גורמים בליכוד נגד סער: "יש לו מטרה אחת - להפיל את נתניהו"

בסביבת נתניהו תקפו בחריפות את בכיר מפלגתם, שמתח ביקורת על הסכם הפסקת האש עם חמאס. סער: "מגוחך ברמה של עלילת 'מזימת המאה'. אמשיך לומר את דעותיי ללא מורא"

זמן צפייה: 02:31

גורמים בליכוד תקפו היום (שני) את חבר הכנסת גדעון סער, בשל הביקורת שמתח על הפסקת האש עם חמאס, ואמרו כי דבריו נאמרו בשל רצונו להפיל את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"מאז 2015, כשתקף ללא הפסקה את הליכוד וראש הממשלה, לגדעון סער יש רק מטרה אחת: להפיל את בנימין נתניהו. התירוצים מתחלפים, המטרה לא", אמרו הגורמים בסביבת נתניהו והוסיפו כי "בעוד שרבים מתושבי הדרום הביעו את אמונם בראש הממשלה, סער לא נותן אפילו לו רגע אחד של אשראי ומצטרף מייד להתקפות משמאל של בני גנץ ושל צביקה האוזר - עושה דברו של סער שערק לשמאל ושאיתו הוא מתואם לחלוטין".

סער הגיב לטענות וכתב: "מגוחך ברמה של עלילת 'מזימת המאה'. אמשיך לומר את דעותיי בנושאים הלאומיים המרכזיים ואף להיאבק עליהן ללא מורא. זאת מהות השליחות שהוטלה עליי על ידי חברי הליכוד".

בשיחה עם חדשות 13, אמרה מירי רגב כי על סער היה לגלות אחריות באמירות שלו. "המערכה לא הסתיימה. כל אחד יכול להביע את עמדתו. אבל בביטוי כזה ובסבב כזה ובפעילות כזו מבצעית של צה"ל נכון שכל אחד מאיתנו בליכוד, או לא בליכוד, יגלה אחריות לדבריו", אמרה. "צה"ל עשה כאן עבודה ופעילות נחושה ואסרטיבית. יש תוצאות, זה לא היה לחינם, לא סתם הם הלכו לבקש הפסקת אש דרך התיווך המצרי", הוסיפה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להקפאת הלחימה מול רצועת עזה ולמתיחות בדרום. "ביומיים האחרונים פגענו בעוצמה רבה בחמאס ובג'יהאד האסלאמי. תקפנו למעלה מ-350 מטרות, פגענו במנהיגי ופעילי טרור והרסנו מגדלי טרור", כתב נתניהו בהודעה לתקשורת. זאת, בצל הביקורת על הפסקת האש.

"המערכה לא הסתיימה והיא דורשת אורך רוח ושיקול דעת. אנחנו נערכים להמשך. המטרה הייתה ונשארה להבטיח את השקט והביטחון לתושבי הדרום. אני שולח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים", הוסיף ראש הממשלה. בד בבד, גינה ראש הממשלה הפלסטיני מחמד א-שתייה את התוקפנות הישראלית כלפי רצועת עזה וכינה אותה "פראית". א-שתייה ביקש מהקהילייה הבינלאומית לספק הגנה לבני העם הפלסטיני, ואמר כי ממשלתו תגיש סיוע לתושבי רצועת עזה.

לעוד כתבות בנושא:

אלמנת צה"ל שבן זוגה נהרג מטיל נ"ט: "הגורל מכה פעמיים"

המשך ההסלמה בדרום עלול להצית את השטח בגדה • פרשנות

סער נגד נתניהו: "הפסקת האש נעדרת הישגים לישראל"

יו''ר כחול לבן, בני גנץ | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר הבוקר הגיב יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להודעה על הפסקת האש, וביקר אף הוא בחריפות את ההחלטה לנצור את ההתקפות מול חמאס. "כמעט 700 שיגורים לשטח ישראל, נפגעים ופצועים רבים ו-4 הרוגים - כולם תוצר של אובדן ההרתעה - מסתיימים בכניעה נוספת לסחטנות חמאס וארגוני הטרור", אמר גנץ. "כל מה שעשתה המממשלה, פעם נוספת, הוא להניח לפתחנו את המערכה הבאה. יש לצפות שאם תתחדש האש התגובה תהיה חמורה ושאם יישמר השקט הוא ינוצל לקידום אמיתי של מהלך מדיני שיוביל להשבת גופות חללינו ונעדרינו ולהבטחת שקט ויציבות ארוכי טווח".

