גנץ נגד ברית ההגנה עם ארה"ב: "לא נתמוך בהסכם שיגביל את צה"ל"

יו"ר כחול לבן התייחס להסכם שבגינו טוען נתניהו כי המשך כהונתו הכרחי, כדי שיוכל לקדם אותו: "חשש כבד עולה כי ראש ממשלה שעסוק בעצמו - יאפשר לכבול את ידי כוחות הביטחון"

זמן צפייה: 01:01

יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ יצא היום (שני) נגד ברית ההגנה שאותה הציג ראש הממשלה נתניהו לפני הבחירות בספטמבר, שבגינה טוען נתניהו כי המשך כהונתו בתפקיד הכרחית. "כחול לבן בראשותי לא תתמוך בהסכם בינלאומי שיגביל את פעולתה של מדינת ישראל ואת יכולתו של צה"ל להגן עליה מול האיומים העומדים מולה", אמר.

"יש לי הערכה עמוקה ליחסים האסטרטגיים עם ארצות הברית, בת בריתנו שאיתה אנו חולקים ערכים זהים ואינטרסים משותפים. אבל חשש כבד עולה כי ראש ממשלה שעסוק בעצמו יאפשר לכבול את ידי כוחות הביטחון בניגוד לעמדה שהביעה מערכת הביטחון לאורך עשרות שנים".

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה נתניהו כי שוחח עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על איראן, בקעת הירדן וברית ההגנה, והוסיף בהקשר הפוליטי: "הצעתי לגנץ הצעה - בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות האלה בממשלת אחדות שתוקם עכשיו במתכונת שהצעתי. הלכתי כאן רחוק מאוד לקראת הדבר הזה כי אנחנו צריכים לממש את ההזדמנויות האלה. אנחנו לא צריכים בחירות נוספות". את הדברים אמר בטקס הנחת אבן פינה ל-12 מפעלים חדשים באשקלון.

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "הלכתי רחוק"; גנץ: "נמצא עבורך מעמד ההולם את מצבך"

הבנות בין הליכוד לכחול לבן – עדיין אין הסכמה לכהן תחת נתניהו

גנץ: בליכוד מבינים שהדבר הנכון יהיה להקים ממשלה בלי נתניהו

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

במקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ נאם בפתח ישיבת הסיעה והתייחס לפלונטר הפוליטי: "המצב המשפטי-פוליטי של רה"מ, עם שלושה כתבי אישום חמורים והיעדר פשרות פוליטיות הכרחיות מצדו, דרדרו אותנו לשיח אלים ומתלהם. בניגוד לאחרים - איני רוצה להעמיד את ישראל בפני בחירות נוספות, יקרות ומיותרות".

הודעתו של גנץ מגיעה יממה לאחר שפורסמו תמלילי שיחות סגורות שהגיעו לידי חדשות 13 שבהן נשמע נתניהו הדגיש באוזני מקורביו את חשיבות המשך כהונתו: "הצעתי לגנץ שאכהן פחות מחצי שנה – בלי תרגילים ובלי שטיקים. גנץ יודע על ההתפתחויות המדיניות שצפויות ושחשוב שאעמוד בראש הממשלה בתקופה זו, אבל הוא כלוא בידי לפיד".

אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה
אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה | צילום: חדשות 13

הבוקר מתח יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מתח ביקורת על הליכוד ועל כחול לבן. "בניגוד לכל האחרים, ישראל ביתנו הייתה הראשונה שמהיום הראשון של מערכת הבחירות שדיברה על ממשלת אחדות", אמר בפתח ישיבת סיעתו. "בניגוד למפלגות רבות שתוך כדי הקמפיין השמיצו וגידפו את הרעיון".

"גם היום, מה שאנחנו רואים בין הליכוד לבין כחול לבן: הם לא רוצים ממשלת אחדות, הכל משחק האשמות. אנחנו באמת רוצים לעשות כל מאמץ. הבטחנו שנהפוך כל אבן ונעשה כל מאמץ למצות כל דרך", המשיך ליברמן. "גם הנושא של החתימות זה עוד אבן שאנחנו מנסים להפוך. לא נחתום סתם ולא נבזבז עוד שבועיים. אם לא תהיה הבנה ששתי המפלגות אכן בכיוון של משלת אחדות אין טעם למשוך זמן. כרגע ההתרשמות שלי ששתי המפלגות עושות הכול כדי לקבור את הרעיון של ממשלת אחדות".