רה"מ בשיחות סגורות: "הצעתי שאכהן פחות מחצי שנה בלי תרגילים"

נתניהו טען באוזניי מקורביו כי "גנץ יודע על ההתפתחויות המדיניות שצפויות, ושחשוב שאעמוד בראש הממשלה בתקופה זו, אבל הוא כלוא בידי לפיד". בכחול לבן עדיין ישנה התנגדות חזקה לישיבה תחתיו

זמן צפייה: 01:25

ימים של הכרעה: המשא ומתן הקואליציוני הגיע למבוי סתום, ולא חלה התקדמות משמעותית גם לאחר פגישת הצוותים שהתקיימה היום (ראשון). בשיחות סגורות שהגיעו לידי חדשות 13 נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו טוען באוזני מקורביו: "הצעתי לגנץ שאכהן פחות מחצי שנה – בלי תרגילים ובלי שטיקים. גנץ יודע על ההתפתחויות המדיניות שצפויות ושחשוב שאעמוד בראש הממשלה בתקופה זו, אבל הוא כלוא בידי לפיד".

נתניהו התייחס בדבריו ככל הנראה לברית ההגנה שהוא מנסה לרקום עם טראמפ. בינתיים בכחול לבן עדיין ישנה התנגדות חזקה לישיבה תחת נתניהו, ומשה יעלון נעשה עקבי יותר בתמיכתו בעמדה זו. עם זאת, ישנם גורמים במפלגה שלא פוסלים על הסף ישיבה בממשלת נתניהו וטוענים כי יש לשקול את ההצעה.

בתום פגישה נוספת של צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות הגדולות, תקפה הערב הליכוד את יאיר לפיד: "הליכוד הסכים לוויתורים מפליגים, אבל יאיר לפיד עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות. אם לפיד יפסיק לחבל במאמצים לאחדות עדיין יש אפשרות אמיתית למנוע בחירות ולהקים ממשלת אחדות".

עוד בחדשות 13: 

תמה פגישת צוותי הליכוד וכחול לבן: "הפערים נותרו משמעותיים"

גדעון סער: "קיבלתי אלפי תגובות חיוביות ותמיכה מחברי הליכוד"

דרעי נגד ליברמן: "בניגוד אליך אנחנו עקביים – די עם השקרים"

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ
בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ | צילום: חדשות 13

בתגובה לכך, לפיד תקף חזרה: "תגידו, מפלגת הליכוד לא נמאס לכם לשקר? נכנסתם לחדר, אמרתם 'ביבי ראשון ברוטציה, ליצמן וסמוטריץ׳ נעולים בפנים, לא מוותרים על כלום', ואז אתם יוצאים ומקשקשים על ויתורים? שביבי יסכים להיות שני ברוטציה ומחר יש ממשלה", אמר והוסיף: "‏הגיע הזמן שיפול האסימון לכל חברי הכנסת של הליכוד: נתניהו מונע כל סיכוי להקמת ממשלת אחדות. שיידעו כל אלה שלא ייכנסו לכנסת הבאה - ביבי לא סופר אתכם ממטר".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "מי שמסכל ממשלת אחדות הוא יו׳׳ר הליכוד נתניהו, שעדיין לא הפנים שהוא הפסיד בבחירות, שהליכוד כבר לא המפלגה הגדולה ביותר ושכחול לבן לא תאפשר לאדם עם שלושה כתבי אישום לנהל את המדינה. נתניהו, שחרר את ישראל".

רביעיית כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגמים
רביעיית כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגמים

מוקדם יותר הערב סיפר חבר הכנסת דוד ביטן על הצעה חריגה שהעביר לידי כחול לבן: "בואו נעשה צעד לא שגרתי בגלל המצב, נאריך את תקופת ממשלת המעבר בחמישה חודשים ואז נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה בלי שכחול לבן יישבו בממשלה שלו, ואחרי זה שנתיים יהיה גנץ ושנה וחצי הליכוד. איך אנחנו עושים את זה? אנחנו מתקנים את החוק שאחרי 21 יום הולכים לבחירות – מאריכים את זה בחמישה חודשים, כהוראת השעה", אמר בפורום סגנים ומ"מ ראשי רשויות מקומיות בישראל שהתקיים באילת. "בשבועיים האלו הליכוד וכחול לבן יוכלו לגבש את כל ההסכמים שקשורים לממשלה שתקום בעוד חמישה חודשים. ואז אנחנו יוצאים מהפלונטר הזה שהם לא מוכנים לשבת תחת נתניהו. עד עכשיו לא קיבלתי מהם תשובה. אני חושבת שזה פותר את הבעיה המרכזית".

בתוך כך, התייחס הערב ח"כ גדעון סער לקריאותיו לקיום פריימריז בליכוד. "טובת המחנה הלאומי היא שהליכוד יחליף ראש", אמר בפורום סגנים ומ"מ ראשי רשויות מקומיות בישראל שהתקיים באילת. "אני עשיתי את מה שעשיתי ושלם עם עצמי ב-101% ואני מקווה שכל מי שיש לו השפעה למנוע את האסון של בחירות שלישיות יעשה את זה. כל ממשלת אחדות עדיפה על בחירות שלישיות. עם הצהרות נאמנות לא מקימים ממשלה".

אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה
אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה | צילום: חדשות 13

בד בבד, התייחס ליברמן לפלונטר הפוליטי, תקף את נתניהו וגנץ וטען כי שניהם מנסים לשכנע את החרדים לחבור אליהם במקום לנסות להגיע להסכמות ביניהם. "כששואלים פעם אחרי פעם מה אני רוצה, התשובה שלי תמיד הייתה ברורה ושקופה: ממשלת אחדות המתבססת על שלוש המפלגות - כחול לבן, הליכוד וישראל ביתנו. רק בממשלה כזאת אפשר להעביר מהלכים אמיתיים ולנטרל את השפעתן של המפלגות החרדיות", כתב ליברמן.

מוקדם יותר אמר שר התיירות יריב לוין בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו נגיע היום לישיבת המשא ומתן בהתאם להזמנת אדלשטיין, אנחנו מצפים סוף סוף לשינוי. הגיע הזמן שכחול לבן תפסיק עם הפסילות וההתנהגות הלא מקובלת. לא יכול להיות שמישהו יתנהג ביהירות והתנשאות מתמשכת, כפי שאנחנו רואים מכחול לבן לכל אורך מה שאמור היה להיות משא ומתן. האחריות מוטלת במלואה על גנץ, שיפסיק לעבוד אצל יאיר לפיד ולפחד ממנו וסוף כל סוף יבוא לנהל משא ומתן אמיתי ורציני".

אמש נודע כי בליכוד החלו לאסוף חתימות מגוש הימין, זאת על מנת להביא לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל מנדט בן שבועיים להרכבת הממשלה. המפלגה פנתה לליברמן בבקשה לקבל שמונה חתימות, כך שאם ישראל ביתנו אכן תחתום - יהיו יותר מ-61 חתימות לנתניהו והוא יוכל לקבל את המנדט.