אוהב אותך בית"ר: המאבק על אופייה של קבוצת הכדורגל הירושלמית

מי שהייתה בעבר "הקבוצה של המדינה" זכתה בשבוע שעבר בתואר הראשון שלה זה עשור, אך גם ההישג הדרמטי לא הרגיע את הרוחות בקבוצה, שמנסה לפרק מטענים כואבים של שנים – ולמגר מתוכה את האלימות

זמן צפייה: 13:38

בשבוע שעבר זכתה בית"ר ירושלים, בעבר "הקבוצה של המדינה" בתואר הראשון שלה מזה עשור. גם ההישג הנדיר לא הביא שקט לקבוצה ולאוהדיה, שמנסים לצאת לדרך חדשה ולשנות את פניה. אך הדרך שיש לקבוצה כדי לפרק את המטענים הכואבים ולמגר מתוכה את האלימות והגזענות – עדיין ארוכה.

"צריך לדעת שזה יושב על משהו", מסביר נריה מאיר, מנכ"ל תנועת בית"ר העולמית. "זה יושב על תחושת קיפוח מאוד-מאוד חזקה. בית"ר נמצאת עשרות שנים בליגת העל, לקחה אליפויות וגביעים ועדיין האוהדים שלה ירגישו שהממסד מנסה לדפוק אותנו. זה תורגם גם לשדה הפוליטי. המפלגה שאני חבר בה, הליכוד, כמעט 40 שנה בשלטון, ועדיין כל מערכת בחירות מחדש מצליח להסביר איך הוא נמצא במיעוט".

עוד בחדשות 13:

חשד: הריע "יאללה בית"ר" – והותקף על ידי אוהדי הפועל תל אביב

"השם מוחמד – לא בטדי": הסערה סביב הרכש החדש של בית"ר ירושלים

חשד: מפעל בדים בתל אביב הוצת – כנקמה על תקיפת אוהד בית"ר

אוהדי בית''ר ירושלים
אוהדי בית''ר ירושלים | צילום: חדשות 13

בית"ר ירושלים עלתה לכותרות הקיץ עם גיוסו של השחקן עלי מוחמד לקבוצה. ארגון האוהדים הקיצוני "לה פמיליה" התנגד לרכש החדש – והתקשה להירגע גם כשהתברר שהשחקן בכלל נוצרי. אלא שהבעלים משה חוגג, החליט לא לוותר ולצאת למלחמה. "אני חושב שהוכחתי שדת לא מהווה פקטור", אמר השבוע. "אני מביא את מי ששחקן טוב".

בתחילת השבוע נערכה בירושלים פגישת סולחה בין ההנהלה לארגון "לה פמיליה", שם הבטיחו האחרונים להפסיק את האלימות והגזענות. "אני לא מאמין שצעקתי 'יאללה מוחמד', אבל בסדר", סיפר אחרי המשחק מיקי זר, אוהד הקבוצה וחבר ב"לה פמיליה". "לפני חמש שנים זה לא היה קורה".