נתניהו וגנץ ברוטציה, יותר מ-30 שרים: כך תיראה הממשלה ה-35

הממשלה היקרה בתולדות המדינה כמעט יצאה לדרך, אך חלוקת התפקידים טרם הסתיימה - וחלק מהח"כים אף נטשו את הכנסת בזעם. טקס ההשבעה נדחה ליום ראשון • רשימת התיקים שאויישו עד כה

זמן צפייה: 02:54

השבעת ממשלת נתניהו-גנץ: טקס ההשבעה החגיגי של הממשלה ה-35 היה אמור להתקיים הערב (חמישי), אבל האירוע כולו הפך לפארסה ונדחה כנראה לשבוע הבא, זאת משום שראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח לסיים את חלוקת התיקים, ושורה של בכירים ממורמרים שלא קיבלו תפקיד שהשביע את רצונם - נטשו את הכנסת.

לכשתושבע, הממשלה המנופחת ביותר בתולדות המדינה, שתמנה יותר מ-30 שרים, תיראה כך: ראש הממשלה לשנה וחצי הקרובות יהיה בנימין נתניהו. ב-14 בנובמבר 2021, לפי ההסכם עליו חתמו נתניהו וגנץ, אמור נתניהו לפנות את כסאו לבני גנץ - שיהיה ראש הממשלה ה-13. עד אז ישמש גנץ לראשונה בתפקיד ראש הממשלה החליפי וכשר הביטחון.

שר החוץ הוא גבי אשכנזי, שותפו של גנץ שנותר איתו בקוקפיט, אבל רק לשנה וחצי ולא לכל הקדנציה. ישראל כ"ץ יחזיק את התיק הבכיר ביותר מבין התיקים של הליכוד ויכהן שר האוצר. תיק המשפטים עליו התעקשו בכחול לבן יופקד בידיו של אבי ניסנקורן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

פרץ הוא כורכום, ומה יקרה ל"בנט-שקד"? 7 נקודות על ימינה • טור

חייל נפצע בינוני-קשה בפיגוע דריסה באזור חברון – המחבל נוטרל

בנט: "נתניהו בחר להיפטר מאיתנו – אופוזיציה, מתחילים"

נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות
נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות

אמיר אוחנה הביס את מירי רגב במירוץ לתיק ביטחון הפנים ויחליף את גלעד ארדן. רגב תהיה שרת התחבורה והתשתיות, ותכהן כשרת החוץ בחצייה השני של הממשלה, כשגנץ יעמוד בראשה. יולי אלדשטיין, יושב ראש הכנסת לשעבר, יחזיק בתיק הבריאות, שעליו - באופן מפתיע, לא היו קופצים רבים. הוא אמור לטפל במשבר הקורונה, במקום יעקב ליצמן, שאחרי קדנציה שנויה במחלקות במשרד הבריאות עובר למשרד הבינוי והשיכון.

אריה דרעי לא פורש מהמשרד שהוא מכיר ואוהב - משרד הפנים. לתפקיד שר התקשורת ימונה יועז הנדל מ"דרך ארץ", למה שיהיה תפקידו הראשון. עמיר פרץ, יושב ראש מפלגת העבודה - או מה שנשאר ממנה - יהיה שר הכלכלה והתעשייה, ואיציק שמולי, שותפו, יקבל את תיק העבודה והרווחה.

אסף זמיר יהיה שר התיירות. חילי טרופר, איש כחול לבן, המזוהה עם נושאי חינוך יהיה שר התרבות והספורט, גם עבורו זה תפקיד שר משמעותי ראשון. ופנינה תמנו שטה, שהצטרפה מיש עתיד - תהיה השרה הראשונה מהעדה האתיופית, שרת העלייה והקליטה.

יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין | צילום: אתר הכנסת

אופיר אקוניס, שר הרווחה היום, ימונה לתפקיד השר לשיתוף פעולה אזורי. אחרי סאגה לא קצרה, מירב כהן תהיה השרה לשוויון חברתי וגמלאים, ואילו עומר ינקלביץ', מקורבתו של גנץ, תסתפק בתפקיד שרת התפוצות.

אלון שוסטר מעוטף עזה יהיה שר החקלאות. הרב יעקב אביטן, לא חבר כנסת, ופרצוף חדש בזירה הפוליטית הארצית, ימונה לתפקיד שר הדתות מטעם ש"ס. יזהר שי מכחול לבן ימונה לשר המדע והטכנולוגיה - שי הוא איש היי טק בעברו.

מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם לשעבר, ישמש כשר במשרד הביטחון, וביתר סמכויותיו יהיו גם נושאי העורף. חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס תיכנס למשרד חדש שהוקם במיוחד עבורה מחלקי משרדים ופרויקטים קיימים - השרה לחיזוק וקידום קהילתי. אורית פרקש הכהן תהיה השרה לעניינים אסטרטגיים ולשמש כחברה בקבינט המדיני-ביטחוני.

ח''כ יועז הנדל, כחול לבן
ח''כ יועז הנדל, כחול לבן | צילום: חדשות 13

מיקי זוהר ימונה ליו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, ובהמשך - כך הבטיח לו נתניהו, ימונה לשר בממשלה. מיקי חיימוביץ' תכהן כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, בעוד צבי האוזר ישמש כיו"ר ועדת החוץ והביטחון. רם שפע יהיה יו"ר ועדת החינוך ואיתן גינזבורג יכהן כיו"ר ועדת הכנסת.

חברת הכנסת עומר ינקלביץ' מכחול לבן
חברת הכנסת עומר ינקלביץ' מכחול לבן | צילום: עופר חג'יוב