נשיא המדינה העניק לרה"מ ארכה של שבועיים להרכבת הממשלה

נתניהו ביקש לקבל פרק זמן נוסף להשלמת המלאכה בגלל "לוח הזמנים הצפוף שכלל את חול המועד פסח, אירועי הזיכרון והעצמאות והאירועים הביטחוניים", כפי שנכתב בהודעת הליכוד

זמן צפייה: 04:56

בתום פגישה משותפת במשכן הנשיא, העניק היום (שני) נשיא המדינה ראובן ריבלין לראש הממשלה בנימין נתניהו ארכה של שבועיים להשלמת מלאכת הרכבת הממשלה. "לאחר שהצגת בפניי את הצורך בהארכת התקופה להשלמת תהליך הרכבת הממשלה, הריני מאריך את התקופה הנתונה לך לשם מילוי התפקיד בארבעה עשר יום", נכתב במסמך הרשמי שכתב הנשיא.

במשך 26 ימים, מאז הוטלה הרכבת הממשלה על נתניהו, התקיים משא ומתן קואליציוני בין המפלגות, אך פערי הדרישות בין הצדדים גדולים מאוד, מצב שהקשה על הרכבת הקואליציה. לפני יומיים הודיעו בליכוד כי בכוונת המפלגה לבקש מהנשיא ארכה. "כמקובל בפעמים הקודמות - ובנוסף ללוח הזמנים הצפוף שכלל את חול המועד פסח, אירועי הזיכרון והעצמאות והאירועים הביטחוניים - בכוונת ראש הממשלה נתניהו לבקש ארכה להרכבת הממשלה מנשיא המדינה", לשון הודעת המפלגה.

ריבלין מעניק לנתניהו ארכה של שבועיים להרכבת הממשלה
ריבלין מעניק לנתניהו ארכה של שבועיים להרכבת הממשלה | צילום: חיים צח לע''מ

על פי חוק יסוד הממשלה, לראש הממשלה בנימין נתניהו, ניתן פרק זמן של 28 ימים להרכבת הממשלה, נשיא המדינה רשאי להאריך תקופה זו לתקופה נוספת אשר אינה עולה על 14 ימים.

בשבוע שעבר פורסם כי יהדות התורה פוצצה את המשא ומתן הקואליציוני בעקבות ויכוח פנים-מפלגתי על חלוקת התיקים הבכירים. חבר במפלגה אמר לאתר החדשות החרדי "כיכר השבת" ש"אמנם הצלחנו בענק בבחירות, אבל כגודל ההצלחה - גודל הקרב הפנימי, כל אחד נגד השני. ישנה מחלוקת גדולה בין 'אגודה' ל'דגל', וליצמן לא מעוניין ש'דגל' תקבל סגן שר במעמד שלו בנוסף לתיק ועדת הכספים. אומנם יש הסכמים על 50:50 אבל בפועל המאבק הפנימי רק התעצם".

נתניהו וליצמן
נתניהו וליצמן | צילום: רויטרס

גורם נוסף במפלגה הוסיף: "כולם הופתעו לגלות על ה'פיצוץ' במשא ומתן, אבל היה ברור שהסיפור זה נושא חלוקת התיקים בתוך הסיעה. ליצמן רוצה שנסתדר בנינו ואחר כך נגיע להסכם מול הליכוד". בסביבת סגן השר ליצמן הכחישו את הדברים.

לפני כשבוע וחצי פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר כולנו משה כחלון מספר תפקידים, בהם משרתו הקודמת, משרד החוץ או כל תפקיד בכיר אפשרי שייבחר. כחלון, שבניגוד למפלגות אחרות מנהל את המשא ומתן בעצמו, העדיף להישאר במשרד האוצר.