"אירוע היסטורי": משחק הכדורגל בין נבחרת סעודיה לנבחרת הרשות

במשחק שהסתיים בתיקו 0:0 התמודדה הקבוצה הפלסטינית מול הסעודים, במסגרת מוקדמות המונדיאל שייערך בקטאר. בצל הביקורת בעולם הערבי, הביקור כלל פגישה עם אבו מאזן ותפילה במסגד אל-אקצא

זמן צפייה: 05:03

נבחרת סעודיה בכדורגל התארחה אתמול (שלישי) למשחק במסגרת מוקדמות המונדיאל שייערך בקטאר ב-2022. זאת הפעם הראשונה שתיערך האליפות במדינה הערבית ולכן המוטיבציה של שתי הנבחרות להעפיל אליו היא גבוהה מאוד. המשחק עצמו הסתיים בתיקו 0:0 אך ברשות הפלסטינית כינו אותו "מאורע היסטורי".

כבר בשעות הצהריים המוקדמות החלו אלפי אוהדים לזרום לאזור א-ראם הסמוך לרמאללה, בדרכם לאצטדיון הלאומי ובשעה 16:00 נשמעה שריקת הפתיחה. על פי ההערכות כ-20,000 אוהדים פלסטינים הצליחו להידחק לאצטדיון הקטן יחסית.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

התלהבות ברחוב הפלסטיני: נבחרת סעודיה תגיע לרמאללה למשחק רשמי

היסטוריה בסעודיה: ליגת כדורגל לנשים תיפתח בחודש הבא

לראשונה זה 40 שנה: נשים הורשו לצפות במשחק כדורגל באיראן

נבחרת פלסטין נגד נבחרת סעודיה בכדורגל
נבחרת פלסטין נגד נבחרת סעודיה בכדורגל | צילום: חדשות 13

מעודדים מהקהל המקומי, הפלסטינים התעלו על עצמם. גם הגשם ותנאי המגרש הירודים עשו את שלהם ובסופו של דבר סעודיה, אחת הנבחרות החזקות בעולם הערבי, שכבר השתתפה בכמה גביעי עולם - הצליחה לחלץ רק תיקו מאופס מהנבחרת הפלסטינית.

למרות התוצאה המאופסת והעובדה שהקהל הרב לא זכה ליהנות משערים, עצם קיום המשחק הוגדר ברשות "מאורע מכונן". מי שנחשב לשושבין של האירוע הוא יושב ראש ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל, ג’יבריל רג'וב, שתיאר את הביקור "היסטורי".

אבל בעולם הערבי נשמעו גם קולות אחרים שטענו כי עצם הבקשה הסעודית לאישור ישראלי להגיע לרשות – משולה לנרמול היחסים בין המדינות. בשטח, הפלסטינים יצאו מגדרם כדי לארח את הסעודים בכבוד השמור למלכים. מפגישה עם יו"ר הרשות, אבו מאזן בלשכתו שברמאללה, ועד ביקור היסטורי במסגד אל-אקצא, שם זכו השחקנים לקבלת פנים לבבית וחמה.