משפחת גולדין: רה"מ הבטיח - אין הסדרה עם עזה עד להשבת החיילים

הורי החייל הנעדר נפגשו עם נתניהו, שציין כי הורה שלא להעביר גופות נוספות לרצועה עד להחזרת גופות החללים לישראל. משפחת מנגיסטו הביעה מורת רוח מהפגישה, לאחר שנאמר לה כי היא נדחתה

זמן צפייה: 00:23

משפחתו של החייל שגופתו מוחזקת בידי חמאס, הדר גולדין, נפגשה היום (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בסיום הפגישה, אמרו הורי הנעדר, שמחה ולאה, כי נתניהו חיזק את דבריו מלפני שנה והבטיח "שלא תהיה הסדרה מול עזה ולא יועברו גופות ללא השבת החיילים הנעדרים".

נקודה נוספת שעלתה בפגישה עסקה בפעילות של משפחת גולדין בזירה הבין-לאומית. בעניין זה הבטיח נתניהו לפעול באופן אישי, כדי להפעיל לחץ על חמאס באמצעות האו"ם והמדינות התורמות, ולהביא להשבת חיילי צה"ל והאזרחים הישראליים שנמצאים בעזה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנשיא ביקר את גנץ ורה"מ; ישראל ביתנו וכחול לבן: "יש התקדמות"

"ביקש למחוק צילומי אבטחה": 20 חודשי מאסר למסייע המחבל מברקן

חיי כלב: פותחה שיטה חדשה ומדויקת לחישוב גיל כלבים בשנות אדם

סגן הדר גולדין וסמ''ר אורון שאול ז''ל
סגן הדר גולדין וסמ''ר אורון שאול ז''ל | צילום: חדשות 10

בפגישה שנערכה יותר משעה עם בלשכת נתניהו בירושלים, השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, המזכיר הצבאי, גורמים ממשרד ראש הממשלה, משרד החוץ וצה"ל.

לאחר פרסום ההודעה על פגישתם ראש הממשלה עם משפחות הנעדרים, משפחת מנגיסטו הביעו את מורת רוחם מקיום הפגישה, שכן אתמול הודיעו לבני המשפחה כי הפגישה עם נתניהו נדחתה ללא הצעת מועד חדש. "מה שביבי לא מעז לעשות למשפחות גולדין ושאול, לבטל איתם פגישה ברגע האחרון, אין לו בעיה לעשות מול משפחת מנגיסטו", נמסר.

לאה גולדין ונתניהו
לאה גולדין ונתניהו | צילום: רויטרס

לפני כשלושה חודשים נפגשו בני משפחת גולדין עם בכירי הממשל האמריקני. ג'ייסון גרינבלט, האיש שמופקד על תוכנית השלום של טראמפ, לקח על עצמו לטפל בנושא השבת הגופה של הדר, והוא שוקל אף לכלול אותו כצעד בונה אמון במסגרת "עסקת המאה".

לפני כארבע חודשים פורסם כי לאה גולדין עזבה בדמעות את הפגישה של משפחות הנעדרים עם ראש הממשלה נתניהו – כחצי שעה בלבד לאחר שזו החלה. הפגישה נערכה לאחר נתק של כחצי שנה, ונכחו בה גם משפחתו של אורון שאול, וכן של הנעדרים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

הישאם שעבאן א-סייד ואברה מנגיסטו
הישאם שעבאן א-סייד ואברה מנגיסטו | צילום: חדשות 13

"לאה הבינה כי כל מטרת הפגישה היא לנסות להרגיע את המשפחות רגע לפני האירועים לציון חמש שנים למבצע צוק איתן", מסרה המשפחה. גולדין הטיחה בנתניהו כי אינו פועל למען השבת בנה. "מעניין מדוע נזכרת בנו דווקא עכשיו, אחרי חמש שנים שבהן לא עשית דבר?