בנט: "נתניהו בחר להיפטר מאיתנו - אופוזיציה, מתחילים"

שר הביטחון מתח ביקורת על רה"מ בעמוד הפייסבוק שלו: "תמיד מנסה לבוז לנו - 8 שנים שלנו בממשלת נתניהו מסתיימות היום" • חיים כץ ימונה לראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות

זמן צפייה: 00:49

שר הביטחון נפתלי בנט מתח היום (חמישי) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברקע כישלון מאמצי המו"מ בין השניים. "שמונה שנים שלנו בממשלת נתניהו מסתיימות היום - רה"מ תקשר איתנו רק דרך סרטונים וציוצים בהם אמר דברים שאינם נכונים, הוא בחר להיפטר מימינה ובחר בדרך שאינה ימין. אופוזיציה, מתחילים". את הדברים כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"מעולם לא הצבעתי נגד נתניהו בכנסת", כתב בנט. "מעולם לא הצעתי מועמד אחר זולתו להרכבת הממשלה, אך גם מעולם לא בגדתי במצפוני. נלחמתי על עמדותיי, גם כשזה היה כרוך בעימות עם ראש הממשלה נתניהו. הכלל שלי ברור: קודם כול הדרך, ורק אחר כך הנאמנות למבנה הקואליציוני".

עוד בחדשות 13:

טיפול בקורונה ופיוס לאומי: אלה קווי היסוד של הממשלה ה-35

ההסכמים הקואליציוניים נחתמו – הלילה תושבע הממשלה ה-35

ימינה: לא הושגו הסכמות; הליכוד: מה שחשוב לבנט זה כיסאולוגיה

בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

"נתניהו, שהאשים אותי עשרות פעמים בכך שאתמוך בגנץ ואביא את השמאל לממשלה, הוא אותו נתניהו שהקים ממשלה עם אשכנזי כשר החוץ, גנץ בביטחון וניסנקורן במשפטים, עמיר פרץ ואיציק שמולי לצידם. לימינה לא היה מקום". לדברי בנט, "נתניהו זקוק למצפן ערכי לאומי חזק לצדו, אך לא ממש אוהב שיש כזה.
לכן הוא תמיד מנסה להחליש אותנו, לקצץ את כנפינו, לבוז לנו".

בנט הצהיר: "אנו הולכים לאופוזיציה בלב שלם. כדי להשפיע. אנחנו מרימים היום את הראש ויוצאים למערכה. קוראים לזה הנהגה".

בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי בנט: "אם בנט היה מקבל את תיק הבריאות, הוא היה אומר שזו ממשלת החלומות של הימין. בגלל שלא קיבל הוא החליט לגרור את ימינה לאופוזיציה ועוד קודם לכן לא המליץ על נתניהו לנשיא המדינה, בניגוד לרצון בוחריו".

"בבחירות מועד א' בנט לא עבר את אחוז החסימה ובזבז קולות לימין. בבחירות מועד ג' - רק בגלל כיסאולוגיה - בנט העדיף לזרוק 6 מנדטים של הימין לאופוזיציה עם לפיד וליברמן במקום להצטרף לממשלה שתוביל מהלך היסטורי של החלת הריבונות. תם עידן בנט".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

בתוך כך, נתניהו וח"כ חיים כץ סיכמו כי האחרון ימונה לראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת ה-23."אני חוזר לנהל את הוועדה הכי חשובה לחיים עצמם", מסר כץ. "נפעל לשיפור איכות השירותים בבריאות והרווחה ולחיזוק רשת הביטחון לציבור העובדים והגמלאים. יש לפנינו עבודה רבה ונכונו לנו עוד אתגרים מורכבים לצלוח, נעשה זאת בתבונה, ברגישות ובנחישות לטובת אזרחי ואזרחית ישראל".

הלילה תיערך השבעת ממשלת ישראל ה-35 - ממשלת החירום בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ. זאת, חמש שנים בדיוק לאחר שהושבעה הממשלה האחרונה, שנה וחמישה חודשים לאחר פיזור הכנסת - ובתום שלוש מערכות בחירות ללא הכרעה ברורה.

השבעת הממשלה מתאפשרת לאחר שהוגשו כלל ההסכמים הקואליציוניים, האחרון שבהם עם סיעת "גשר" בראשות אורלי לוי-אבקסיס. לוי-אבקסיס תמונה לשרה במשרד חדש שיוקם, תחת השם "המשרד לחיזוק וקידום קהילתי", ובנוסף תמונה כחברה בקבינט החברתי-כלכלי.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: לע''מ

מההסכמים הקואליציוניים עולה כי הקואליציה העתידה לקום תמנה 72 חברי כנסת ויותר מ-30 שרים. מפלגת ימינה נותרת באופוזיציה לעת עתה, יחד עם יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו ומרצ - אחרי כשלון כל סבבי המו"מ. נתניהו מתכוון לנסות ולצרפם גם אחרי טקס ההשבעה.