נתניהו: "הלכתי רחוק"; גנץ: "נמצא עבורך מעמד ההולם את מצבך"

רה"מ אמר ליו"ר כחול לבן: "בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות", ואילו האחרון אמר: "נצטרך לקבל הצעות פשרה, אך לא הצגות פשרה". לפיד: "ביבי ימשיך לשקר עד הרגע האחרון"

זמן צפייה: 05:02

תשעה ימים לפיזור הכנסת: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי הוא שוחח עם הנשיא דונלד טראמפ על איראן, בקעת הירדן וברית ההגנה עם ארה"ב, והוסיף בהקשר הפוליטי: "הצעתי לגנץ הצעה - בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות האלה בממשלת אחדות שתוקם עכשיו במתכונת שהצעתי. הלכתי כאן רחוק מאוד לקראת הדבר הזה כי אנחנו צריכים לממש את ההזדמנויות האלה. אנחנו לא צריכים בחירות נוספות". את הדברים אמר בטקס הנחת אבן פינה ל-12 מפעלים חדשים באשקלון.

במקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ נאם בפתח ישיבת הסיעה והתייחס לפלונטר הפוליטי: "המצב המשפטי-פוליטי של רה"מ, עם שלושה כתבי אישום חמורים והיעדר פשרות פוליטיות הכרחיות מצדו, דרדרו אותנו לשיח אלים ומתלהם. בניגוד לאחרים - איני רוצה להעמיד את ישראל בפני בחירות נוספות, יקרות ומיותרות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לפיד, מילצ'ן וארדן: אלו עדי התביעה במשפט נתניהו

הבנות בין הליכוד לכחול לבן – עדיין אין הסכמה לכהן תחת נתניהו

בכירים בכחול לבן: היו לרה"מ 14 שנה לספח הבקעה, עכשיו נזכרתם?

נתניהו, גנץ ולפיד
נתניהו, גנץ ולפיד | צילום: רויטרס

"אני מבין שכחלק מהפשרות לא נרכיב את ממשלת החלומות - אך לא אהיה מוכן שנרכיב ממשלת בלהות", המשיך גנץ. "אני מבין שנצטרך לקבל הצעות פשרה, אך לא הצגות פשרה. אני קורא לנתניהו - אני מבטיח שנמצא עבורך את המעמד ההולם את מצבך הייחודי. כזה שיאפשר לך לתפקד, ויאפשר לך לחזור אם תנקה את שמך".

לאחר מכן יאיר לפיד נשא דברים: "מזה שבוע שביבי ואנשיו מפיצים את השקר שאני הטלתי וטו על ממשלת אחדות, המטרה שלהם לסכסך בינינו". "ביבי כמו ביבי, יש לו מטרה אחת - לפרק את כחול לבן. ככה הוא עובד, ככה הוא עבד כל החיים הפוליטיים שלו. אנחנו נמשיך לנסות להקים ממשלת אחדות עד הרגע האחרון, ביבי ימשיך לשקרל עד הרגע האחרון".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191202-1428' autoplay='0' credit='' desc='יאיר לפיד בישיבת הסיעה ' kid='1_20ksm55r' duration='168'']

מפלגת הליכוד הגיבה לדברי יו"ר כחול לבן: "מצער שבני גנץ לא מרים את הכפפה לממשלת אחדות שתממש הזדמנויות היסטוריות למדינת ישראל - וביניהם ברית הגנה עם ארצות הברית והחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן. אסור להחמיץ את השעה".

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום למאמצים להרכבת ממשלה ומתח ביקורת על הליכוד ועל כחול לבן. "בניגוד לכל האחרים, ישראל ביתנו הייתה הראשונה שמהיום הראשון של מערכת הבחירות שדיברה על ממשלת אחדות", אמר בפתח ישיבת סיעתו. "בניגוד למפלגות רבות שתוך כדי הקמפיין השמיצו וגידפו את הרעיון".

"גם היום, מה שאנחנו רואים בין הליכוד לבין כחול לבן: הם לא רוצים ממשלת אחדות, הכל משחק האשמות. אנחנו באמת רוצים לעשות כל מאמץ. הבטחנו שנהפוך כל אבן ונעשה כל מאמץ למצות כל דרך", המשיך ליברמן. "גם הנושא של החתימות זה עוד אבן שאנחנו מנסים להפוך. לא נחתום סתם ולא נבזבז עוד שבועיים. אם לא תהיה הבנה ששתי המפלגות אכן בכיוון של משלת אחדות אין טעם למשוך זמן. כרגע ההתרשמות שלי ששתי המפלגות עושות הכול כדי לקבור את הרעיון של ממשלת אחדות".