרד לביטחון הפנים, כמו פרויקט "עיר ללא אלימות" או פריסת מצלמות ברחובות - אבל לא את סמכויות האכיפה הנדרשות של המשטרה העירונית.

אז מה היא בעצם תוכל לעשות שם? ואיך בדיוק שונה "קידום קהילתי" מתיק ה"שוויון החברתי", שיופקד בידי מירב כהן? או מהמשרד לענייני המיעוטים או ממשרד הרווחה של איציק שמולי?

אותה בעיה תתעורר בטיפול במחירי הדיור. משרד האוצר של ישראל כ"ץ ימשיך לספוג את האש, אבל את מנהל התכנון הוחלט להחזיר לשר הפנים דרעי - וגם יעקב ליצמן, שר השיכון המורחב, אמור לנגוס סמכויות חדשות.

יו''ר גשר וחברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס
יו''ר גשר וחברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס | צילום: חדשות 13

ומה הכי מעצבן? שרק לפני שנתיים, ממשלת נתניהו עצמה החליטה לצמצם את מספר המשרדים ל-17 בלבד החל מהקדנציה הקרובה, לאחד את החינוך עם התרבות, את הגליל ואת הנגב עם ירושלים, את הכלכלה ואת התיירות.

עכשיו, במקום להתכווץ, הבירוקרטיה רק תמשיך להתנפח ל-24 משרדים שאין בהם שום צורך או תוחלת ממשית אבל יש בהם הרבה ג'ובים לחלק. זו יכלה להיות בדיחה מצוינת, אלא שאת החשבון מגישים ליותר ממיליון מובטלים במשק - דווקא בשיאו של משבר הקורונה.