חשד: מפעל בדים בתל אביב הוצת - כנקמה על תקיפת אוהד בית"ר

לפני כשבועיים תקפו אוהדי הפועל ת"א, על פי החשד, צעיר שזוהה כאוהד בית"ר י-ם. כמה ימים לאחר מכן, נשרף כליל בית עסק ששימש בעבר מקום מפגש של אוהדי הפועל. "לא יודע איך אתאושש מזה"

זמן צפייה: 02:38

לפני כשבועיים וחצי, תקפו אוהדי הפועל תל אביב על פי החשד אדם שנחזה כאוהד בית"ר ירושלים. כמה ימים לאחר מכן, הושלך בקבוק תבערה לעבר מפעל הבדים של אלי נונא ברחוב אברבנאל שבתל אביב – ששימש עד לפני שלוש שנים מקום מפגש של אוהדי הפועל תל אביב. במשטרה בודקים כעת אם יש קשר בין האירועים.

גלילי הבד והמכונות שנשרפו לחלוטין היו מקור הפרנסה היחיד של נונא, וכעת לא נשאר לו דבר – והוא נקלע לחובות. "הכול נשרף, אני לא יודע איך אתאושש מזה. אני לא יודע איך אתמודד, אני עוד לא מעכל את זה בכלל", סיפר.

עוד בחדשות 13:

חשד: הריע "יאללה בית"ר" – והותקף על ידי אוהדי הפועל תל אביב

מהיר ועצבני: שש שעות של מרדף דרמטי ברחובות ירושלים • תיעוד

"נשים – לכו להתלונן": רוצחת בעלה המתעלל שוחררה מהכלא

Hgflju
מפעל הבדים שנשרף בתל אביב

בשעה שלוש לפנות בוקר תיעדו מצלמות האבטחה המוצבות ברחוב אופנוע ועליו שני רוכבים, הנוסע בסמטה ונעצר מול בית העסק של נונא. בתיעוד ניתן לראות את אחד הרוכבים יורד ממנו,  מדליק בקבוק תבערה ומשליך אותו על הדלת. "השכן התקשר אלי ב-03:45", שחזר נונא. "אמר לי שהעסק שלי עולה באש. קמתי בריצה ובאתי לפה – וראיתי שהכול בוער. חשכו עיני".

כמה דקות לאחר מכן הופץ סרטון בקבוצות של הפועל תל אביב, שלכאורה צולם על ידי הרוכבים ותיעד את ההצתה. הסרטונים הגיעו גם אל חוקרי המשטרה של מרחב יפתח, שהעלו את החשד כי מי שהציתו את בית הבד היו אוהדי קבוצת הכדורגל, שטעו בזיהוי המקום. "אין לי שונאים או אויבים", הדגיש נונא. לאחר שנודע לכמה אוהדי הפועל על השריפה, הם החליטו לגייס תרומות לנונא – בתקווה לשפר את מצבו.

Dfswim
אלי נונא, בעל מפעל הבדים שנשרף

מוקדם יותר החודש, כאמור, פתחה המשטרה בחקירת אירוע שבו צעיר בן 25 נפצע קשה מזכוכית חלון ראווה מנופצת מאחת החנויות בדרך יפו בתל אביב.

על פי החשד, הגבר הריע "יאללה בית"ר" ולאחר מכן הותקף ונדקר על ידי אוהדי הפועל תל אביב שלאחר מכן ברחו מהמקום. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לבן ה-25 טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים איכילוב בעיר במצב קשה עם חבלות בגפיים.

"הפצוע שכב בהכרה מעורפלת על המדרכה סמוך לחלון המנופץ וסבל מפציעות מדממות בגפיים". סיפרו חובשי מד"א יוסי נהון ומוישי שטרן שהגיעו למקום. "הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים מסכני חיים והנחת חסם עורקים"

זירת הדקירה בדרך יפו בתל באביב
זירת התקיפה בדרך יפו בתל אביב | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מבית"ר ירושלים נמסר: "דווחנו לפני שעה קלה על התקיפה החמורה שבוצעה לכאורה ועפ"י החשד הלילה על ידי אוהדי הפועל ת״א כנגד אוהד בית״ר ירושלים בעקבות קריאתו ׳'אללה בית״ר'. על פי הדיווחים מדובר באירוע קשה מאוד שאסור שיקרה במגרש או מחוצה לו. המחשבה שאדם שצועק בשטח ציבורי קריאת עידוד דוגמת 'יאללה בית״ר' הובילה אמש ללינץ' של עשרות אוהדי הפועל תל אביב, שהיו בכנס אוהדי האולטראס צריכה לזעזע כל אוהד ספורט. צריכה לזעזע כל אדם חפץ חיים. אנחנו מצפים מהגורמים הרלוונטיים לפעול בנחישות אל מול אותם אוהדים שמפגינים אלימות קשה, ולא בפעם הראשונה".