ליברמן: "אם לא תקום קואליציית ימין - זו לא תהיה אשמתנו"

יו"ר ישראל ביתנו ביקר את מדיניות נתניהו: "מנע את פינוי חאן אל-אחמר ועונש מוות למחבלים, והעביר מאות מיליוני דולרים לעזה" • ח"כ האוזר: "אין לראות בחזרת העם היהודי למולדתו מעשה עוול"

זמן צפייה: 01:19

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (רביעי) את המפלגות החרדיות ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו בפוסט שפרסם בפייסבוק, וכתב: "קחו אותנו ברצינות ומי שמחפש אשמים במידה ולא תקום קואליציית ימין – שיסתכל על עצמו במראה".

ליברמן טען כי "ביומיים האחרונים שמעתי אין ספור איומים מצד הח"כים החרדים בנוסח: נלך לבחירות חוזרות או נקים ממשלה בלי 'ישראל ביתנו'. אני מצטער שבמקום לנהל שיח ענייני, החרדים בחרו להתגרות, להשתלח ולאיים".

כמו כן, יו"ר המפלגה תקף את ראש הממשלה ואמר: "מי שמנע את הפינוי של חאן אל-אחמר וסוסיא זה לא בג"ץ. מי שמנע את קבלת חוק עונש מוות למחבלים בקריאה שנייה ושלישית זה לא בג"ץ. מי שמאפשר העברת מאות מיליוני דולרים לארגוני הטרור בעזה זאת ממשלת ישראל הנוכחית. אנחנו רוצים ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים".

עוד התייחס למו"מ הקואליציוני, ואמר כי "אין תיאום בין ישראל ביתנו לכולנו. מאז הבחירות פגשתי את השר כחלון פעם אחת במליאת הכנסת לדקה וחצי". כמו כן הוסיף כי הוא מתנגד לממשלת אחדות, וכי "גם בנושא מועמד אלטרנטיבי להרכבת הממשלה – לא נתמוך באף מועמד אחר לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נשיא המדינה העניק לרה"מ ארכה של שבועיים להרכבת הממשלה

גורמים בליכוד נגד סער: "יש לו מטרה אחת - להפיל את נתניהו"

גנץ בכנסת: "שלטון החוק לא מעניין כלל את העומד בראשות הממשלה"

ליברמן ודרעי בטקס השבעה בכנסת
ליברמן ודרעי בטקס השבעה בכנסת | צילום: רויטרס

בתוך כך, ח"כ מכחול לבן, צבי האוזר, יצא היום בקריאה נגד פינוי התנחלויות. "אחד האתגרים העומדים בפני ישראל הוא ההכרה כי העברת אוכלוסייה, כחלק מהסכם שלום, חלפה מן מהעולם. המאה ה-21 איננה יכולה להכיל הסכמי שלום הכוללים העברת אוכלוסייה. בעידן החדש לבני אדם זכויות יסוד, לכבוד ולקניין". את הדברים אמר בנאומו הראשון במליאת הכנסת.

"חברי, חברי הכנסת – מימין ומשמאל: אין לראות בחזרת העם היהודי למולדתו, אל הטריטוריה המכוננת של תרבותו, דתו והווייתו, כמעשה עוול", המשיך האוזר. "ההגינות מחייבת, כי גם מי שאינו מקבל אמת היסטורית זו, לכל הפחות יאמץ את העיקרון המוסרי-אוניברסלי כי אין מתקנים עוול בעשיית עוול נוסף. לא ניתן עוד לעוול ולעקור אנשים מביתם, ומנוף מולדתם, כאילו היו חפץ הניתן להזזה, בין בהסכם ובין באופן חד צדדי".

צבי האוזר נואם במליאת הכנסת
צבי האוזר נואם במליאת הכנסת | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ביום שני העניק נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לנתניהו ארכה של שבועיים להשלמת מלאכת הרכבת הממשלה. זאת, בתום פגישה משופת במשכן הנשיא. "לאחר שהצגת בפניי את הצורך בהארכת התקופה להשלמת תהליך הרכבת הממשלה, הריני מאריך את התקופה הנתונה לך לשם מילוי התפקיד בארבעה עשר יום", נכתב במסמך הרשמי שכתב הנשיא.

במשך 26 ימים, מאז הוטלה הרכבת הממשלה על נתניהו, התקיים משא ומתן קואליציוני בין המפלגות, אך פערי הדרישות בין הצדדים גדולים מאוד, מצב שהקשה על הרכבת הקואליציה. לפני יומיים הודיעו בליכוד כי בכוונת המפלגה לבקש מהנשיא ארכה. "כמקובל בפעמים הקודמות - ובנוסף ללוח הזמנים הצפוף שכלל את חול המועד פסח, אירועי הזיכרון והעצמאות והאירועים הביטחוניים - בכוונת ראש הממשלה נתניהו לבקש ארכה להרכבת הממשלה מנשיא המדינה", לשון הודעת המפלגה.

בשבוע שעבר פורסם כי יהדות התורה פוצצה את המשא ומתן הקואליציוני בעקבות ויכוח פנים-מפלגתי על חלוקת התיקים הבכירים. חבר במפלגה אמר לאתר החדשות החרדי "כיכר השבת" ש"אמנם הצלחנו בענק בבחירות, אבל כגודל ההצלחה - גודל הקרב הפנימי, כל אחד נגד השני. ישנה מחלוקת גדולה בין 'אגודה' ל'דגל', וליצמן לא מעוניין ש'דגל' תקבל סגן שר במעמד שלו בנוסף לתיק ועדת הכספים. אומנם יש הסכמים על 50:50 אבל בפועל המאבק הפנימי רק התעצם".