חבר הכנסת יאיר לפיד הוסיף כי ""נתניהו השתמש בתושבי הדרום כשכפ"ץ בדרך לכניעה מוחלטת מול החמאס. נתניהו לא יפתור את הבעיה בעזה. אין לו את האומץ המבצעי והפוליטי כדי לעשות זאת. המינימום שהוא צריך לעשות זה להסביר לאזרחי ישראל את המצב אבל אפילו את זה אין לו אומץ לעשות".

בכיר כחול לבן ושר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, ח״כ משה (בוגי) יעלון, כתב כי "אכן, ההרתעה (של החמאס והג׳יהאד האסלאמי) שוקמה. הרוצחים מעזה קובעים אם ואיך יחיו אזרחי מדינת ישראל, פועלים כרצונם וגובים דמי חסות. נתניהו מגן רק על נתניהו ומפקיר שוב את ביטחון אזרחי ישראל בידי מרצחים צמאי דם. נתכונן לסבב הבא".

יו"ר העבודה אבי גבאי תקף גם הוא את נתניהו וכתב: "אחרי עשרים שנים שנתניהו מחזק את החמאס - שחרור יאסין, עסקת שליט, כסף קטארי ועוד, השנה התחיל לחזק גם את הג'יהאד האסלאמי שהתיישב למו"מ בקהיר כשותף שווה. בלי פתרון מדיני ארוך טווח, הסבב הבא הוא רק עניין של זמן".

הבוקר, כזכור, דובר צה״ל הודיע כי החל מהשעה 7:00 הוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בעורף. לפי הודעת פיקוד העורף, ניתן לקיים את הלימודים בבית הספר כסדרם. בבאר שבע, אשדוד, קריית מלאכי, קריית גת, נתיבות, רהט, יבנה, בני שמעון, נחל שורק, עומר, יורב ומרחבים (חינוך מיוחד ייפתח ב-9:00, גני הילדים ובתי הספר ב-10:00), יתקיימו הלימודים כסדרם, וכן באוניברסיטת בן גוריון (החל מ-12:00), ובמכללת חמדת הדרום.

תיעוד תקיפת מבנה חמאס
תיעוד תקיפת מבנה חמאס | צילום: החדשות 13

אולם, חרף הנחיות פיקוד העורף, במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון ואשכול וכן באשקלון ובמכללת ספיר - לא יתקיימו לימודים גם היום. בתוך כך, משרד התחבורה הודיע כי כל קווי התחבורה הציבורית בדרום ישובו לפעילות מלאה. קו הרכבת אשקלון-באר שבע יחזור לפעילות בסביבות השעה 11:00. גם מבחני הנהיגה, שבוטלו אתמול בשל המצב הביטחוני, ישובו בהדרגה הבוקר.

במקביל, שר האנרגיה יובל שטייניץ הנחה את חברת "נובל אנרג'י" להיערך לחידוש הזרמת הגז הטבעי מאסדת תמר. זאת, לאחר שלפנות בוקר גורמים פלסטיניים בכירים אמרו כי הושג הסכם להפסקת אש בין ישראל וחמאס - שנכנס לתוקפו בשעה 4:30. אתמול, כזכור, הוכרז מצב ביטחוני מיוחד בשל מטחי הרקטות לדרום הארץ ויישובי עוטף עזה.

כאמור, לפנות בוקר אמרו גורמים פלסטינים בכירים כי הושג הסכם להפסקת אש בין ישראל וחמאס - שנכנס לתוקפו בשעה 4:30. הדברים הובאו בדיווחים בתקשורת ברצועת עזה. מוקדם יותר הלילה אמרו גורמים פלסטינים לרשת אל-ג'זירה, כי חמאס דחה הצעה ישראלית לשקט תמורת שקט בלבד, מבלי מתן הקלות נוספות.

גורם בחזית הדמוקרטית הפלסטינית עדכן לגבי הסכם הפסקת אש, שלטענת גורמים ברצועה נחתם הלילה עם ישראל. לדבריו, ההסכם כולל הפסקה של "התקיפות הישראליות, לצד התחייבות לבצע צעדים להקלת המצור על עזה, ובכלל זה פתיחת מעברים". מהפלגים הפלסטינים נמסר כי "אנחנו מחויבים לרגיעה כל עוד תהיה גם ישראל מחויבת לה. ההתנגדות לא עשתה בסבב זה שימוש בכל האמצעים שברשותה. ישראל הסכימה לבצע את הבנות הרגיעה באופן מלא תוך שבוע וזאת בהתאם לערבויות של האו"ם ושל מצרים".