מאבקי תיקים בליכוד; רגב במסר: שרה לביטחון הפנים - או ח"כית

בסביבת שרת התרבות שיגרו מסר לא ישיר לנתניהו, לפיה לא תסכים לקבל שום תיק מלבד ביטחון הפנים - שעל פי הערכות שונות ילך לאוחנה. רגב בתגובה: "לא מנהלת שיח על התפקיד באמצעות כלי התקשורת"

זמן צפייה: 03:04

חיכוכים לקראת הקמת הממשלה: בליכוד בעיקר, אך גם בכחול לבן מתמודדים עם מאבקים פנימיים ערב הקמת ממשלת האחדות, שצפויה להיות מושבעת כבר ביום רביעי הקרוב. בסביבתה של השרה רגב שיגרו היום (שישי) מסר לא ישיר לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו או שתמונה לשרה לביטחון הפנים, או שתהיה חברת כנסת מן המניין.

רגב מוטרדת מהערכות שונות שנשמעות במהלך התקופה האחרונה, לפיהן אמיר אוחנה ימונה לתפקיד השר לביטחון הפנים, והיא תהיה שרת התחבורה. בתגובה אמרה רגב כי " היא לא מנהלת שיח על תפקידה באמצעות כלי התקשורת" וכי "היא סומכת על ראש הממשלה שיקבל את ההחלטה הנכונה". ההחלטה כך או כך, צפויה להתקבל בשבוע הבא סמוך מאוד להשבעת הממשלה.

שרת התרבות, מירי רגב
מסרים לא ישירים לנתניהו. השרה רגב

גם בכחול לבן עדיין לא סגרו את התיקים, אם כי שם הסיפור פשוט יותר בשל הכמות הנמוכה יחסית של חברי הכנסת. בשלב זה נראה כי ח"כ יועז הנדל צפוי לקבל את משרד התקשורת. בכחול לבן גם לא ויתרו עדיין על ה"חוק הנורבגי המדלג", ולמרות הצפי שבג"ץ יפסול אותו, ייתכן שהם יתחילו לקדם אותו בחקיקה.

ביום חמישי הטיל באופן רשמי נשיא המדינה ראובן  ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. זאת לאחר שקיבל 72 חתימות של חברי כנסת שהמליצו להעניק את המנדט לראש הממשלה. מאז, על פי חוק, יש לנתניהו תקופה של 14 ימים שבמהלכה יצטרך להרכיב קואליציה.

בסוף השבוע צפוי נתניהו לקיים התייעצות בחוג הפנימי שלו, וביום ראשון יתחיל בסס פגישות עם חברי הליכוד. לגבי תיק הבריאות, המסר שעבר כבר ביום חמישי מהליכוד לכחול לבן הוא שאפשר לסגור את זה כבר בסוף השבוע. אם תיק התיירות והחקלאות או הקליטה יוצעו לליכוד מטעם כחול לבן – ייתכן שיקבלו בתמורה את תיק הבריאות, אך לעת עתה המתיק עדיין מצוי בחזקת הליכוד.

במקביל, בכחול לבן ובליכוד עמלים על נספח להסכם הקואליציוני ממנו עולה כי מפלגתו של גנץ תסכים לבטיח את ההסכם במקרה שבג"ץ יפסול את נתניהו כראש מממשלה חלופי. משמעות הנספח היא למעשה הסכמה של כחול לבן לפסקת התגברות.