נציב שירות המדינה: ועדת האיתור לפרקליט המדינה תוקם בתוך ימים

לאחר שנטען כי בחירת פרקליט המדינה מתעכבת בשל לחצים פוליטיים, הרשקוביץ הודיע על כינוס הוועדה: "אין ספק ביחס לחשיבות שאני רואה לאיוש תפקידים משמועתיים בשירות המדינה" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:49

פרסום ראשון: נציב שירות המדינה הפרופסור דניאל הרשקוביץ הודיע הבוקר (ראשון) כי בכוונתו להקים את הוועדה לאיתור פרקליט המדינה כבר בימים הקרובים, זאת לאחר שנטען כי הוא מעכב את כינוסה בשל לחצים פוליטיים - מה שאף הוביל את שר המשפטים לפנות אליו ולהורות לו על הקמתה באופן מיידי.

במכתב שייעד הרשקוביץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, התייחס הנציב לכך שאמר בעבר כי קיים קושי בכינוס הוועדה משום שבדיונים יושבת מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, שהיא לא מינוי קבוע - בעוד שהממשלה קבעה כי המנכ"ל עצמו צריך לקחת בה חלק. "אם לא יימצא פתרון לסוגיית המנכ"ל הקבוע, אאפשר את השתתפותה של ממלאת המקום", הסביר הנציב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בתום חודש: ישראל יוצאת מהסגר – וחוזרת לשגרה חלקית

דמי אבטלה ועזרה לרשויות: גובשה חבילת סיוע לערים האדומות

מלחמת הכיכרות: איך הפכו המחאות השכונתיות למוקדי אלימות?

נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ
נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ | צילום: חדשות 13

"אין ספק ביחס לחשיבות הרבה שאני רואה לאיוש תפקידים משמעותיים בשירות המדינה", הוסיף, שאמר כי משום חובתו "להבטיח את הפעולה התקינה של המערכות השלטוניות", כלשונו, הוא יחל לבחון את המועמדים לתפקיד הפרקליט, כאמור, בימים הקרובים.

בתגובה להודעת הנציב, כתב אבי ניסנקורן כי הוא "מברך על ההחלטה להתניע את הליכי האיתור למינוי פרקליט המדינה. זו ההחלטה הנכונה והמתבקשת לטובת אזרחי ישראל ולתפקודה התקין של מערכת אכיפת החוק. אני בטוח שוועדת האיתור תעבוד באופן מקצועי ונטול פניות, ותמליץ על האדם הראוי ביותר לתפקיד".

בשבוע שעבר הסביר הרשקוביץ לשר המשפטים על הבעייתיות בכינוס הוועדה, וטען כי מדובר במצב ייחודי וחסר תקדים. "השתתפות ממלא מקום בהליכי הבחירה למשרות בכירות במשרד עלולה לפגוע במרקם יחסי העבודה בקרב ההנהלה הבכירה ובינה לבין השר הממונה", כתב אז.

בשל כך, כמה ימים לאחר מכן פנה ניסנקורן בחזרה לנציב, ודרש ממנו לאפשר את כינוס הוועדה לאיתור פרקליט מדינה - ללא דיחוי. המצב הנוכחי שבו אין פרקליט, טען השר, הינו "הלכה למעשה שיתוק של משרד המשפטים. מדובר במצב בלתי מתקבל על הדעת בלשון המעטה - ואסור לקבלו".

למרות שממלאת המקום היא אינה מינוי קבע, הסביר, בכל יום היא מכריעה בעניינים שמשפיעים על המדינה - כך שלא ברור למה אסור לה לשבת בוועדה לבחירת הפרקליט. "מתוקף תפקידה, מדי יום היא מקבלת החלטות ניהוליות רבות, אשר להן השלכות משמעותיות ביותר על המשרד. להחלטותיה", הוסיף בהמשך, "משמעות מששלתית רחבה".

אבי ניסנקורן | צילום: חדשות 13

גורמים משפטיים בכירים אמרו בשבוע שעבר לחדשות 13 כי נציב שירות המדינה מעכב את הקמת הוועדה בשל לחצים פוליטיים וכי מדובר בהוראה של ראש הממשלה. "נתניהו לא ממנה מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים בשל רצונו לתקוע את ועדת האיתור לפרקליט המדינה", טענו.