"מירי רגב מטורפת": ג'יבריל רג'וב בריאיון על ספורט ופוליטיקה

לאחר שהוציא לפועל משחק בין נבחרת הרשות לסעודיה, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל הביע בריאיון לחדשות 13 את דעתו על שרת התרבות והספורט, והסביר למה לא יהיה משחק נגד נבחרת ישראל

זמן צפייה: 03:36

האיש החזק ביותר בספורט הפלסטיני הוא ג'יבריל רג'וב, יושב ראש ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל, אשר מצליח לשמור על מקומו הגבוה בהיררכיה של ההנהגה הפלסטינית – ואף מסומן כמי שעשוי לרשת את אבו מאזן.

רג'וב, שהיה פעם ראש מנגנון הביטחון המסכל בשטחים ומי שבילה שנים רבות בכלא הישראלי, העביר בריאיון לחדשות 13 ביקורת על שרת התרבות והספורט מירי רגב – איתה יש לו חשבון פתוח לאחר שהצליח לסכל את הגעת נבחרת ארגנטינה למשחק בירושלים. "אני חושב שמירי רגב מטורפת", אמר. "אני חשבתי והאמנתי ששר ספורט, לא חשוב איפה, צריך קצת להפריד בין פוליטיקה לבין ספורט".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אירוע היסטורי": משחק הכדורגל בין נבחרת סעודיה לנבחרת הרשות

לראשונה זה 40 שנה: נשים הורשו לצפות במשחק כדורגל באיראן

אוהב אותך בית"ר: המאבק על אופייה של קבוצת הכדורגל הירושלמית

ג'יבריל רג'וב', יו''ר התאחדות הכדורגל וכתב חדשות 13 חזי סימנטוב
ג'יבריל רג'וב', יו''ר התאחדות הכדורגל וכתב חדשות 13 חזי סימנטוב | צילום: חדשות 13

עם זאת, נראה שרג'וב עצמו לא מפריד בין הדברים. כשנשאל אם ישנה אפשרות שנבחרת פלסטין תשחק נגד נבחרת ישראל הוא ענה: "כל זמן שהכיבוש הישראלי מכתיב ואומר כן ולא, לא תהיה נורמליזציה של ספורט".

רג'וב מתגאה בקשריו הטובים עם פיפ"א, אך נראה שאין בכוונתו להתקדם לעבר קריירה בין-לאומית בתחום עסקנות הספורט אלא להישאר בשורות ההנהגה הפלסטינית: "אחלה תפקיד לשרת את העם שלי. בשבילי התפקיד הוא לא אובססיה, הוא אופציה".

ג'יבריל רג'וב', יו''ר התאחדות הכדורגל
ג'יבריל רג'וב', יו''ר התאחדות הכדורגל | צילום: רויטרס

אתמול רג'וב עשה היסטוריה כאשר לאחר לא מעט מאבקים הוא הצליח להביא למשחק כדורגל רשמי ברמאללה בין נבחרת סעודיה ונבחרת הרשות הפלסטינית, משחק שמשך אליו אלפי צופים. עם זאת, רבים בשטחים התלוננו על כך שהמוני פלסטינים לא יכלו להיכנס לאצטדיון שמכיל 8,000 מושבים, והיום (רביעי), רג'יב אמר כי "אנו מתכוננים לבנות אצטדיון באזור בקעת הירדן שיכיל 80 אלף צופים. כבר הוקצתה אדמה למטרה זו".